  • 1. Data: 2023-09-16 23:19:31
    Temat: Czy orędzia podlegają sprostowaniom w trybie wyborczym? [Orędzie v. Orędzie]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/polityka/news-marszalek-sejmu-w
    -oredziu-klamstwa-nie-moga-pozostac-bez-odp,nId,7029
    756
> [...]
    > sobotnim orędziu marszałek Sejmu Elżbieta Witek. [...]
    > Marszałek Senatu w wystąpieniu mówił, że z niedowierzaniem przyjmuje
    > kolejne informacje "wychodzące na jaw w związku z aferą wizową rządu
    > PiS". Podkreślił, że "polskie wizy, dokumenty uprawniające do wjazdu
    > na teren naszego kraju, były sprzedawane na straganach w krajach Azji
    > i Afryki". Dzięki temu - wskazał - "setki tysięcy migrantów napłynęły
    > do naszej ojczyzny, a na tym procederze nie tylko prawdopodobnie
    > zarobili, ale według doniesień mediów zorganizowali go najwyżsi polscy

    Na zdrowy chłopski rozum jedno orędzie "może mijać się z prawdą" mówią
    po prawniczemu bo uznanie obu naraz za zgodne z prawdą wymagałoby
    IMHO sporych+ łamańców logicznych.

    Albo Grodzki "próbował okłamać" albo nie.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2023-09-17 03:00:48
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 16.09.2023 o 23:19, A. Filip pisze:
> [...]
    >
    > Na zdrowy chłopski rozum jedno orędzie "może mijać się z prawdą" mówią
    > po prawniczemu bo uznanie obu naraz za zgodne z prawdą wymagałoby

    To dlaczego ten przestępca z MSZ próbował odebrać sobie zycie? On jest
    juz skończony. Zbeszcześcił swój kraj. Teraz powinien zostać wysłany na
    ciężkie roboty do tych wszystkich krajów, skąd pościągał całą zgraję.

    --
    animka

  • 3. Data: 2023-09-17 08:20:48
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Animka <a...@t...ja.wp.pl> pisze:
> [...]
    > juz skończony. Zbeszcześcił swój kraj. Teraz powinien zostać wysłany
    > na ciężkie roboty do tych wszystkich krajów, skąd pościągał całą

    Czy wysoki sąd może _oficjalnie_ uznać próbę samobójczą za przyznanie
    się do winy? Twój argument jest na pl.soc.polityka a nie pl.soc.prawa.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2023-09-17 10:20:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.09.2023 o 03:00, Animka pisze:

    > To dlaczego ten przestępca z MSZ próbował odebrać sobie zycie? On jest
    > juz skończony. Zbeszcześcił swój kraj. Teraz powinien zostać wysłany na
    > ciężkie roboty do tych wszystkich krajów, skąd pościągał całą zgraję.

    Czemu znowu kraj? Przestępca, jak przestępca. Raczej zbezcześcił
    ewentualnie osoby, które mianowały go przedstawicielem tego kraju i
    potem nie potrafiły ogarnąć konieczności panowania nad tym.

    Sprawa ma zresztą w mojej ocenie szerszy wymiar. Czy taki konsul
    otrzymujący rzekomo bezprawne polecenie nie powinien powiadomić organów
    ścigania? Nie wiem, od kiedy to trwało, tym nie mniej co najmniej dwa
    lata. Jakby dwa lata temu pierwszy konsul, który dostał rzekomo
    bezprawne polecenie po prostu go nie wykonał, tylko powiadomił organa
    ścigania, to by żadnej afery nie było. I dla mnie to jest o wiele
    poważniejszy problem. No chyba, że te polecenia nie były wcale
    bezprawne, a nabrały bezprawności w obliczu pobierania dodatkowych
    wynagrodzeń, a o tym dany Konsul nie wiedział.

    Dziennikarze tak o tym piszą, że trudno powiedzieć, o co dokładnie
    chodziło. Czy były to firmy, które za opłatą kreowały po prostu taką
    sytuację, że zgodnie z polskim prawem należały się te wizy?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2023-09-17 10:34:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.09.2023 o 08:20, A. Filip pisze:
    > Czy wysoki sąd może_oficjalnie_ uznać próbę samobójczą za przyznanie
    > się do winy? Twój argument jest na pl.soc.polityka a nie pl.soc.prawa.

