  • 111. Data: 2023-02-28 17:02:13
    Temat: Re: szyba
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 16:56, J.F pisze:

    > Oczywiscie, ale zanim sie spali, to jaką predkosc membrana z cewką
    > uzyska?

    Niewielką - cewka jako taka blokuje narastanie prądu więc nie rośnie on
    skokowo. Dodatkowo zmienia się 100 razy na sekundę i za chwilę będzie
    ciągnęło w drugą stronę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 112. Data: 2023-02-28 17:03:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 16:55, J.F pisze:

    > Ale po co cos ustalac?
    > Radiowoz jest uszkodzony, to sie wszyscy z komisariatu składają
    > i po sprawie :-)
    >
    > W koncu wiekszosc radiowozami jezdzi :-)

    A nawet jak nie to nikt im nie kazał być kulsonami i na kulsonariacie
    pracować. Chcieli to majom!:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 113. Data: 2023-02-28 17:12:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mnie zastanawia jaka jest rzeczywista skala tego zjawiska. W sensie ilu
    > nie ma kłopotów z takimi numerami.

    Praktycznie wszyscy - rozkaz jest rozkaz a czy z sensem i zgodny z
    prawem to nie ich zmartwienie (przynajmniej tak uważają). Zobacz co się
    działo w kowidzie - i to nie na początku tylko jak już było wiadomo że
    wnioski o ukaranie spadają z rowerka. Przestali? A skąd.

    Albo psia grypa - jak chcieli podwyżek to się chwalili tym że biorą lewe
    zwolnienia nawet nazywali to "trzymaj linię" i byli z siebie sumni że
    popełniają właśnie oszustwo a jak który nie chciał to go uważali niemal
    za konfidenta (jeszcze wtedy IFP istniało i można było poczytać). Ale
    jak julki spałować albo schodów pilnować to już jaj nie mają żeby się
    postawić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 114. Data: 2023-02-28 17:15:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Feb 2023 22:31:22 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Nie do końca wiem, o co pytasz. Ja gdzie przyjadą?

    Do takiego zdarzenia.
    Powiedzmy ze trafiony kierowca policję wezwał, albo sie zglosil
    z nr rejestracyjnym pojazdu "sprawcy", moze nawet film ma na poparcie

    > Ździebko kłuci się to z teorią siły dośrodkowej / odśrodkowej.

    Sila odśrodkowa jest pozorna. Dośrodkowa jest rzeczywista, ale dziala
    w złą strone.

    Pomysl - dolny punkt opony wzgledem jezdni jest nieruchomy.
    Potem sie podnosi, a potem porusza w góre i do przodu.
    Dokladniej rzecz biorąc to punkt porusza sie po cykloidzie.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Cykloida

    Kamien przyczepiony do opony tez sie porusza po cykloidzie,
    do czego jest potrzebna siła działająca na niego,
    a jak siły zabraknie, to sie porusza po prostej stycznej w punkcie
    oderwania.
    Punkt na cykloidzie nigdy nie ma poziomej skladowej predkosci "do
    tyłu".

    A pisze dlatego, ze kamien jest podrzucany w gorę i nawet troche
    "do przodu".
    Jak jedziesz z tylu i w niego wjedziesz ... twoja wina - za szybko
    jechales, nie zdązyles zahamować :-)

    > Taka
    > proca (ale typu rzemień, a nie widełki) też Twoim zdaniem jedynie ten
    > kamień podrzuca, a wraży rycerz w niego wbiega, lub by było w zgodzie z
    > epoką - wjeżdża rydwanem?

    Przemysl co bedzie, jak strzelający sam bedzie jechal na koniu czy
    rydwanie, z predkoscią taką jak obwodowa predkosc procy.

    > I w dodatku akurat taka opona faktycznie chyba bardziej go podrzuca, niż
    > odrzuca.

    Odrzucic moze, jak na zwirowej drodze dasz w gaz i kolo "zabuksuje".

    > U nas tego pilnuje Straż Miejska / Wiejska oraz Policja.

    I co robicie, jak jest mała dziura?
    Bo za pare miesiecy ona bedzie dziura, i co sie stalo z asfaltem,
    który znikł?

