  • 201. Data: 2009-11-27 23:02:26
    Temat: Re: symbole religijne w klasie
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <p...@E...pl>,
    Smok Eustachy <S...@E...pl> wrote:

    > Wojny religijne są lepsiejsze od wojen laickich.

    O, to ciekawe.
    Dlaczego tak sadzisz?

    TA

  • 202. Data: 2009-11-27 23:11:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Adam Filip pisze:

    > Czy teologia to nauka? ;-)

    Mniej-więcej w takim samym stopniu jak treknologia :-P

    Ale nikt nie wiesza w urzędach (czy szkołach) koło godła RP godła
    Imperium Klingońskiego ani flagi Zjednoczonej Federacji Planet.

  • 203. Data: 2009-11-27 23:13:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Henry(k) pisze:

    > Nikt normalny. Wiadomo że krzyż (z "zawartością" lub bez) to element wiary
    > i symbol odkupienia (czy jakoś tak), a nie symbol tego jak okrutni byli
    > Rzymianie.

    Niemniej jednak pokazuje sadystyczną kaźń.

    Nudyzm symbolizuje jedność z naturą i swobodę, ale weź porozwieszaj w
    klasach zdjęcia nudystów to dopiero będziesz miał skandal ;->

    > Dawno oglądałem - chodziło o figurkę reprezentującą nowy wizerunek
    > kościoła?
    > http://s.blomedia.pl/niezlekino.pl/12496/dogma.jpg

    Ano :)

    Chociaż mi głównie chodziło o komentarz tego kardynała: że już dość tego
    wpędzającego w depresję symbolu ;)

  • 204. Data: 2009-11-27 23:17:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zygmunt pisze:

    > A tak atakując KK zastanów się czy wolisz jednak rządy Talibów czy
    > radykalnego Islamu w Polsce ?

    Aha. A jak nie będziesz popierał [tu wstaw wybraną partię polityczną],
    to terroryści wygrają!

    > Bo alternatywy nie ma - pustki duchowej nigdzie na
    > świecie nie ma (sprawdź statystykę osób wierzących/ateistów na świecie)

    Statystycznie to rzekomo w Polsce jest 99% Katolików. I, dziwna sprawa,
    sprzedawcy środków antykoncepcyjnych jakoś zarabiają...

    > - kiedy
    > udałoby się w końcu KK usunąć z Polski to natychmiast pojawi się coś innego,
    > nie trudno zauważyć że najbardziej dynamicznie wejdzie Islam i wprowadzi
    > państwo islamskie (i tak niedługo przejmie rządy w głupiej Francji a potem
    > dalej..).

    Nie chodzi o usunięcie KK z Polski, drogi ignorancie, tylko o
    przestrzeganie zasady rozdziału państwa od religii. Wtedy nawet
    ortodoksyjny Islam nie byłby groźny.

    > Wtedy choć będziesz płakał po nocach to w dzień regularnie będziesz modlił
    > się według grafiku czy to się tobie będzie podobać czy nie, a jak
    > wyłamiesz się to może więzienia zasmakujesz a może utraty pracy ew inne kary...

    Co za brednie... To już Kononowicz mniejsze głupoty wygadywał.

  • 205. Data: 2009-11-27 23:18:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zygmunt pisze:

    > KK to łatwizna bo ludzie mają wpajaną miłość do bliźniego....niestety do
    > każdego.....

    ROTFL

    Ty jesteś na prawdę aż tak ślepy?

  • 206. Data: 2009-11-27 23:23:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zygmunt pisze:

    > Trochę obraz islamu zbudowałeś na bazie wiary chrześcijańskiej. To jednak

    Bo Islam jest właśnie na tym oparty.

    > nie takie same wierzenia i miłości bożej nie szukaj w Islamie. Jeden Bóg jest
    > miłujący, kochający, przebaczający choć stawiający swoje warunki, a drugi
    > czekający na wpadki człowieka, mściwy i niewybaczający, karzący, czekający
    > na wpadki człowieka, stąd nie należy zbytnio szukać podobieństw w sposobie
    > "krzewienia wiary" w obu przypadkach.

    Hmm.... Jedno z dwojga: albo bezczelnie kłamiesz, mając nadzieję, że
    wszyscy inni to idioci nie mający pojęcia o temacie, albo...

