  • 1. Data: 2023-02-20 11:49:47
    Temat: broszka
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    << Zarzycki: - ,,Narobił zadymy, że (...) z instrukcjami na papierze (...)
    [mówi] przesłałem panu panie sędzio numer jej pracy na maila. Ona będzie
    miała taką - mi opisał taką kameę - broszkę pod szyją do białej bluzki, i
    przy sprawdzaniu na ten... to ona będzie czarnym długopisem wypełniać. I jak
    nie będzie wiedzieć to by zostawiła tam miejsca wolne, proszę tam - mówi -
    proszę przejąć tą pracę i pouzupełniać. Taka mniej więcej była prośba razem
    z wytycznymi. Ja zgłupiałem, bo to sobie myślę będziemy siedzieć przy stole
    w kilka osób, bo wiesz jak to się sprawdzało ten test. Było 6 osób w
    komisji, jedna osoba czytała prawidłowe odpowiedzi a pozostali mieli 6 prac
    i jednocześnie tam wiesz, znaczyli. Myślę, jak ktoś mi popatrzy na rękę.... i
    w ogóle co to za prośba? Że ja mam wtedy rozwiązywać test i jednocześnie
    punktować. I co się wydarzyło później...później się wydarzyło tak, że ta
    niunia miał przedostatni wynik na sto ileś osób, ponieważ ona połowy
    odpowiedzi że tak powiem nie zakreśliła, a to co zakreśliła dobrze to
    trzydzieści chyba z 70.

    Dudziński: - Jezu..

    Zarzycki:- I oczywiście później, że tak powiem spotkanie zwrotne, nie,
    bo...znowu u Roberta. No jak to będzie, bo ona mi powiedziała, że ona na z 10
    pytań nie odpowiedziała. Mówię, to pan senator ma dylemat duży, bo pan
    wierzy swojej córce a ja pana zapewniam, że nie odpowiedziała na połowę
    pytań. Wiesz ja to wykorzystałem na swoją korzyść - i przy takiej postawie
    udzielanie jakiejkolwiek pomocy mijało się z celem ...

    Dudziński: - Byś podjął ryzyko wielkie...

    Zarzycki: - Mówię, przecież miało być inaczej.

    Dudziński: - Tak .

    Zarzycki: - Miało być inaczej, sobie myślę co za głupia pipa... To było sto
    dwadzieścia ileś osób a ona miała przedostatni wynik z egzaminu... Córka
    Piotrowicza. Ale jest prokuratorem...". >>

    Owa pipa z broszką to Barbara Piotrowicz, córka Stanisława, dziś w
    Prokuraturze Krajowej, w wydziale Przestępczości Zorganizowanej. Zdawała
    wtedy na aplikację sędziowską.

    Zarzycki i Dudziński to sędziowie Sądu Apelacyjnego w Rzeszowie.

    Pełna wersja dla prenumeratorów:
    https://wyborcza.pl/7,75398,29479150,kamea-czarny-dl
    ugopis-i-egzamin-corki-piotrowicza.html#S.MT-K.C-B.2
    -L.1.duzy

    Omówienie:
    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/egzamin-corki-piotro
    wicza-prosze-przejac-te-prace-i-pouzupelniac/x159nks

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2023-02-20 13:48:39
    Temat: Re: broszka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Feb 2023 11:49:47 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > i jednocześnie tam wiesz, znaczyli. Myślę, jak ktoś mi popatrzy na rękę.... i

    Warunki jakby sprzyjajace dopisywaniu ... tylko sprawdzający chyba
    powinni miec dlugopis w innym kolorze, i faktycznie ktos móglby
    zauwazyc manipulacje kolorami :-)

    > w ogóle co to za prośba? Że ja mam wtedy rozwiązywać test i jednocześnie
    > punktować.

    Nie trzeba nic rozwiązywac, wszak prawidłowa odpowiedz podana :-)

> [...]
    >
    > Zarzycki: - Miało być inaczej, sobie myślę co za głupia pipa... To było sto
    > dwadzieścia ileś osób a ona miała przedostatni wynik z egzaminu...

