  • 311. Data: 2022-09-02 12:51:34
    Temat: Re: ryby
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 1 Sep 2022 18:39:31 +0200, Shrek napisał(a):

    > Obecnie nikt poważny nie popiera hipotezy LNT - nawet ty podając
    > źródełko podałeś takie, które tej hipotezie zaprzecza;) W sumie LNT to
    > doskonały przykład, że argument "przecież naukowcy nie mogą się mylić"
    > jest tak naprawdę inwalidą - mogą - mogą nawet za to dostać nobla

    To zapewne prawda, ale na razie dawki dopuszczalne w Polsce zostały
    ostatnio obniżone. Na mój gust chodzi o szeroko rozumiany dupochron.

    Być może trzeba zaczekać, aż wymrą leśne dziadki i młodziaki dojdą do
    głosu. Tak już było w nauce, że nowe teorie - np. teoria ciepła - spotykały
    się z oporem, a potem przyjmowały, nie dlatego że starsi się do nich
    przekonali, ale po prostu pomarli, a następne pokolenie nie miało z tym
    problemu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 312. Data: 2022-09-02 13:00:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 1 Sep 2022 17:03:18 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Twierdziłeś, że Odra mogła zostać skażona przez czeską elektrownię jądrową.
    >
    > No mają na południe od Dolnego Śląska i wożą przez Dolny Ślas odpady.

    Skąd i dokąd wożą te odpady?
    Wrzucają je do Odry?

    > o tym, ze CZarnobyl skaził wodę w Szwecji, to już nawet litościwie nie
    > będę wspominał, bo zapewne Ci to się w głowie nie zmieści.

    To skażenie przedostało się przez Bałtyk? Wyzdychały ryby?

    > I Ty naprawdę sądzisz, że ja teraz będę tego wątku sprzed kilkunastu lat
    > szukał?

    Wątek był na pl.biznes.banki w marcu 2020.
    Wprawdzie kwota 2 euro miała być w Niemczech, ale to niewiele zmienia, bo
    tam spokojnie można kupić piwo za 1/3 tej ceny.

    https://groups.google.com/g/pl.biznes.banki/c/ahim1_
    LzdIA/m/bTmgripsBQAJ

    > Rzuć sobie okiem na Google i przestań zawracać głowę.

    Medice, cura te ipsum.
    Żyjesz w świecie swoich wyobrażeń.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 313. Data: 2022-09-02 13:36:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Sep 2022 13:00:48 +0200, Olin wrote:

> [...]
    > Wprawdzie kwota 2 euro miała być w Niemczech, ale to niewiele zmienia, bo
    > tam spokojnie można kupić piwo za 1/3 tej ceny.

    Moze i zobaczyl taką cene. Tylko nie zwrocil uwagi, ze to za 4-pak,
    albo jakies specjalne. Kaucja tez troche podnosi..

    Bo najtansze piwo na aldi-sued.de to dzis 0.39 euro.
    Ale bez alkoholu :-)

    A przeciez Niemcy sami mowili "ojro tojro".
    I podobno bylo tojro, ale z czasem spadło.

    J.

  • 314. Data: 2022-09-02 14:04:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.09.2022 o 13:00, Olin pisze:

    > Skąd i dokąd wożą te odpady?

    Weź sobie sam poszukaj. Kiedyś na grupie kolejowej pisali. generalnie,
    to nie są jawne informacje, ale nie na tyle tajne, by w necie o tym nie
    było.

    > Wrzucają je do Odry?

    Moze do pojemników na śmieci i wycieka.

    > To skażenie przedostało się przez Bałtyk? Wyzdychały ryby?

    Podobno było tresowane i szło przez Przesmyk Karelski. >
    > Wątek był na pl.biznes.banki w marcu 2020.
    > Wprawdzie kwota 2 euro miała być w Niemczech, ale to niewiele zmienia, bo
    > tam spokojnie można kupić piwo za 1/3 tej ceny.

    A w ogóle, to o piwie było?

