  • 11. Data: 2023-09-20 20:34:14
    Temat: Re: Agitacja wyborcza
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.09.2023 o 20:15, Kviat pisze:
    > obywatel nie robi nic nielegalnego.

    Megafon przyłożony przy uchu - nielegalne, zakłóca.
    Megafon 1 km od ucha - nie zakłóca.

    Kwestia oceny, gdzie jest granica. Było 100 m policja uznała jak uznała.
    Zobaczymy za kilka msc, co sąd powie. Bo tu chyba w trybie wyborczym nie
    działa.

    A gdyby nie chciała zadymy to legitymację by pokazała.

    Robert

  • 12. Data: 2023-09-20 20:38:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.09.2023 o 20:10, Alojzy Gąska pisze:

    > srali muchy będzie wiosna
    >

    > ograniczenia zgromadzeń spontanicznych
    > cyt.
    > nie mogą zakłócać przebiegu zgromadzenia organizowanego w pozostałych trybach
    wymienionych w ustawie

    A to oceni sąd, czy zakłócała. Bo tu nikt nikogo nie przekona.
    TVN, że tylko informowała wyborców. TVP, że zakłócała.

    Robert

  • 13. Data: 2023-09-20 20:55:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.09.2023 o 20:15, Kviat pisze:
    > Przecież im bardziej eskalują takie działania, tym szybciej ten reżim
    > upadnie.

    To wiedzą i ich punktują. Złotego strzału jeszcze nie było.
    Ale zawsze na koniec zostawia się najlepsze.

    Robert

  • 14. Data: 2023-09-20 21:57:42
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    https://www.youtube.com/watch?v=ctyvi7pX4hY&t=96s

  • 15. Data: 2023-09-21 00:17:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-20, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    > działa.
    >
    > A gdyby nie chciała zadymy to legitymację by pokazała.

    https://www.rp.pl/wybory/art39134661-poslanka-po-wci
    agnieta-do-radiowozu-donald-tusk-reaguje-policja-sie
    -tlumaczy

    "Nagrania krążące w mediach społecznościowych pokazują, jak policjanci
    prowadzą posłankę pod ręce i wciągają ją do radiowozu.

    Gajewska informuje mundurowych, że jest posłanką, to samo krzyczą
    świadkowie, wśród nich Paweł Zalewski z Polski 2050, mimo to policja nie
    przerwała akcji, nie pozwalając też Gajewskiej na wyjęcie legitymacji
    poselskiej."

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2023-09-21 00:34:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.09.2023 o 21:57, Alojzy Gąska pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=ctyvi7pX4hY&t=96s

    Przeżył?

    Robert

  • 17. Data: 2023-09-21 00:42:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Gajewska informuje mundurowych, że jest posłanką

    Informuje? A to wystarczy? Nie.
    Dlaczego nie chciała pokazać jak podeszli do niej? Mowę jej odebrało.
    https://twitter.com/Policja_KSP/status/1704235072893
    690181

    Oczywiście wiemy, ma być zadyma.

    Robert

  • 18. Data: 2023-09-21 01:09:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-20, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Informuje? A to wystarczy? Nie.

    Dlaczego nie? Rozsądny policjant w momencie takiej deklaracji powinień
    przerwać akcję i poprosić o okazanie legitymacji. Zaraz powiesz, ze
    legitymacja poselska tez nie wystarczy.

    > Dlaczego nie chciała pokazać jak podeszli do niej? Mowę jej odebrało.
    > https://twitter.com/Policja_KSP/status/1704235072893
    690181

    Pewnie dlatego, że zasadniczo nie ma bezwarunkowego obowiazku
    wylegitymowania się, o czym było już na kopy m.in. na tej grupie.

    Natomiast jak kulsony przeszły juz do czynów zabronionych AKA
    przekroczenia uprawnień to wtedy był ten właściwy moment.

    > Oczywiście wiemy, ma być zadyma.

    Zadyma to myślę miała być z pinokio. Z policją to wyszedł bonus.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2023-09-21 01:30:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Dlaczego nie? Rozsądny policjant w momencie takiej deklaracji powinień
    > przerwać akcję i poprosić o okazanie legitymacji.

    Jakiej deklaracji, stoi jak niemowa. Jak ją wloką to wtedy się jej
    przypomniało, że jest posłanką.

    > Pewnie dlatego, że zasadniczo nie ma bezwarunkowego obowiazku

    Jak maja powód to mogą, wiem ona uważa, że nie mieli. Sąd rozstrzygnie.

    > Natomiast jak kulsony przeszły juz do czynów zabronionych AKA
    > przekroczenia uprawnień to wtedy był ten właściwy moment.

    Był to czyn zabroniony jeżeli zakłóca i nie okazuje dokumentu. Sąd
    rozstrzygnie czy zakłócała.

    > Zadyma to myślę miała być z pinokio. Z policją to wyszedł bonus.

    No tu się zgadzamy, tylko żadna ze stron nie przeprowadziła perfekcyjnie
    swojej akcji.

    Robert

  • 20. Data: 2023-09-21 01:57:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-20, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Jakiej deklaracji, stoi jak niemowa. Jak ją wloką to wtedy się jej
    > przypomniało, że jest posłanką.

    Ale po co miała się legitymować, jak jej nie wlekli? Wtedy bycie
    posłanką nie było istotne dla sprawy. Zaczęło być jak ją zaczeli
    szarpać.

    > Jak maja powód to mogą, wiem ona uważa, że nie mieli. Sąd rozstrzygnie.

    No jak mają umocowany prawnie i faktyczny (rzeczywisty) powód to mogą.
    Ale to nie tak, że masz bezwarunkowo wykonywac polecenia policjanta.
    Oczywiście wszystko jest na zasadzie ryzyka. Policjant może mieć rację,
    albo druga strona może mieć rację.

    > Był to czyn zabroniony jeżeli zakłóca i nie okazuje dokumentu. Sąd
    > rozstrzygnie czy zakłócała.

    Czyli był albo i nie był. Zobaczymy co sąd z tym zrobi, ale to chyba nie
    w trybie wyborczym, więc może potrwać. Ale sprawa jest MZ mocno śliska
    szczególnie w kontekscie nagminnego uzywania policji do celów
    politycznych.

    Tu jest próba analizy prawnej, choć nie wiem czy zupełnie obiektywna:
    https://www.rp.pl/prawo-dla-ciebie/art39141631-spraw
    a-poslanki-gajewskiej-legitymowanie-czesto-jest-pret
    ekstem

    "Gdy obejrzymy uważnie nagranie, zobaczymy następujący ciąg zdarzeń:
    funkcjonariusze podchodzą do posłanki, mówią, jaki przepis według nich
    złamała, proszą o ,,okazanie dokumentów tożsamości", a kilka sekund
    później, wobec nieokazania dokumentu, prowadzą posłankę w kierunku
    radiowozu. Dlaczego Gajewska po prostu nie okazała wtedy legitymacji?

    Trzeba dać osobie zatrzymanej kilka sekund, choćby po to, by sięgnęła do
    portfela. A w tym przypadku policjanci praktycznie od razu zaczęli
    prowadzić posłankę do auta. Bądźmy rozsądni i pamiętajmy o proporcjach -
    nie można pozwalać na to, by każde podejrzenie popełnienia wykroczenia
    skutkowało od razu wycieczką do radiowozu."

    --
    Marcin