  • 31. Data: 2023-09-21 12:54:00
    Temat: Re: Agitacja wyborcza
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Olin napisał(a):

    > Sąd nie podziela zdania ormowców Zjednoczonej Korytem Prawicy.
    >
    > https://czasopismo.legeartis.org/2023/04/uzycie-mega
    fonu-zgromadzenia-spontanicznego-legalnego-naruszeni
    e-zakazu-halasu-odmowa-wylegitymowania-policji-wyrok
    /

    > "Sąd odwoławczy uznał te argumenty za zasadne:
    ..
    > użycie megafonu przez uczestniczkę spontanicznego zgromadzenia nie było
    > działaniem sprzecznym z prawem...

    Mogło tak być.

    ograniczenia zgromadzeń spontanicznych
    cyt.
    nie mogą zakłócać przebiegu zgromadzenia organizowanego w pozostałych trybach
    wymienionych w ustawie
    https://poradnik.ngo.pl/zgromadzenia-spontaniczne

  • 32. Data: 2023-09-21 12:59:41
    Temat: Re: Agitacja wyborcza [będą legalnie jeździć samochody z megafonami po publicznych ulicach?]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Henryk hajdan <h...@g...com> pisze:
> [...]
    > godziny przed dniem głosowania.
    > Art. 105. § 1. Agitacją wyborczą jest publiczne nakłanianie lub
    > zachęcanie do głosowania w określony sposób, w tym w szczególności do
    > głosowania na kandydata określonego komitetu wyborczego.
    >
    > więc prowadzenie agitacji wyborczej na terenie publicznie dostępnym, w
    > rozsądnych godzinach (przykładowo między 6:00 a 22:00) nie jest
    > podstawą do stosowania art. 51 kodeksu wykroczeń.
    >
    > Policja ma za zadanie chronić kandydatów i wyborców w okresie kampanii
    > wyborczej, np. powinni wkraczać, gdy inny wyborca, czy kandydat chce

    110210112/U/D20110112Lj.pdf

    IMHO prowadzenie kampanii wyborczej ogranicza (znacząco?) zastosowanie
    KW-51 ale nie wyłącza go _całkowicie_ . Usłyszałeś "wersję strony"
    co do oceny tej konkretnej sytuacji którą sąd może uznać albo nie,
    Jak przyjąć bez zastrzeżeń ocenę z radia to już od jutra samochody z
    megafonami+ będą jeździć od 06:00 do 22:00 po ulicach miast i wsi.
    Ja jestem gotów popierać prowadzenie głośnej kampanii wyborczej pod
    oknami sędziów którzy uznają że działania posłanki były całkowicie
    legalne bo przecież to też będzie legalne, nieprawdaż?

    Dla mnie sens będzie miało ukaranie posłanki symboliczną karę.
    [ Formalne uznanie winy praktycznie bez kary ]
    W końcu poseł Lepper został skazany za "pytania" z mównicy Sejmowej.
    bo wysokie sądki uznały że nie pytał tylko pomawiał 5 posłów SLD i PO.

    [KW-51] https://lexlege.pl/kw/art-51/

    --
    A. Filip

  • 33. Data: 2023-09-21 13:09:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 21 Sep 2023 12:24:49 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > W ocenie policji było to wykroczenie. Sąd rozstrzygnie.

    Ocena pisowskiej bojówki jest warta mniej więcej tyle, co grupowe
    przemyślenia Roberta Policmastra.

    Niedawno Rachoń zrobił burdę w czasie konferencji Tuska przed TVPiS.
    Prymitywy od Mniej niż Zera regularnie zakłócają konferencje polityków KO.
    Tam jakoś kulsonów nie widać i nie dopatrują się wykroczeń.

    Tu można podziwiać, jak Ozdoba - krzewiciel kibolskich manier - popycha
    posła:
    https://www.youtube.com/watch?v=cVob7gbTVYw

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 34. Data: 2023-09-21 13:17:09
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Pierwsze sekundy nagrania. Podchodzą, mówią, że nie wolno używać
    > megafonu,

    No i co z tego, że tak mówią, skoro wolno?

    > proszą o okazanie dowodu, cisza, cisza, cisza.

    A miała z nimi dyskutować?
    Bo "nie wolno używać megafonu", to nie jest powód do legitymowania.
    Mają podać powód faktyczny, a nie wymyślony, bo im się wydawało, że nie
    wolno.
    (Oni doskonale wiedzieli, że jej wolno.)

    > To ją wloką.

    Czyli drugi raz złamali prawo.

    > Przecież widać i słychać jak stoi i słowem się nie odzywa, to ile
    > jeszcze mieli czekać,

    Mieli się odwrócić i odejść.

    > mówią, że zaraz ją wywloką a ona nadal nic.