    > https://groups.google.com/g/pl.biznes.banki/c/ahim1_
    LzdIA/m/bTmgripsBQAJ
    > Medice, cura te ipsum.
    > Żyjesz w świecie swoich wyobrażeń.

    Nie muszę. Mieszkam tu.

    --
    Robert Tomasik

  • 315. Data: 2022-09-02 15:26:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 2 Sep 2022 13:36:33 +0200, J.F napisał(a):

    LzdIA/m/bTmgripsBQAJ

    > Moze i zobaczyl taką cene. Tylko nie zwrocil uwagi, ze to za 4-pak,
    > albo jakies specjalne. Kaucja tez troche podnosi..

    To już taki przypadek, że dostrzega rzeczy niewidzialne dla innych albo
    wszystko mu się myli, ale za to brnie do upadłego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 316. Data: 2022-09-02 15:27:58
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 2 Sep 2022 14:04:56 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Weź sobie sam poszukaj. Kiedyś na grupie kolejowej pisali. generalnie,
    > to nie są jawne informacje, ale nie na tyle tajne, by w necie o tym nie
    > było.

    Czyli nie dasz rady nawet powiedzieć, co i dokąd wożą, ale wiesz, że mogło
    skazić Odrę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 317. Data: 2022-09-02 15:52:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.09.2022 o 15:27, Olin pisze:

    > Czyli nie dasz rady nawet powiedzieć, co i dokąd wożą, ale wiesz, że mogło
    > skazić Odrę.

    Z dawaniem rady bym nie forsował. Po prostu nie chcę.

    --
    Robert Tomasik

  • 318. Data: 2022-09-02 17:54:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.09.2022 o 12:51, Olin pisze:

> [...]
    > się z oporem, a potem przyjmowały, nie dlatego że starsi się do nich
    > przekonali, ale po prostu pomarli, a następne pokolenie nie miało z tym

    Z grubsza właśnie tak. Z tym że bezpośrednie dziadki to już umarły. LNT
    jest doskonałym przypadkiem jak grupa "naukofców" osiągnęła konsensus z
    dupy, nawet nobla jeden dostał a hipoteza okazała się zupełnie błędna.
    Jednak nie mozna się z niej wycofać, bo jak to tak naukowcy się pomylili
    a konsensus okazał się błędny? I trwa to pokoleniami a jak to
    zakwestionować to szur:P Jak już pisałem coś mi to przypomina;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 319. Data: 2022-09-05 02:04:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No ale zupogenna jest wielokrotnie bardziej szkoddliwa niż mutogenna - i

    Ale LNT dotyczy mutagennej.

    > dlatego piszę, że nawet w zakresie dużych dawek (z których to dawek
    > estrapolowali w dół tworząc LNT) nie ma zależności liniowej. Cała ta
    > liniowość jest absolutnie nieuzasadnionym uproszczeniem.

    Dlatego nie ma żadnego sensu ektrapolowac w obrebie takich dawek, gdzie
    są zniszczenia wykraczające poza mutacje. Tzn. takie zniszczenia będą
    dla kazdej dawki, ale nie będą miały istotnego wpływu na krótkoczasowe
    funkcjonowanie organizmu.

    > Pomysł jest mój - i zgadza się jego celem miało być pokazanie, że
    > bezkrytyczna ekstrapolacja z dużych dawek w dół jest bez sensu. To tak
    > jakby badać oparzenia przy 80 stopniach, 100 stopniach i 120 stopniach.
    > I ekstrapolowanie w dół - wyjdzie że przy 20 stopniach też się
    > poparzysz, tylko trochę dłużej się zejdzie;)

    O, to jest w sumie bardzo dobry przykład do dyskusji o LNT, tylko, że
    tutaj raczej klarownie mozna wskazać, że ciepło jest konieczne do
    funkcjonowania organizmu, a w przypadku promieniowania jonizującego,
    poza owym aspektem ewolucyjnym to jakoś da się coś wymyslić?

