  • 1. Data: 2023-02-21 18:50:07
    Temat: Druki i klauzula RODO
    Od: Hedvika Blazkova <h...@s...cz>

    Gdy wypełniam druki to powinna być klauzula RODO tak jak napisali w
    artykule

    Artykuł 13
    Informacje podawane w przypadku zbierania danych od osoby, której dane
    dotyczą
    1. Jeżeli dane osobowe osoby, której dane dotyczą, zbierane są od tej
    osoby, administrator podczas pozyskiwania danych osobowych podaje jej
    wszystkie następujące informacje:
    a) swoją tożsamość i dane kontaktowe oraz, gdy ma to zastosowanie,
    tożsamość i dane kontaktowe swojego przedstawiciela;
    b) gdy ma to zastosowanie - dane kontaktowe inspektora ochrony danych;

    Chodzi mi o tożsamość. Co to jest tożsamość ? Jakie to dane ?
    Najczęściej widzę, że to firma jest administratorem. Czy firma może mieć
    tożsamość ?

  • 2. Data: 2023-02-21 19:31:41
    Temat: Re: Druki i klauzula RODO
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 21 Feb 2023 18:50:07 +0100, użytkownik Hedvika Blazkova
    napisał:

    > Chodzi mi o tożsamość. Co to jest tożsamość ? Jakie to dane ?
    > Najczęściej widzę, że to firma jest administratorem. Czy firma może mieć
    > tożsamość ?

    Tożsamość bym ujął jako podanie na tyle wystarczającej informacji o sobie
    (zarówno osobie fizycznej jak im prawnej) by umożliwić ścisłą
    identyfikację. Czyli nazwy, adresu, numerów identyfikacji podatkowej,
    administracyjnej czy gospodarczej itd. Firma jak najbardziej może mieć
    tożsamość. I nie robi się spacji między końcem zdania a pytajnikiem, tak
    jak nie robi się jej między końcem zdania a kropką.

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2023-02-21 21:46:14
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 2023-02-21 o 19:31, Jacek pisze:

> [...]
    > tożsamość. I nie robi się spacji między końcem zdania a pytajnikiem, tak
    > jak nie robi się jej między końcem zdania a kropką.

    Firmy tego przestrzegają, ale osoby fizyczne bardzo rzadko podają swoje
    dane gdy przetwarzają dane osobowe innych w internecie.

    https://europa.eu/youreurope/business/dealing-with-c
    ustomers/data-protection/data-protection-gdpr/index_
    pl.htm

    Widziałam w regulaminie antykwariatu był podany PESEL właścicielki,
    adres, widziałam regulamin imprezy niemasowej, gdzie organizatorem była
    osoba i podała imie, nazwisko, adres zamieszkania i PESEL.