    Ktos musi byc na koncu :-)

    > Owa pipa z broszką to Barbara Piotrowicz, córka Stanisława, dziś w
    > Prokuraturze Krajowej, w wydziale Przestępczości Zorganizowanej. Zdawała
    > wtedy na aplikację sędziowską.

    No ale co sie stalo - zdałą aplikacje w następnym roku,
    czy na prokuratora to punktów starczyło?

    J.

  • 3. Data: 2023-02-20 14:24:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 20 Feb 2023 13:48:39 +0100, J.F napisał(a):

    > prawdzający chyba
    > powinni miec dlugopis w innym kolorze

    120 zdających, więc raczej trudno, żeby komisja miała długopisy w kolorze
    innym niż wszyscy aplikanci.

    > No ale co sie stalo - zdałą aplikacje w następnym roku,
    > czy na prokuratora to punktów starczyło?

    W GW stoi, że "Barbara Piotrowicz, wówczas 24-letnia, świeżo po studiach
    prawniczych. Egzamin oblała, potem już nigdy do niego nie podchodziła."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2023-02-20 15:26:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Feb 2023 14:24:47 +0100, Olin wrote:

    > 120 zdających, więc raczej trudno, żeby komisja miała długopisy w kolorze
    > innym niż wszyscy aplikanci.

    Aplikantom sie kaze przyniesc niebieskie lub czarne,
    a komisja bedzie uzywac czerwone - to chyba rozsądnie brzmi?

    > W GW stoi, że "Barbara Piotrowicz, wówczas 24-letnia, świeżo po studiach
    > prawniczych. Egzamin oblała, potem już nigdy do niego nie podchodziła."

    Moze kiedys bylo inaczej, ale IMHO - od lat prokurator musi
    "aplikację" przejsc. A tam jest egzamin koncowy, i początkowy.
    Za Piotrowicza moze nie bylo początkowego.

    Hm, a teraz jest "konkurs kandydatów" ?

    https://www.kssip.gov.pl/node/8409

    Ale z "testem konkursowym".
    Same znajomosci juz chyba nie wystarczą ... chyba, ze takie jak w
    omawianej sprawie :-)

    J.

  • 5. Data: 2023-02-20 15:36:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 20 Feb 2023 15:26:23 +0100, J.F napisał(a):

    > Aplikantom sie kaze przyniesc niebieskie lub czarne,
    > a komisja bedzie uzywac czerwone - to chyba rozsądnie brzmi?

    Widocznie wtedy nie znali możliwości Piotrowicza i się nie ogarnęli z
    długopisami.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2023-02-20 16:19:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Feb 2023 15:36:52 +0100, Olin wrote:

    > Widocznie wtedy nie znali możliwości Piotrowicza i się nie ogarnęli z
    > długopisami.

    skad wiesz, ze nie?

    Pomysł, zeby komisja punktacje czy uwagi zapisywała na czerwono,
    wydaje sie dość rozsądny.
    Ale czy tak nie bylo, czy Piotrowiczowi umknął ten szczegół, a może
    nie wiedział ...

    J.

  • 7. Data: 2023-02-20 16:37:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2023 o 11:49, Olin pisze:

    Pismaki znów robio biednym ludziom pod górkę i szkalujo!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2023-02-20 19:31:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Feb 2023 16:37:21 +0100, Shrek wrote:
    > W dniu 20.02.2023 o 11:49, Olin pisze:
    > Pismaki znów robio biednym ludziom pod górkę i szkalujo!

    Kto ich tam wie.
    Ale padają jakies nazwiska, to moze nie.

    Albo ktos chce skorzystac z nowych przepisów - błotem obrzuci,
    a zaplaci 15 tys :-)

    J.

  • 9. Data: 2023-02-20 20:07:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2023 o 19:31, J.F pisze:

    > Kto ich tam wie.

    Robert;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2023-02-21 11:21:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 20 Feb 2023 16:19:11 +0100, J.F napisał(a):

    > skad wiesz, ze nie?

    Bo nie kazali Zarzyckiemu używać czerwonego długopisu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl