  • 1. Data: 2004-11-08 18:09:13
    Temat: zapłata za naprawe
    Od: "Rob" <n...@e...pl>

    Witam
    W pewnym miescie ponad 2 miesiace temu zepsul mi sie komputer. Komputer byl
    stary, zanioslem go do serwisu gdzie po 14 dniach roboczych (najpozniej!)
    mialem dostac informacje o kosztach naprawy a nastepnie podjac decyzje, czy
    chce to naprwic za ta cene.
    Tak sie zlozylo, ze przez ponad 2 miesiace bylem lekcewazony przez
    serwisantow (na poczatku bywalem tam praktycznie codziennie, pozniej
    codziennie dwonilem) no i wreszcie dzis otrzymalem telefon, ze sprzet jest
    _naprawiony_ i musze za to zaplacic x zlotych.
    Oczywiscie przy oddawaniu sprzetu otrzymalem zaswiadczenie, ze sprzet jest
    oddany po to, by ustalic koszt naprawy i dopiero pozniej ew. naprawic.
    Moje pytanie jest takie - czy mam obowiazek zaplacic za naprawe?
    Przez telefon odpowiedzialem ze nie zaplace (jestem niezle na nich
    wkurzony - ponad 2 miesiace bez komputera).
    Na to czlowiek odpowiedzial, ze bede musial zaplacic chociaz za ekspertyze
    (przy oddawaniu sprzetu umawialismy sie, ze sama ekspertyza mnie tez bedzie
    kosztowala niezaleznie, czy sprzet bedzie naprawiony czy nie). Czy za to
    ekspertyze tez powinienem zaplacic? Wydaje mi sie ze nie, poniewaz oni
    pierwsi zlamali umowe nie oddaja mi sprzetu w ciagu 14 dni roboczych (tylko
    okolo 50ciu dniu roboczych).
    Jak to wyglada od strony prawa?
    Od razy chce napisac, ze to nie chodzi o jakies wyludzenie z mojej strony bo
    kwoty sa niewielkie. Chodzi o jakies zasady a ja draniom absolutnie ani
    zlotowki nie popuszcze, wole te pieniadze wrzucic do puszki WOSPu.
    Pozdrawiam
    Daniel Jaroszewicz

  • 2. Data: 2004-11-08 18:18:31
    Temat: Re: zapłata za naprawe
    Od: "Karzel Reakcji" <k...@r...pl>

    Użytkownik "Rob" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kwoty sa niewielkie. Chodzi o jakies zasady a ja draniom absolutnie ani
    > zlotowki nie popuszcze, wole te pieniadze wrzucic do puszki WOSPu.

    Ze starymi częściami jest problem. Często trzeba szukać na giełdach, stąd
    być może to opóźnienie. Zanim ich posiekasz pomyśl, że mieli problemy aby
    takie części do starego komputera zdobyć. Fakt dwa miesiące to przegięli i
    jak nie masz ważnych danych na dysku twardym, to ja na twoim miejscu w ogóle
    bym tego komputera od nich nie odbierał, tylko kupiłbym jakiś nowy np. na
    raty po 90 zł miesięcznie np. z Celeronem 2,6 GHz w np. Media Markt już za
    1099 zł z dyskiem chyba 80 GB i napędem 52x, dobrą kartą grafiki ATI 6200 i
    256 MB RAM.

    Pomyśl jak się wpienią, kiedy zostaną ze złomem. Czyż to nie będzie piękna
    zemsta? Jeśli będą ciebie chcieli oddać do sądu wtedy możesz przedstawić w
    sądzie tą umowę, o której piszesz, że najpierw mieli ocenić koszty
    uszkodzenia. A co się tam zepsuło właściwie i ile policzyli za tą naprawę?
    Jaki to był komputer?

    Zapluty Karzeł Reakcji

  • 3. Data: 2004-11-08 18:52:12
    Od: "Rob" <n...@e...pl>

    > Ze starymi częściami jest problem. Często trzeba szukać na giełdach, stąd
    > być może to opóźnienie. Zanim ich posiekasz pomyśl, że mieli problemy aby
    > takie części do starego komputera zdobyć.

    Widzisz, nie byloby problemu, gdyby mi o tym powiedzieli - chlopie, mamy
    problemy, albo dzis Ci ten komputer oddamy nienaprawiony albo przyjdz za 2
    miesiace to wtedy bedzie naprawiony. Ale oni mnie po prostu brzydko mowiac
    olewali kazdego dnia! Za kazdym razem, gdy tam bylem/dzwonilem, pan milym
    glosem obiecywal, ze jeszcze dzis zadzwoni i powie jakie sa koszty. No
    wlasnie, zacznijmy od tego ze zeby sprawdzic co jest zepsute w komputerze
    nie potrzeba zadnych czesci...

> [...]
    > 1099 zł z dyskiem chyba 80 GB i napędem 52x, dobrą kartą grafiki ATI 6200

    Dokladnie dwa miesiace i 2 tygodnie... Dzis, gdy tam poszedlem, nie bylo ani
    firmy, ani pracownikow... 3 tygodnie temu wyslalem im zadanie oddania
    sprzetu w ciagu 7 dni roboczych pod grozba zgloszenia sprawy na policje jako
    kradziezy (tak mi polceci miejski rzecznik konsumenta). Pisma nie odebrali a
    gdy dzis tam znowu poszedlem (pierwszy raz od 2 tygodni, wczesniej bywalem
    tam/dzwonilem praktycznie codziennie az do momentu kiedy sie wkurzylem i te
    pisemko im wyslalem) no i okazalo sie, ze ani firmy, ani pracownikow juz tam
    nie ma... Zostawili tylko numer telefonu, pod ktory jak zadzwonilem, to sie
    dowiedzialem ze sprzet juz jest naprawiony bez mojej zgody.
    A na nowy komputer mnie niestety nie stac... tamten byl prezentem na
    gwiazdke 3 lata temu wiec taki calkiem zlom to to nie byl - a kosztowal
    wtedy 4000.