    [ciach]

    > Ale to byli zwykli bandyci, i ich działalność nie była oparta o prawo
    > chrześcijańskie, co nie można powiedzieć o działaniach skrajnych bojówek
    > Islamu mających swe oparcie w wierze.

    No popatrz. Zupełne tak samo jak protoplaści Gestapo ("Święta"
    Inkwizycja) czy te bandy rabusiów i morderców nazywający się Krzyżowcami
    - oni też się na religii oparli.

  • 207. Data: 2009-11-27 23:27:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Tue, 24 Nov 2009 21:23:57 +0100, Zygmunt napisał(a):
    > /.../
    >>
    > Ateista też wierzy. W nieistnienie.

    To jest generalnie antyteista.

    Ateista ma w nosie, czy istnieje, czy nie istnieje.

  • 208. Data: 2009-11-27 23:33:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Tue, 24 Nov 2009 18:26:52 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
    > /.../

    > O to chodzi że nie. U korzeni siedzą dogmaty nieweryfikowalne, np. ze
    > prawa fizyki są uniwersalne i niezmienne. Nie da rady się tego
    > zweryfikować.

    Jeśli chodzi o naukę, to jesteś zacofany o jakieś stulecie albo dwa ;)

    Założenie (w dużym uproszczeniu) jest takie, że prawa fizyki są
    uniwersalne niezmienne.... tu i teraz - to znaczy w naszym wszechświecie
    przy panujących w nim aktualnie warunkach. Co więcej - nikt nie zakłada,
    że jakiekolwiek obecne znane prawa są w pełni poprawne i dokładnie
    odzwierciedlające istotę rzeczy. Póki co są to tylko pewne modelowe
    założenia, ostatecznie sprawdzalne eksperymentalnie.

    W rezultacie żadne "prawa fizyki" nie są ani niezmienne, ani
    uniwersalne, gdyż ewoluują wraz z poszerzaną wiedzą i podlegają ciągłej
    weryfikacji.

    Religia jest narzucona z góry a wszelkie zmiany wynikają wyłącznie z
    przyczyn politycznych. Kler bał się odpływu wiernych z powodu dogmatu o
    wysyłaniu do piekła wszystkich nieochrzczonych? No to przyjęto "reformę"
    wzorowaną na religiach konkurencyjnych, żeby nie zniechęcać do "jedynie
    słusznej wiary" osób martwiących się o los dusz dzieci, które zmarły bez
    chrztu (pamiętajmy, że dawniej śmiertelność niemowląt była bardzo wysoka).

  • 209. Data: 2009-11-27 23:36:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Smok Eustachy pisze:

    > Np wyobraźmy sobie że mamy światopogląd który zawiera tezę "kopanie w
    > zadek Jotte i Andrzeja Lawy jest rzeczą chwalebną". Protest przeciw temu

    I już byś podpadał pod paragraf karny.

    > narusza zasadą neutralności światopoglądowej. Co więcej, pogląd o
    > neutralności światopoglądowej też jest wyrazem konkretnego światopoglądu
    > i w imię neutralności światopoglądowej powinien być zakazany.

    ...a jak wyłupiesz prąd i benzynę...

    [ciach]

    > Za miętcy jesteśmy fakt.

    Przypomina mi się ten śliczny film z reakcji "miękkich i pałających
    miłością do bliźniego" ze spotkania rydzykowców na widok kamery i ekipy
    TVN...

  • 210. Data: 2009-11-27 23:41:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Smok Eustachy pisze:

    > Po pierwsze z naszych a nie z naszych.

    A drugą nóżkę masz bardziej?

    > ze jedynie
    >
    > No a etyka nie jest?

    Z etyką w Polskich szkołach to trochę tak jak z Yeti...

    > Coś Ci się w główce przewraca. Skoro ludzie płacą
    > podatki to mają prawo się domagać, żeby sensownie były wydawane.

    Uczenie, jak złe są środki antykoncepcyjne, to NIE jest sensowne
    wydawanie pieniędzy.

    > Trzeba było nie kraść i nie rabować za komuny to by nie było problemu.

    Aha, czyli jak mi ktoś coś ukradnie, to ja nie tylko powinienem dostać
    to coś z powrotem, ale powinienem mieć prawo zabrać komuś zupełnie
    niewinnemu drugie tyle?

    Super! Kiedyś ukradli mi motocykl... Niby dostałem odszkodowanie, ale w
    ramach twojej logiki niniejszym masz mi oddać swój samochód i komputer! ;->