    Czyli jej grozili, co również jest karalne.
    Czasem lepiej z agresorem nie dyskutować, bo to może tylko dodatkowo
    agresora podkręcić. Lepiej zignorować.

    > Nie wiem jak parząc na film można przekonać obiektywną osobę, że chciała
    > pokazać, ale ja sama mówiła trzymali ją za ręce i nie mogła.

    A ja nie wiem jak patrząc na film można przekonać obiektywną osobę, że
    funkcjonariusze mieli prawo ją wylegitymować i mieli prawo ją wlec do
    radiowozu. Nie mieli takiego prawa.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 35. Data: 2023-09-21 13:35:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.09.2023 o 13:09, Olin pisze:
    > Tu można podziwiać, jak Ozdoba - krzewiciel kibolskich manier - popycha
    > posła:
    > https://www.youtube.com/watch?v=cVob7gbTVYw

    No właśnie, jak by wyglądała interwencja idealnej policji?
    Ozdoba w zaparte, że tylko informuje wyborców, a Grabiec, że zakłóca
    jego spotkanie.
    Można takiego posła skuć i wywieźć, jak nie stosuje się do poleceń policji?

    Powinien być jakiś program w TV(N/P), gdzie sędziowie rozstrzygają takie
    hipotetyczne sprawy.
    Ładna scenografia, aktorzy, statyści, prowadzący z charyzmą.

    Robert

  • 36. Data: 2023-09-21 13:39:01
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Kviat napisał(a):

> [...]
    > A ja nie wiem jak patrząc na film można przekonać obiektywną osobę, że
    > funkcjonariusze mieli prawo ją wylegitymować i mieli prawo ją wlec do

    cyt. 20.09
    26,3 proc. badanych. Ugrupowanie to także zanotowało spadek poparcia - o 1,7 pkt

    Lipa. Było 28%. Czyli nie pikło. Nic nie ugrali dla się. Myk na "męczennika" kaczego
    reżimu nie działa.
    Może po pierwszym października co im skoczy. mr.Olinie i mr.Kviecie trzymajcie
    kciuki:)
    Kiedyś p. Janda zgłosiła pomysł mszy przed większym tuptaniem, może temat chwyci?
    https://www.youtube.com/watch?v=tQkAgzxnANQ
    Hymnu już się nauczyli, czas na krok następny:)

  • 37. Data: 2023-09-21 13:58:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 21 Sep 2023 13:35:25 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

> [...]
    > jego spotkanie.
    > Można takiego posła skuć i wywieźć, jak nie stosuje się do poleceń policji?

    W następnej kampanii skują i wywiozą Grabca.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 38. Data: 2023-09-21 14:24:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.09.2023 o 13:58, Olin pisze:

    > W następnej kampanii skują i wywiozą Grabca.

    Symetrysta z Ciebie. :-)

    Robert

  • 39. Data: 2023-09-21 14:39:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.09.2023 o 13:17, Kviat pisze:

    > No i co z tego, że tak mówią, skoro wolno?

    W opinii policji nie wolno. Rozstrzygnie sąd.

    > A miała z nimi dyskutować?

    Nie. Miała wyjąc legitymację poselską i po sprawie.

    > Bo "nie wolno używać megafonu", to nie jest powód do legitymowania.

    Taka jest interpretacja policji. Sąd się wypowie.

    > Mają podać powód faktyczny, a nie wymyślony, bo im się wydawało, że nie
    > wolno.
    > (Oni doskonale wiedzieli, że jej wolno.)

    Ale podali paragraf, który na tą okazję mieli przygotowany przez
    przełożonych. Jak sąd stwierdzi, że Morawiecki miał wystarczający
    komfort to zarzuty oddali, a i może jakieś odszkodowanie dostanie.

    Tylko czy ktoś będzie to śledził po kilka msc?

    > Czyli drugi raz złamali prawo.

    Nie. Na początku poprosili i zaszantażowali ją, że jak nie okaże to
    wywloką. Groźbę spełnili. Ale w majestacie prawa w ich mniemaniu. I
    znowu sąd się pochyli na czynem tym.

    > Mieli się odwrócić i odejść.

    Nie po to przyszli, aby odchodzić. Jak już to mogli nie podchodzić.
    Ale mleko się wylało, to musieli je zebrać i suki przenieść.

    > Czyli jej grozili, co również jest karalne.
    > Czasem lepiej z agresorem nie dyskutować, bo to może tylko dodatkowo
    > agresora podkręcić. Lepiej zignorować.

    Wszystko odbyło się w języku dopuszczalnej normy prawa.

    Wyżej już to samo było.

    Robert

  • 40. Data: 2023-09-21 14:42:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.09.2023 o 13:39, Alojzy Gąska pisze:
    > Kiedyś p. Janda zgłosiła pomysł mszy przed większym tuptaniem, może temat chwyci?

    Ale ze spowiedzią w pierwej?

    Robert