> [...]
    > sądzie tą umowę, o której piszesz, że najpierw mieli ocenić koszty
    > uszkodzenia. A co się tam zepsuło właściwie i ile policzyli za tą naprawę?
    No tak jak pisalem - sprawa jest o niewielkie pieniadze, flop do dyskietek
    sie zepsul i nie "wypluwal" ani nie czytal dyskietek. Tym bardzie
    denerwujace, ze taki drobiazg pozbawil mnie komputera na ponad 2 miesiace.

    > Zapluty Karzeł Reakcji
    Pozdrawiam
    Daniel Jaroszewicz

  • 4. Data: 2004-11-08 19:04:47
    Od: "Karzel Reakcji" <k...@r...pl>

    > No wlasnie, zacznijmy od tego ze zeby sprawdzic co jest zepsute w
    komputerze
    > nie potrzeba zadnych czesci...

    Oj nie zawsze tak jest. Czasami trzeba część wymienić na nową, żeby okazało
    się że to jednak nie tamta, którą podejrzewaliśmy że jest uszkodzona.

    > Zostawili tylko numer telefonu, pod ktory jak zadzwonilem, to sie
    > dowiedzialem ze sprzet juz jest naprawiony bez mojej zgody.

    mmmmmmm cwaniaki jak te niektóre tutaj.

    > A na nowy komputer mnie niestety nie stac... tamten byl prezentem na
    > gwiazdke 3 lata temu wiec taki calkiem zlom to to nie byl - a kosztowal
    > wtedy 4000.

    No rozumiem. Odbierz no cóż ci teraz pozostało. Koszt pewnie z ich strony to
    100 zł.

    > No tak jak pisalem - sprawa jest o niewielkie pieniadze, flop do dyskietek
    > sie zepsul i nie "wypluwal" ani nie czytal dyskietek. Tym bardzie
    > denerwujace, ze taki drobiazg pozbawil mnie komputera na ponad 2 miesiace.

    Flop? tam sa dwa kabelki i cztery śrubki. No jeszcze kilka śrubek obudowy
    trzeba rozkręcić.
    Trzeba było zanieść im sam flop, albo kupić nowy za około 40 zł. Od jakichś
    15 lat flopy są te same w tym samym standardzie.

    Do startu kompa nie trzeba flopa. Sam byś sobie go rozkręcił i odblokował
    pewnie, ale pewniej kupić nowy jak się nie znasz, przykręcić 4 śrubki i
    podłączyć 2 kabelki. Oj czemu wcześniej nie napisałeś zanim go zaniosłeś. :)

    Zapluty Karzeł Reakcji
    Darmowe Porady dla Prawników Sp.zoo

  • 5. Data: 2004-11-08 19:20:43
    Od: "Rob" <n...@e...pl>

    > No rozumiem. Odbierz no cóż ci teraz pozostało. Koszt pewnie z ich strony
    > 100 zł.
    Nie mam wyjscia, musze odebrac.
    Dwa pytanie z mojej strony:
    Czy musze zaplacic za naprawe? (naprawe zrobili bez mojej zgody)
    Czy musze zaplacic za wykonanie ekspertyzy (czyli sprawdzenie, co sie
    zepsulo - tak to przynajmniej 2 miesiace temu nazwali, koszt ekspertyzy to
    20 zl) - na to sie umawialismy, ale gdyby mi oddali komputer w czasie, kiedy
    powinni to zrobic. Czy mam obowiazek zaplacic za to mimo, ze 14 dni
    roboczych zamienilo sie na ponad 2 miesiace?

> [...]
    > pewnie, ale pewniej kupić nowy jak się nie znasz, przykręcić 4 śrubki i
    > podłączyć 2 kabelki. Oj czemu wcześniej nie napisałeś zanim go zaniosłeś.
    :)
    No niestety w takich sprwaach to ja sie kompletnie nie znam :/

    Pozdrawiam Daniel Jaroszewicz

  • 6. Data: 2004-11-08 20:45:13
    Od: "Karzel Reakcji" <k...@r...pl>

> [...]
    > powinni to zrobic. Czy mam obowiazek zaplacic za to mimo, ze 14 dni
    > roboczych zamienilo sie na ponad 2 miesiace?

    Myślę, że w twoim przypadku to sprawa do dogadania z nimi.
    Za pozew i adwokata zapłacisz więcej. Adwokat jakieś 400 - 500 zł.

    Pozdrawiam,
    Zapluty Karzeł Reakcji

  • 7. Data: 2004-11-08 21:15:51
    Od: "Rob" <n...@e...pl>

    > Myślę, że w twoim przypadku to sprawa do dogadania z nimi.
    > Za pozew i adwokata zapłacisz więcej. Adwokat jakieś 400 - 500 zł.

    Ok, dzieki za cenne uwagi, pozdrawiam
    Daniel Jaroszewicz

  • 8. Data: 2004-11-09 19:18:58
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Karzel Reakcji wrote:

    > Myślę, że w twoim przypadku to sprawa do dogadania z nimi.
    > Za pozew i adwokata zapłacisz więcej. Adwokat jakieś 400 - 500 zł.

    A od kiedy jest obowiazek zatrudniac adwokatado pisania pozwu?;)

    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.