  • 181. Data: 2022-08-15 19:30:31
    Temat: Re: ryby
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    poniedziałek, 15 sierpnia 2022 o 10:38:32 UTC+2 Shrek napisał(a):
    > W sumie - cieszę się, że stanęło na pomyłce;)

    Słabizna - no bo jakby tak po podobnego gatunku pomyłce doszło
    do jakichś samosądów, ot zagonienie do stodoły i spalenie żywcem.
    Tłumacza można by wtedy ściąć dodatkowo, nawet publicznie, bo
    wiadomo, że winny.

    Coś bąknięto o beczkach - może to jakieś z II wojny z nic nieznaczącymi
    napisami Bayer lub BASF, woda odsłoniła, nagrzały się od słońca
    i rozszczelniły.

    Kiedyś dachy zaczęły masowo zbierać lód, teraz ryby idą spać w co
    drugiej rzece - podobno będzie program "Ryba +", w Sekwanie nie wyszło,
    no ale tam wolą żaby - może w Odrze jest odra, taka rybia, po 3 dawce
    się uodpornią...

    :-((

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 182. Data: 2022-08-15 19:31:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 11 sierpnia 2022 o 12:10:04 UTC+2 J.F napisał(a):
> [...]
    atruta-katastrofa-ekologiczna-w-rzece-jaka-jest-przy
    czyna.html#s=BoxMMtTi

    > Na pewno byla wieksza?

    Są jakieś dane ile procentowo tych ryb z Odry padło?

  • 183. Data: 2022-08-15 21:21:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.08.2022 o 19:31, Kris pisze:

    > Są jakieś dane ile procentowo tych ryb z Odry padło?

    W telewizji podali, że wyłowiono na sieciach od początku akcji 45 ton
    śniętych ryb. Ale ne mam pomysłu, jak ustalić, ile ich może pływać w rzece.

    --
    Robert Tomasik

  • 184. Data: 2022-08-15 21:42:46
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
> [...]
    > awarią Czajki, a teraz siedzą cicho, choć skala szkód jest nieporównywalnie

    Ty masz interes to drzesz mordę. Ja nie ma serca ci chleba odbierać :-)

    --
    A. Filip

  • 185. Data: 2022-08-15 21:47:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 15 sierpnia 2022 o 21:21:22 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    ?

    > W telewizji podali, że wyłowiono na sieciach od początku akcji 45 ton
    > śniętych ryb. Ale ne mam pomysłu, jak ustalić, ile ich może pływać w rzece.

    W radio dzisiaj usłyszałem( jeśli się nie mylę) 80 ton
    .
    To jakieś 100kg na km rzeki mi wychodzi/1 kg ryby na 10 m.
    To dużo?
    Czy jakaś niewielka liczba w ekosystemie?

  • 186. Data: 2022-08-15 22:04:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.08.2022 o 21:47, Kris pisze:
    > To jakieś 100kg na km rzeki mi wychodzi/1 kg ryby na 10 m.
    > To dużo?
    > Czy jakaś niewielka liczba w ekosystemie?

    Wydaje mi się, że to by trzeba liczyć na powierzchnię rzeki, a nei
    długość. No bo trochę co innego bedzie na szerokim na 2~3 metry potoku,
    a co innego na szerokiej na kilkaset metrów rzece. Problemem wydaje mi
    się to, że te 80 ton ryb może nie być z całego biegu rzeki, a z drobnego
    odcinka, który został skazony. Wyłapano je poniżej.

    --
    Robert Tomasik

  • 187. Data: 2022-08-15 22:43:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Aug 2022 19:27:59 +0200, Shrek napisał(a):

    > Nie - po prostu na dole pracowali sobie zwykłe ludziki. Myślisz że bycie
    > pracownikiem niskiego szczebla budżetówki było takie atrakcyjne w
    > stolicy za po?

    Ten dol ma tez swoja gore.

    > A czemu nie? Przecież większość urzędów nie zajmuje się jakimyś wybitnie
    > politycznymi sprawami. A to meriolacją, a to geodezją, a to dopłatami do
    > rolnictwa, a to drogami, kolejami itp. Przycież nie bądą pociągów
    > wysadzać a koleś na stamowisku obserwatora poziomu wody na bugu we
    > włodanwie nie będzie dodawał od siebie 30 cm bo są za tuskiem a nie
    > kurduplem.

    Ale czasem robia politycznie, np projekt ustawy o aborcji trzeba
    przygotowac.
    Czy chocby wysokosc tych stanow alarmowych ... kto o tym decyduje?

    A jak sie bedziesz chcial pochwalic skutecznoscia 500+ czy
    szczepionek? A "paski" do TVP ?

    J.

  • 188. Data: 2022-08-16 01:19:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Po podmiance pytania przez tłumacza;)

    Po lekturze prasy z ostaniej doby tez juz nic nie wiem, bo jeszcze
    doszły po drodze oskarżenia o manipulacje polityczne i to nie przez
    dziennikarzy. A może po zwyczajne jakis instruktor tenisa ziemnego
    ma na zbyciu kilkanaście tysięcy zestawów filtrów do wody?

    --
    Marcin

  • 189. Data: 2022-08-16 01:49:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-15, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    atruta-katastrofa-ekologiczna-w-rzece-jaka-jest-przy
    czyna.html#s=BoxMMtTi

    > Ty masz interes to drzesz mordę. Ja nie ma serca ci chleba odbierać :-)

    Trochę się zaniedbujesz ostatnio. Był zdaje się fajny i znaczący wyrok
    sądu w usiech dot. fake newsów, z wyrokiem na 20M USD.

    --
    Marcin

  • 190. Data: 2022-08-16 01:50:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-15, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > W telewizji podali, że wyłowiono na sieciach od początku akcji 45 ton
    > śniętych ryb. Ale ne mam pomysłu, jak ustalić, ile ich może pływać w rzece.

    w GW zdaje się czytałem, że 80 ton.

    --
    Marcin