  • 11. Data: 2022-09-15 21:23:30
    Temat: Re: wolność słowa Dody
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Szwambuł Trantiputl napisał(a):

    > Nocnik, przyjmij do wiadomości, że tylko Bóg ma prawo karać za coś
    > takiego

    Mówisz o karze ostatecznej. My mówimy o karach z tego świata.

    > bo to piekło w końcu do czegoś służy.
    > Doda trafi do piekła, a tam jest SPA w wyziewach stopionej siarki.
    > Dodatkowe atrakcje to wyrywanie rozżarzonymi cęgami nadmiernie
    > wystających poza obrys ciała elementów karmicielskich.

    Fajnie, ale nie na temat. Mowa o tym co tu i teraz.
    ,,"ciężko wierzyć w coś" tyczy się ST/NT.

    Muslimowie straciła by za to głowę.

  • 12. Data: 2022-09-16 01:24:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-15, Szwambuł Trantiputl <t...@d...com> wrote:
    > Nocnik, przyjmij do wiadomości, że tylko Bóg ma prawo karać za coś
    > takiego, bo to piekło w końcu do czegoś służy.
    > Doda trafi do piekła, a tam jest SPA w wyziewach stopionej siarki.

    Gdzie tam. Nie trafi, chyba, że wiedziała, że obraża. Poza tym, wiele
    wskazuje na to, że małostkowość przypierd..ch się i śmiertelnie
    obrazonych jakąkolwiek wypowiedzią pod wiadomym adresem, niekoniecznie
    jest atrybutem tego kogo tak formalnie i pokazowo wielbią.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2022-09-16 01:38:39
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 15 Sep 2022 12:23:30 -0700 (PDT)
    doszła do mnie wiadomość
    <8d0cd4b3-2d1a-43b9-b43e-27736368259dn@googlegroups.
    com>
    od alojzy nieborak <a...@g...com> :

    >Mówisz o karze ostatecznej. My mówimy o karach z tego świata.

    Nie wierzysz w to, że Bóg wymierzy sprawiedliwą karę w zaświatach? A
    może w Boga nie wierzysz? Bogu nie trzeba pomagać, a jedynie go czcić
    w świątyniach(które, tak na marginesie, są własnością Boga, nie
    ludzi).
    Jestem monodrumistą, więc mój Bóg sprzeciwia się wydawaniu wyroków na
    tym świecie, zostawmy to jemu, już on wie, jakie substancje w kotle do
    kąpieli gotować i jakie organy czym oddzielać od marnej cielesności
    grzeszników.

    >Fajnie, ale nie na temat. Mowa o tym co tu i teraz.
    >,,"ciężko wierzyć w coś" tyczy się ST/NT.

    To jest pisane ręką ludzi, a nie Boga, ze słowem Pana w niebiesiech ma
    to niewiele wspólnego.

    > Muslimowie straciła by za to głowę.

    Naszym nie bardzo wypada, takie czasy.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 14. Data: 2022-09-16 01:50:10
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 15 Sep 2022 23:24:24 GMT
    doszła do mnie wiadomość <IuOUK.254333$G_96.8159@fx13.ams1>
    od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :

> [...]
    >obrazonych jakąkolwiek wypowiedzią pod wiadomym adresem, niekoniecznie
    >jest atrybutem tego kogo tak formalnie i pokazowo wielbią.

    Też jestem zdania, że nie trafi, ale to z powodu tego, że Pan, jak
    ujrzał swoje dzieło, to natychmiast złapał się za głowę, po czym
    spakował swoje manatki(aureola, sandały i suknie) i czmychnął, aby
    dzieło swoje kontynuować gdzieś w odległych rejonach multiwersum(a tak
    serio, to czmychnął bo się bał, że kosmiczne odszkodowania, a nawet
    alimenty będzie musiał płacić bladawcom).
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 15. Data: 2022-09-16 04:58:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 15 Sep 2022 18:22:05 +0200, Szwambuł Trantiputl wrote:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 15 Sep 2022 15:41:16 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <rdwob9en1g80.wkzk2bb2wbu2$.dlg@40tude.net>
    > od Olin <k...@a...w.stopce> :

    > No niestety my, ale lepiej kilka razy zapłacić więcej, bo może dzięki
    > temu uniknie się takich sytuacji w przyszłości.
    > Szkoda, że Urban nie poszedł śladami Dody(zdziwiony Chrystus):
    > https://www.google.com/search?q=zdziwiony+chrystus#i
    mgrc=nk4SxeY6MqJZEM&imgdii=1Rxrw66li9CaqM

    Ale czy to gloszenie poglądow, czy tylko obraza ?

    > https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,263836
    91,jerzy-urban-uniewinniony-obrazek-zdziwionego-jezu
    sa-nie-obraza.html

    to ta sama sprawa?
    bo w pierwszej pismaki pisza o trybie nakazowym i 1 tys zl.
    A w drugiej juz 40 i 120 tys ?

    > Ten pan, co to go proboszcz uwolnił od brzemienia czapki i telefonu
    > też powinien iść tym śladem:
    > https://noizz.pl/informacyjne/w-2016-r-wszedl-do-kos
    ciola-w-czapce-sprawe-kolejny-raz-rozpatruje-sad/qvm
    2457

    A krok nastepny ... obrona miru domowego w kosciolach, czyli ksiadz
    wyprasza raz, a potem wzywa policje ?

    Czy uzbrojone warty przy wejsciu ?

    J.

  • 16. Data: 2022-09-16 05:04:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 15 Sep 2022 17:07:30 +0200, Kviat wrote:
> [...]
    Kopacz,

    > "napruty" to słowo obelżywe?

    Ale czy nie nacechowane pogardą?

    Tylko czy obrazy by nie bylo, gdyby napisała "upity winem" czy "pijący
    wino".

    > Czy jak powiem do płaskoziemca, że Ziemia jest
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Ziemia#Kszta%C5%82t, to ta wypowiedź jest
    > nacechowana pogardą?

    Dodajac "ty nieuku" ?

    J.

  • 17. Data: 2022-09-16 07:00:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-16, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    Kopacz,

    > Ale czy nie nacechowane pogardą?

    Jakbym powiedział, że widziałem Cię w czerwcu na rynku we Wrocławiu
    naprutego, i nawet bym nie dodał, że w trzy dupy, to odebrałbyś to jako
    pogardę? :) No sam widzisz. Ale też problem jest gdzieindziej chyba...
    to przeciez nie ma obrażać Jezusa, a uczycia religijne uzurpatorów
    jedynej interpretacji i implementacji jego nauk. Tu juz robi się
    trudniej.

    > Tylko czy obrazy by nie bylo, gdyby napisała "upity winem" czy "pijący
    > wino".

    Cokolwiek co sugerowałoby nawet okazjonalne naduzycie napoju wyskokowego
    niechybnie zaprowadzi na ławę oskarzonych.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2022-09-16 12:21:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 15 Sep 2022 12:23:30 -0700 (PDT), alojzy nieborak napisał(a):

    > My mówimy o karach z tego świata.

    Kto powiedział: Królestwo moje nie jest z tego świata?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 19. Data: 2022-09-16 12:36:59
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Sep 2022 12:21:57 +0200
    doszła do mnie wiadomość <1...@4...net>
    od Olin <k...@a...w.stopce> :

    >Kto powiedział: Królestwo moje nie jest z tego świata?

    No właśnie, na TYM świecie karać można mandatem za wyjmowanie starego
    jedzenia ze śmietnika czy za składanie wieńców pod schodami donikąd,
    natomiast za wchodzenie do kościoła w czapce i z telefonem w ręku, czy
    za rysunek zdziwionego Jezusa tylko Pan ma prawo karać, w dodatku
    nigdy nie zrobi tego na świecie, na TYM świecie.
    Kto się woli Pana sprzeciwia, narazi się na Jego gniew, a Pan nasz
    pamiętliwy jest nieziemsko.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 20. Data: 2022-09-16 12:51:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 16 Sep 2022 12:36:59 +0200, Szwambuł Trantiputl napisał(a):

    > natomiast za wchodzenie do kościoła w czapce i z telefonem w ręku, czy
    > za rysunek zdziwionego Jezusa tylko Pan ma prawo karać, w dodatku
    > nigdy nie zrobi tego na świecie, na TYM świecie.

    Ale z drugiej strony, zbawienie można kupić za pieniądze jak najbardziej z
    tego świata. Internety powiadają, że "Stawka za odpust zależała od pozycji
    i wahała się od 25 złotych florenów dla królów, królowych i arcybiskupów do
    trzech florenów dla kupców i zaledwie jednej czwartej florenów dla
    najbiedniejszych wierzących."
    https://pl.helpr.me/3833-what-are-sale-of-indulgence

    ,,Gdy tylko złoto w misce zadzwoni, do nieba jakaś duszczyczka goni" mawiał
    Johann Tetzel, którego papież Leona X uczynił komisarzem ds. odpustów w
    Świętym Cesarstwie Rzymskim.

    Teraz niby handel odpustami jest potępiany, ale sakramenty kosztują" co
    łaska", a bez nich ze zbawieniem cienko.