  • 191. Data: 2009-11-27 11:37:36
    Temat: Re: symbole religijne w klasie
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-11-2009 o 12:33:00 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > Nikt nikogo nie stworzył!
    > Jak już schodzimy na łopatologię - SAMO SIĘ ZROBIŁO.

    Nieważne jaki nadasz temu nagłówek - przyjkładowa ryba wyskakująca
    z oceanu i nabywająca w locie nóg i płuc brzmi niewiarygodnie.
    Chyba że lot trwał milion lat, ale to brzmi jeszcze bardziej
    niewiarygodnie.

    > Poza tym religijnie nie twierdzą (twierdzenie można obalić lub
    > udowodnić) oni WIERZĄ - przyjmują za prawdę bez dowodu.

    Wejdź do pierwszej z brzegu ksiegarni katolickiej
    i zobaczysz półki uginające się od autoryzowanych książek
    z potwierdzonymi opisami cudów.

    --
    Tomek

  • 192. Data: 2009-11-27 11:41:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > Nieważne jaki nadasz temu nagłówek - przyjkładowa ryba wyskakująca
    > z oceanu i nabywająca w locie nóg i płuc brzmi niewiarygodnie.

    Jasne, że niewiarygodne, bo nie ma dowodów że tak było, i wydaje się
    to nieprawdopodobne. Coś jak "wniebowstąpienie".

    > Chyba że lot trwał milion lat, ale to brzmi jeszcze bardziej
    > niewiarygodnie.

    Też bym w to nie uwierzył :)

    > Wejdź do pierwszej z brzegu ksiegarni katolickiej
    > i zobaczysz półki uginające się od autoryzowanych książek
    > z potwierdzonymi opisami cudów.

    Które w większości można wytłumaczyć na drodze naturalnej, a nie
    nadnaturalnej.

    --
    Liwiusz

  • 193. Data: 2009-11-27 12:42:27
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > niewiarygodnie.

    > Wejdź do pierwszej z brzegu ksiegarni katolickiej

    To już jest wystarczająca rekomendacja.
    Ja z fantastyki wolę tą z przymiotnikiem "naukowa".

    > i zobaczysz półki uginające się od autoryzowanych książek
    > z potwierdzonymi opisami cudów.

    Co to jest "potwierdzony opis" i co ma on wspólnego z dowodem?
    Chrześcijanie wierzą ,że Jezus umarł na krzyżu, zmartwychwstał i wstąpił
    do nieba. Czy Biblia jest takim właśnie potwierdzonym opisem?

    Katolicy wierzą, że Matka Boska została wzięta żywa do nieba. Na to nie
    ma nawet "potwierdzonego opisu" - tego nie ma w Biblii, to sobie KK
    wymyślił. A prawosławni uważają, że zasnęła i mają na to tak samo
    rzeczowe argumenty jak KK na swoja wersję.

    A cuda są charakterystyczne dla każdej religii. I ich świadkowie też.
    Tylko DOWODÓW ciągle brak. Albo było - minęło (słońce się zatrzymało a
    gwiazdy tańczyły itp) albo z jakiegoś powodu niezależni eksperci nie są
    dopuszczeni do badań (Matka Boska z Guadelupe) albo cudowne uzdrowiony
    nie ma dokumentacji medycznej potwierdzającej, na co był właściwie chory.
    Ewentualnie wszyscy widzieli cud, ale jakoś po fakcie cudownie
    uzdrowionego nie można odszukać.

    A Randi przekłada ten milion z kieszeni do kieszeni i czeka....

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 194. Data: 2009-11-27 12:56:31
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 07:04:12 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Naprawde?

    A co, myślisz że zaczęli żyć niby kiedy?

    Co ty nie powiesz! A moze masz jednak cos do powiedzenia o
    > wojnach religijnych, ktore zaistnialy wlasnie dlatego, ze nie bylo tego
    > 'laicyzmu'.

    Dowolne.
    Wojny religijne są lepsiejsze od wojen laickich.

    Wole ten laicyzm niz rydzykowy chamski integryzm lub jego
    > nieco bardziej subtelna odmiane realizowana przez Episkopat.

    Nie używaj słów, których znaczenia nie rozumiesz.
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 195. Data: 2009-11-27 12:58:33
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 08:29:17 +0100, szerszen napisał(a):

    > Użytkownik "Smok Eustachy" <S...@E...pl> napisał w wiadomości

    > wiesz, nie mam nic przeciwko innemu zdaniu, jednak wolalbym aby staly z
    > nim fakty, a nie "bo tak"

    Wiec przyjmij od wiadomości, że kłapiesz od 3 dni na zasadzie "bo tak" i
    fakty za Tobą nie stoją. A za mną stoją

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 196. Data: 2009-11-27 12:58:49
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    Dnia 27-11-2009 o 12:33:00 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > Nieważne jaki nadasz temu nagłówek - przyjkładowa ryba wyskakująca
    > z oceanu i nabywająca w locie nóg i płuc brzmi niewiarygodnie.

    no popatrz, a jakos nie masz problemu z zaakceptowanie faktu, ze z kijanki
    "powstaje" zaba

  • 197. Data: 2009-11-27 12:59:27
    Temat: Re: symbole religijne w klasie [OT]
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 08:35:50 +0100, szerszen napisał(a):
    /.../

    > no nie tak do konca, bo jedno mu trzeba przyznac, ze jakby dzisiaj
    > doszlo do podobnych wydarzen, to albo taki jezus siedzialby w
    > wariatkowie, albo w celi smierci,

    Tam byś go zamknął jassne.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 198. Data: 2009-11-27 13:02:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Wiec przyjmij od wiadomości, że kłapiesz od 3 dni na zasadzie "bo tak" i
    > fakty za Tobą nie stoją. A za mną stoją

    a lekarstwa wziales?

  • 199. Data: 2009-11-27 13:03:26
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Tam byś go zamknął jassne.

    ja?
    ty i tobie podobni slepcy

  • 200. Data: 2009-11-27 13:03:55
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 11:18:23 +0100, Tomek napisał(a):
    /.../
> [...]
    tabula rasa = zabobon.

    > Oczywiście, i ty nią nie jesteś, po prostu masz inny zespół nabytych
    > przekonań niż religijni, do tego twierdzisz że to oni są niezerowi (a
    > oni to samo twierdzą o tobie :))

    Chwilunia.
    Z definicji na wikipedii:
    Religia - system wierzeń i praktyk, określający relację jednostki do
    różnie pojmowanej sfery sacrum, czyli świętości i sfery boskiej.

    Czyli wiara, "że nie ma" też wypełnia wierzenia i stanowi relację
    jednostki do sfery sacrum _różnie_pojmowanej_

    Więc daje radę.

    > Dla zobrazowania - religijni twierdzą że człowieka stworzył Bóg, ty
    > twierdzisz że żaden Bóg, tylko ewolucja.

    To jest wywód na zasadzie: albo rybka albo pipka.
    fałszywa analogia

    http://pclinuxos.org.pl/