    > To zależy. Jedli widać, ze jest kałuża, to kierującego - może przecież
    > zwolnić. A jak nie widać, bo to dziura w drodze pod lustrem płytkiej
    > kałuży, to zarządcy drogi.

    Zaraz zaraz - to są kałuże płytkie i głębokie?
    A przeciez obie chlapią przy przejeżdzaniu.

    To do ilu trzeba zwolnic w czasie deszczu? 20km/h, 10km/h?
    A moze zarzadca drogi ma dbac o sprawną kanalizacje?

    J.

  • 115. Data: 2023-02-28 17:17:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Feb 2023 21:42:30 +0100, PD wrote:

    > Nie musi być celowe rozbijanie szyby. Wystarczy, że chcą zataić
    > okoliczności w jakich doszło do uszkodzenia szyby. Nawet jak by mieli
    > prawdziwego winnego, złapanego na gorącym uczynku, to puszczenie sprawy
    > tym torem mogło by spowodować pytania "No dobra, suszyliście na
    > wylotówce z Poznania, to jakim cudem do uszkodzenia doszło na parkingu
    > przed Energylandią?".

    A co im szkodzi powiedziec, ze suszyli na wylotowce i tam wylecial
    jakis kamien?

    J.

  • 116. Data: 2023-02-28 17:20:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Pekniecie pewnie niczym (nie wchodząc w "forensics"). Natomiast
    > okoliczności powstania mogą już nie być za wygodne, a do okoliczności
    > wtórne/pierwotne jest miejsce.

    Ale jak masz rozbitą szybę, to jak chcesz ustalić w którym miejscu to
    nastąpiło?

    > Nb. takie samochody to mają jakieś śledzenie gps?

    Tak

    --
    Robert Tomasik

  • 117. Data: 2023-02-28 17:22:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 11:57, cef pisze:

    > Może Robert by coś zaradził jak temu (wyciekaniu) zapobiegać?

    To dość proste. Trzeba powołać urząd do kontroli prasy albo stowrzyć
    wymóg działania certyfikowanych pismaków w jakimś odpowiedzialnym
    społecznie podmiocie - można od razu połączyć z kolportarzem prawilnych
    pism na stacjach benzynowych.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 118. Data: 2023-02-28 17:23:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Feb 2023 17:56:11 +0100, Shrek wrote:

    > I gdyby przyjął mandat to pewnie tak by się skończyło. No ale nie
    > przyjął, bagna narobił,pismaki wyniuchały (albo sam im podrzucił) i znów
    > dwóchdobrych kulsonów ma złamaną karierę przez głupich pismaków.

    No ale coz tego, ze pismaki napisały?
    Kulsony widziały ... no może im sie wydawalo, ze ten kamyczek to
    akurat z tej ciezarówki, ale szyba akurat wtedy pękła.

    I trzeba jakiegos solidniejszego dowodu, zeby kulsonów skazac.

    No moze jakby tak BSW sie zainteresowalo, przejrzalo zapisy z kamer -
    o ile w ogole kamery były. Ale czy sie zainteresuje po takim donosie
    slabo uzasadnionym?

    Tu trzeba miec dobre plecy, albo dobre kamery :-)

    J.

  • 120. Data: 2023-02-28 17:26:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 17:17, J.F pisze:

    > A co im szkodzi powiedziec, ze suszyli na wylotowce i tam wylecial
    > jakis kamien?

    Gorzej jak komendant wyciągnie kamerkę (która nie zdąży się jeszcze
    zepsuć) i okaże się że na wylotówce szyba była cała, natomiast w
    poszukiwaniu momentu jak pekła znajdą się różne rzeczy;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 119. Data: 2023-02-28 17:26:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 17:15, J.F pisze:
> [...]
    > "do przodu".
    > Jak jedziesz z tylu i w niego wjedziesz ... twoja wina - za szybko

    Cały Twój wywód pomija jeden istotny problem. Że kamień miedzy kołami
    bliźniaka, to może wiele kilometrów ejchać i wystrzelić w dowomym
    kierunku, byle wzdłuż osi długiej pojazdu.

    > Przemysl co bedzie, jak strzelający sam bedzie jechal na koniu czy
    > rydwanie, z predkoscią taką jak obwodowa predkosc procy.

    To się przy wyskakiwaniu z pociągu stosuje.

    --
    Robert Tomasik