  • 101. Data: 2023-02-28 11:57:54
    Temat: Re: szyba
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-02-28 o 10:46, Olin pisze:

    > Trzeba przyznać, że robi to skutecznie. Wywiązała się niezbyt mądra
    > dyskusja o rzekomych kamieniach, a nikt nie zastanawia się jakim trzeba być
    > złamasem, żeby oskarżyć przypadkowego człowieka o uszkodzenie szyby. Jedyny
    > problem, to że się wydało, a przecież dobrze żarło.

    Ten problem (że się wydało) będzie musiał zostać jakoś rozwiązany
    na przyszłość, żeby to się nie powtarzało. I nad tym się już pewnie
    głowią w komendzie na wyższych szczeblach, bo techniki postępowania
    jak już temat wypłynie są dość dobrze opanowane.
    Trudno ukryć ostrzelanie budynku z granatnika ale inne sprawy z pozoru
    ciche i nie rokujące dają czasem silne negatywne echo społeczne.
    Może Robert by coś zaradził jak temu (wyciekaniu) zapobiegać?

  • 102. Data: 2023-02-28 12:12:09
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 28 Feb 2023 10:00:23 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Mnie zastanawia jaka jest rzeczywista skala tego zjawiska. W sensie ilu
    > nie ma kłopotów z takimi numerami.

    Nie tak dawno dwie julki były podrywane 'na furę', ale dzielnym
    funkcjonariuszom drzewo znienacka wyskoczyło pod radiowóz.
    Nie chce mi się guglać, ale czytałem wywiad z jedną z nich i mówiła, że
    starszy z kulsonów sprawiał wrażenie, że porywanie nastolatek służbowym
    autem ma dobrze przećwiczone, co sugeruje, że to nie był pierwszy raz, tyle
    że wcześniej nie kończył jazdy tak gwałtownie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 103. Data: 2023-02-28 12:15:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 28 Feb 2023 11:57:54 +0100, cef napisał(a):

> [...]
    > ciche i nie rokujące dają czasem silne negatywne echo społeczne.
    > Może Robert by coś zaradził jak temu (wyciekaniu) zapobiegać?

    Nie mam wątpliwości, że przebija z niego tęsknota za czasami generała -
    tfu, Generała - i chętnie by do nich wrócił. Wtedy na ul. Mysiej w
    Warszawie istniał urząd, który czuwał, żeby w gazetach nie pisali byle
    czego, a funkcjonariusze cieszyli się należną im estymą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 104. Data: 2023-02-28 16:18:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Feb 2023 12:12:09 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > autem ma dobrze przećwiczone, co sugeruje, że to nie był pierwszy raz, tyle
    > że wcześniej nie kończył jazdy tak gwałtownie.

    Ale moze wczesniejsze pretensji nie roscily, bo to bylo podrywanie ...

    J.

  • 105. Data: 2023-02-28 16:45:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Feb 2023 10:00:23 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Mnie zastanawia jaka jest rzeczywista skala tego zjawiska. W sensie ilu
    > nie ma kłopotów z takimi numerami.

    Mysle, ze dokladnie takich to skala jest nieduza.
    To znaczy myślę, ze żaden kulson nie ma dylematów z takimi numerami,
    ale szyby pekają stosunkowo rzadko, a może maja lepszych komendantów,
    ktorzy rozumieją ze to się zdarza i załatwiają sprawe bezkosztowo.

    Bo policjant jest odpowiedzialny za powierzony sprzęt, finansowo do
    trzech pensji. W samochodach bardziej pewnie dokuczają drobne obcierki
    i stluczki niz szyby, tylko tu trudniej komus wmówic, wiec nie wiem co
    robią:
    -szukaja jelenia ktory naprawde w nich wjedzie,
    -szukają mocno pijanego, ktoremu mozna wmówic,
    -ubezpieczają sie? Ponoc można.
    -naprawiają na szybko i tanio w znajomym warsztacie ? (dziupli?)
    Robercie - da sie tak radiowóz na dzien schować?

    -maskują/ukrywają szkody ... z czasem wyjdzie, ale to juz innego
    klopot.

    -maja umówione auto w rodzinie ...

    Bo tu chyba o normę lub jakie ambicje chodzilo
    https://www.youtube.com/watch?v=RdfqrhoQecQ
    https://www.youtube.com/watch?v=VUnQ5dX8tZ8

    J.

  • 106. Data: 2023-02-28 16:47:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Feb 2023 10:46:47 +0100, Olin wrote:

    > Trzeba przyznać, że robi to skutecznie. Wywiązała się niezbyt mądra
    > dyskusja o rzekomych kamieniach, a nikt nie zastanawia się jakim trzeba być
    > złamasem, żeby oskarżyć przypadkowego człowieka o uszkodzenie szyby.

    Zaraz ta złamasem - normalny, ludzki odruch, tylko ze kulsonowi nie
    przystoi.

    > Jedyny
    > problem, to że się wydało, a przecież dobrze żarło.
    > Shrek ma rację, że milicjantów i osiedlowych żuli różni głównie fason
    > dresu.

    Za dobre im samochody kupili, kto to slyszał, zeby szyba trzy pensje
    kosztowała.

    J.

  • 107. Data: 2023-02-28 16:55:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Feb 2023 22:50:02 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Dalej mi się podoba. Tylko tu by to miało sens, jakby wszyscy losowo
    > kamieniami rzucali i nie dało się ustalić, który rozbił.

    Ale po co cos ustalac?
    Radiowoz jest uszkodzony, to sie wszyscy z komisariatu składają
    i po sprawie :-)

    W koncu wiekszosc radiowozami jezdzi :-)

    J.

  • 108. Data: 2023-02-28 16:56:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Feb 2023 22:46:49 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Moim zdaniem w ogóle, bo się cewka spali.

    Oczywiscie, ale zanim sie spali, to jaką predkosc membrana z cewką
    uzyska?

    J.

  • 109. Data: 2023-02-28 16:57:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Wbrew pozorom nie tak łatwo wywalić szybę:)

    > Bo pewnie pomieszczenie dużo i niezamknięte.

    > No jak tak po prostu podłaczysz to najpewniej tak.

    Dokładnie - nic spektakularnego się nie stanie - obstawiam że większe
    efekty dzwiękowe będą od samego zwarcia przy odparowywaniu cewki;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 110. Data: 2023-02-28 16:59:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Feb 2023 22:32:28 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Przyznam, że nie mam zielonego pojęcia o czym piszesz.

    Jak jest porządny komendant, to nie ma u niego nieuzasadnionych szkód.

    Wszyscy Policjanci jeżdzą mu badzo ostroznie, tylko czasem któremus
    kamien spod ciezarówki w szybę trafi :-P

    A u Ciebie to jakies szkody i szkody, bo komendant o sprzęt nie dba
    :-P

    J.