  • 1. Data: 2004-11-08 19:04:49
    Temat: Kanał krzyżyk, wrony, i takie tam różne.
    Od: "Tomek" <l...@W...gazeta.pl>

    Z pięć lat temu zrezygnowałem z kanału krzyżyk. Nawet wysłałem im faks z
    taka informacją. Pomyślałem sobie że jak wyłączą klucz to oddam dekoder i po
    sprawie. Moje zdziwienie nie miało granic bo sygnał wyłączyli po 18
    miesiącach. Wyszedłem z założenia ze nie ma darmowych obiadów. Jak kiedys
    spóźniłem sie z opłatą dwa tygodnie to wyłączyli, a później 18 miesięcy.
    Bonus jakiś mi się trafił i tyle. Jak wyłączyli oddałem dekoder i wziąłem
    kwit że zdałem. Po pół roku zgłosili się jedni od długów. Chcieli za te 18
    miesięcy i dekoder. Zignorowałem naciągaczy. Przysyłali że jak im nie
    zapłace to do sądu. Myśle sobie dobra niech idą. Ale nie poszli tylko
    przysyłali dalej. Potem przyszły kwity z innej firmy od długów. Też sobie
    dałem z nimi spokój tzn. kosz na śmieci. Kiedyś przyszedł nawet pan. Jak sie
    spytałem skąd ma mój adres to sobie poszedł. Dzisiaj znowu koperta. Piszą że
    to ostatnie ostrzeżenie. Jak nie zapłacę to do sądu i potem detektywa najmą
    żeby mnie rozpracował. Dla mnie to fajnie nikt jeszcze za mną nie łaził. I
    na sam koniec pytanie. Jak ich źgnąć za to że nic nie robią tylko sprzedaja
    sobie moje nazwisko. Tomek

  • 2. Data: 2004-11-08 22:54:26
    Temat: Re: Kanał krzyżyk, wrony, i takie tam różne.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <l...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Napisałeś prawie wszystko z wyjątkiem tego, jak dawno im zwróciłeś ten
    terminal.

  • 3. Data: 2004-11-09 06:06:37
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości

    > Napisałeś prawie wszystko z wyjątkiem tego, jak dawno im zwróciłeś ten
    > terminal.

    Według mnie najśmieszniejsze jest rozwiązywanie umowy za pomocą faksu.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-11-09 06:25:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cmpmp1$7m2$1@news.onet.pl>, Johnson wrote:
    > użytkownik Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości
    > Według mnie najśmieszniejsze jest rozwiązywanie umowy za pomocą faksu.

    Najsmieszniejsze to jest tu słówko "nawet".

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-11-09 15:02:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Według mnie najśmieszniejsze jest rozwiązywanie umowy za pomocą faksu.

    Forma oświadczenia woli dobra, jak każda inna. Skoro Cyfra je przyjęła i
    przesłała w końcu ten papierek na zwrot terminala, to jest ważne.

  • 6. Data: 2004-11-09 17:27:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > O ile znane mi są umowy Cyfry + wymagana jest forma pisemna.
    > Zabrali mu dekoder po zapewne sami rozwiązali umowę z uwagi na to że nie
    płacił
    > abonamentu przez półtora roku. A teraz dochodzą zaległego abonamentu.

    No tego nie roczytamy. Gość pisze, ze na skutek jego wypowiedzenia. Pytanie,
    co napisali w piśmie do niego. Czy wypowiadają z uwagi na niepłacenie
    abonamentu, czy z uwagi na jego wypowiedzenie. To ma znaczenie kluczowe dla
    sprawy.

  • 7. Data: 2004-11-09 17:35:26
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "Tomek" <l...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Napisałeś prawie wszystko z wyjątkiem tego, jak dawno im zwróciłeś ten
    > terminal.

    W półtora roku jak zrezygnowałem. Jakiś tydzień po wyłączeniu sygnału. Tomek

  • 8. Data: 2004-11-09 17:59:01
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

  • 9. Data: 2004-11-09 19:03:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > myślałem że im nie zależy. Z tym niepłaceniem abonamentu przez półtora
    roku to
    > piszesz pierdoły. To nie telewizja publiczna. Nie można jej odbierać za
    pomocą
    > anteny, tzn mozna tylko po co. Potrzebne jest urządzenie które uruchamia
    > operator jak zapłacone i wyłącza jak nie zapłacone. Jeśli miałem nie
    wyłączone
    > przez półtora roku to znaczy że miałem zapłacone. Przez te półtora roku
    nie
    > dostałem od nich żadnego powiadomienia że mam niezapłacone. Tomek

    Troszkę upraszczasz sprawę. Johnson ma o tyle rację, ze nie wiemy, jaka była
    treść umowy i na jakiej podstawie Ci wypowiedzieli. Oraz przede wszystkim z
    jaką datą. Napisz to, a będzie można się zastanowić.

    Bo nie jest prawdą, to co piszesz, że mogłeś nie oglądać, to po co płacić. Z
    samego tego faktu nie wynika wcale, że nie masz obowiązku płacić abonamentu.
    Abonament ze swej natury jest opłatą za gotowość świadczenia usługi. I
    spotykamy go również w innych dziedzinach. Obecnie trzeba rozstrzygnąć, czy
    zasadnie utrzymywali swoją gotowość do świadczenia tej usługi. Bo jeśli z
    ich pisma wynika, że faks do nich dotarł i stał się powodem rozwiązania
    umowy, to masz szansę wygrać. Bo skoro był podstawą teraz, to czemu nie mógł
    być przedtem. Silną poszlaką jest niewysyłanie faktur, ale o ile z łatwością
    można dowieść, że wysyłali, to dowód przeciwny jest ciężki, bowiem oni to
    listem zwykłym wysyłają. A Ty masz obowiązek uiszczać abonament niezależnie
    od tego, czy przysłali, czy nie. Co najwyżej możesz się do ich faktury
    powstrzymać z płaceniem, więc nie maja prawa naliczać odsetek przy zbiorczej
    fakturze.

  • 10. Data: 2004-11-09 19:33:58
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>