    Zacznijmy od tego, czy tam doszło do jakiejkolwiek winy, czy po prostu
    zrobiono prosty do obejścia system badania tych wniosków i powstało
    przedsiębiorstwo służące do obchodzenia systemu. Bo przekaz medialny
    jest dość mglisty.

    Dla mnie jest spora różnica, czy powstała firma, która za odpowiednią
    opłatą produkowała mniej lub bardziej legalnie takie dokumenty, że
    zgodnie z prawem urzędnicy przyznawali te wizy. Czy też po prostu
    urzędnicy za łapówki wystawiali dokumenty i dlatego nikt nie badał, czy
    to w ogóle ma jakiś sens.

    Urzędników jest wielu, więc te wnioski mogły różne osoby rozpatrywać.
    Niekoniecznie musiały wiedzieć o sobie nawzajem. Celem urzędnika jest
    zbadanie zgodności wniosku i załączników z obowiązującym prawem, a nie
    zastanawianie się, czy poziom artystyczny - przykładowo - wnioskodawcy
    uzasadnia wpuszczenie go do Polski.

    Jak rzuciłem okiem na to, co piszą media, to ja nie mam pewności, czy
    dziennikarze wiedzą co to jest łapówka i o czym piszą. No jest różnica,
    czy ja przychodzę do konsulatu, daję wniosek o wizę oraz w kopercie
    urzędnikowi 5000$, czy korzystam z pośrednictwa firmy, która za 5000$
    podejmuje się załatwienia sprawy.

    Ci, którzy korzystali z pomocy adwokatów, czy radców prawnych doskonale
    wiedzą, ze biorą oni wynagrodzenie w zamian za pomoc w załatwieniu
    sprawy. I teraz pozamykamy wszystkich prawników w Polsce? Taż biorą
    wynagrodzenie za korzystny dla zleceniodawcy wyrok. Czy należy sędziów
    pozamykać, że aprobują to łapówkarstwo? Czy jednak to nie są łapówki.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2023-09-17 13:49:29
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Zacznijmy od tego, czy tam doszło do jakiejkolwiek winy, czy po prostu
    > zrobiono prosty do obejścia system badania tych wniosków i powstało
    > przedsiębiorstwo służące do obchodzenia systemu.

    Toć firmy zewnętrzne wspmagające uzyskanie wiz powołano ponad 10 lat temu.
    Teraz MSZ`ty mówią o rozwiazaniu z nimi umów, tj. z 30 firmami zewnętrznymi.
    A czemu je powłano w 2011? Trza zapytać powołujacych.

  • 7. Data: 2023-09-17 13:59:45
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    cyt.
    wypowiedzieć umowy wszystkim firmom outsourcingowym, którym od 2011 r. powierzone
    zostały zadania związane z przyjmowaniem wniosków wizowych w wyniku zamknięcia 31
    placówek decyzją ówczesnego szefa resortu Radosława Sikorskiego.

  • 8. Data: 2023-09-17 14:17:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 17.09.2023 o 13:59, Alojzy Gąska pisze:
> [...]
    > placówek decyzją ówczesnego szefa resortu Radosława Sikorskiego.

    Czyli chciał (Sikorski) dobrze. Mniej placówek, to taniej. Ale zawiódł
    jak zawsze czynnik ludzki.

    Robert

  • 9. Data: 2023-09-17 15:21:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.09.2023 o 13:49, Alojzy Gąska pisze:
    > A czemu je powłano w 2011? Trza zapytać powołujacych.
    Sądzę, że z tego samego powodu, co agencje celne czy doradców
    podatkowych. Skomplikowano do tego poziomu procedury, że nikt poza
    ekspertami tego nie ogarniał.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 10. Data: 2023-09-17 15:21:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Czyli chciał (Sikorski) dobrze. Mniej placówek, to taniej. Ale zawiódł
    > jak zawsze czynnik ludzki.
    Nie zawsze taniej, to lepiej.
    --
    (~) Robert Tomasik