    > No właśnie niespecjalnie przy małych dawkach, bo mamy mechanizmy naprawy
    > i małe dawki są po prostu pomujalne (a nawet korzystne - podobnie jak
    > małe dawki patogenów są konieczne dla działania układu odpornościowego).
    > Pracownicy narażeni na promieniowanie ją na nie... nieco odporniejsi.
    > Nie żartuję.

    Czy to na pewno można nazwać czymś korzystnym? Jak będę podjadał małe
    dawki arszeniku i się organizm przyzwyczai wyrabiając sobie stosowne
    mechanizmy, to jest to zjawisko korzystne w sensie, że dobrze mi to
    robi? Z drugiej strony mamy też na podobnej zasadzie szczepionki, ale Ty
    jesteś antyszczep i płaskoziemce więc to zła analogia :)

    > No tak - twierdzi, że niskie dawki powodują nowotwory, podczas gdy jest
    > to nieprawda, a dane wręcz sugerują, że niskie dawki _zapobiegają_
    > nowotworom.

    No dobrze, jeśli tak jest, to masz rację. A jest tak? :) Tu jest art.
    przeglądowy,
    https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fphy.20
    20.00234/full

    świeży, nie czytałem, bo jeszcze śpię, ale generalnie wynika z niego, że
    nadal nic nie wiadomo. W najlepszym razie, bo podsumowanie zaczyna się
    np. tak: "In this review, we provide discussion of the cancer risk that
    may arise following exposure to low dose ionizing radiation.
    Radiation-related cancer risk in the life span study (LSS) cohort of
    atomic bombs has been reported to continue raising throughout life.
    Significant dose response (ERR for all solid cancer) is observed even
    over 0-0.2 Gy dose range; supporting the hypothesis that there is no
    threshold below which cancers are not induced.

    > Eliminacja promieniowania nie jest wcale konieczna ani nawet wskazana,
    > jak twierdzi olin. Trzeba raczej porównać populację żyjące w różnych

    Dlaczego nie jest konieczna?

    > poziomach promieniowania i wyeliminować inne czynniki. Normalizacja
    > takich wyników to nie jest wyższa szkoła rakietowa - tym bardziej że
    > podwyszone poziomy tła występują często nie w całym kraju a w jego
    > części i poza tym niczym się nie wyróżnia - na przykład Kerala w
    > Indiach. Zresztą LNT nie powstało z niewiadomo jakich badan polegających
    > na napromieniowaniu ludzi w kontrolowanych warunkach a z przypadkowych
    > danych po hiroszimi i nagasaki. Przypadkowe dane w dużych dawkach są ok
    > a w małych nie, bo do teorii nie pasują:P

    No ale zobacz co zacytowałem powyżej. Taka Hiroszima i Nagasaki, to nie
    tylko duże dawki.

    > Tak czy inaczej - z oczywistych względów nikt nie tworzy teorii LNT dla
    > promieniowania słonecznego, magnezu, żelaza, potasu, temepratury czy bóg
    > wie ilu innych rzeczy wręcz niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania
    > organizmu w małych dawkach i zabójczych w dużych, a LNT dla
    > promieniowania kiedyś przyjęto i teraz hist(e)rycznie się tego trzymamy,
    > choć w sumie nie ma żadnych podstaw, przez analogię do powyższych widać
    > że to bez sensu a dane empiryczne hipotezie LNT zaprzeczają po całości.

    Jak nikt nie tworzy. Kazdy SDS zawiera taki LNT dla konkretnych
    substancji chemicznych.

    > Taki sam jak że każda ilość słońca szkodzi:P

    A wiemy, że nie? Czy dowolna dawka UV jest obojętna?

    A np. wirusy?

    --
    Marcin

  • 320. Data: 2022-09-05 13:22:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 2 Sep 2022 15:52:42 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Z dawaniem rady bym nie forsował. Po prostu nie chcę.

    Bardzo dobry pomysł, po tym jak się zaplątałeś i nie wiesz, jak wybrnąć.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl