  • 1. Data: 2022-09-14 20:38:15
    Temat: PoRD na nowo: rowery i piesi, czyli bodiczkiem za bandę.
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    Jeżeli teraz jest problem z pieszymi i rowerzystami, a obecna infrastruktura
    drogowa i prawo jedynie go pogłębiają, to pójdźmy bodiczkiem po bandzie,
    a nawet poza bandę - i tak oto jak niżej:

    - zamiast "przejazdu dla rowerów" jest DDR przecinająca inne drogi,
    - zamiast "przejścia dla pieszych" jest chodnik przecinający inne drogi,
    - zamiast powyższych powstaje "przejazd dla pojazdów innych niż rower"
    przecinający DDR i chodniki.

    Przepis ogólny: pojazd zbliżający się do "przejazdu dla pojazdów innych
    niż rower" oraz znajdujący się na takim przejeździe ustępuje pierwszeństwa
    pieszym na chodniku i rowerzystom na DDR.

    I jeszcze skrzyżowania dróg:
    - obszar skrzyżowania dróg bez zakazu ruchu rowerów i bez DDR staje się
    "drogą dla rowerów" lub "ciągiem rowerowo-pieszym" na którym inne pojazdy
    ustępują rowerom i pieszym - a obrazowo np.: skrzyżowanie lub tzw. rondo
    oznakowujemy jako DDR lub ciąg rowerowo-pieszy i opcjonalnie malujemy
    nawierzchnię na czerwono, ot taki "azyl" rowerowy lub rowerowo-pieszy, ale
    rozciągnięty na całe skrzyżowanie.

    I będzie git...

    A może ktoś już to wymyślił. A może, gdyby historia dróg i prawa w jakiejś
    równoległej rzeczywistości potoczyła się inaczej, to tak by to mogło w
    rzeczonej rzeczywistości standardowo wyglądać... Ciekawe, czy też by tam
    tak narzekali (zapewne tak) i jakie mieliby statystyki wypadków (tu mi się
    fantazja kończy).

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 2. Data: 2022-09-14 23:17:14
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2022.09.14 o 20:38, rowerex rowerex pisze:
    > Jeżeli teraz jest problem z pieszymi i rowerzystami, a obecna infrastruktura
    > drogowa i prawo jedynie go pogłębiają,

    chodnik - część drogi dla pieszych przeznaczoną wyłącznie do ruchu
    pieszych i osób poruszających się przy użyciu urządzenia
    wspomagającego ruch

    droga dla pieszych - drogę lub część drogi przeznaczoną do ruchu
    pieszych i osób poruszających się przy użyciu urządzenia
    wspomagającego ruch oraz pełnienia innych funkcji, w szczególności
    zatrzymania lub postoju pojazdów

    Moim zdaniem powinno być odwrotnie, aby na chodniku było pod pewnymi
    warunkami dopuszczalne zatrzymania lub postoju pojazdów a na drodze dla
    pieszych był dozwolony jedynie ruch pieszy;

    I pytanie, jak odróżnić jedno od drugiego ??
    Pojawią się jakieś nowe znaki ?

    Rowerzyści i tak olewają znak C-16
    https://www.google.com/search?q=znak+C+16&tbm=isch

    https://znaki.edu.pl/index.php/10-nakazy/377-c-161a
    podoba mi się tabliczka "dopuszczony ruch rowerowy"

    Chyba w radio TOKFM w audycji Skołowani, powiedzieli kiedyś, że w PL
    rowerzyści lubią chodniki, bo są równe.