    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Agitacja wyborcza
    Date: Thu, 21 Sep 2023 02:32:30 +0200

    > Jakiej deklaracji, stoi jak niemowa. Jak ją wloką to wtedy się jej
    > przypomniało, że jest posłanką.

    > Jak maja powód to mogą, wiem ona uważa, że nie mieli. Sąd rozstrzygnie.

    A jak nie mają powodu, to nie mogą.
    Tak przynajmniej powinno to działać w państwie prawa.

    W państwach reżimowych jest dokładnie tak jak piszesz, czyli mogą nawet
    jak nie mają powodu, niech sąd rozstrzygnie.
    Takie myślenie prowadzi do absurdu, że policja w każdej chwili może
    dowolną osobę zgarnąć bez powodu - bo niech sąd rozstrzygnie.
    Zadziwiające, że istnieje grupa obywateli, którzy uważają, że tak
    właśnie powinno być, że niewinna osoba musi się tłumaczyć i udowadniać
    swoją niewinność przed sądem. Chyba brakuje im wyobraźni, bo wydaje im
    się, że ich to nie będzie dotyczyć.

    Po uznaniu przez sąd, że funkcjonariusz zrobił coś (legitymował,
    zatrzymał...) bez powodu, to z automatu ten sam sąd powinien na tym
    samym posiedzeniu nałożyć karę na funkcjonariusza. Zaczynając od
    pouczenia, poprzez zawieszenie, czy wypieprzenie z pracy, aż do kary
    więzienia włącznie przy recydywie i drastycznych przypadkach.

    Pozdrawiam
    Piotr