  • 61. Data: 2022-08-17 21:10:26
    Temat: Re: oszustwo na kasie samoobsługowej
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przypomnij sobie jak to było ze zbiórką na seiczento to co to sie zderzyło z
    nieoznakowanym szydłowozem.

    -----

  • 62. Data: 2022-08-17 22:54:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.08.2022 o 21:10, ąćęłńóśźż pisze:
    > Przypomnij sobie jak to było ze zbiórką na seiczento to co to sie
    > zderzyło z nieoznakowanym szydłowozem.

    Myślę że to dobty przykład. Teraz tylko poro zęby opierdolili jakiegoś
    polityka proka albo sędziego i te dwa przykłady wymienili na procesie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 63. Data: 2022-08-18 02:06:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W takim razie "okraść".

    Okraść to to samo. To już prędzej jakiś wandalizm (przyjmując
    rzeczywistą strate tych pieniędzy), albo inne zniszczenie.

    Ale dlaczego akurat sędziemu?

    --
    Marcin

  • 64. Data: 2022-08-18 02:08:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Spójrz na ten proces jak na całość. Teoretycznie chodzi o to, by kasa
    > rozpoznała, że to jest czekolada "X" i naliczyła cenę tej czekolady.
    > Podmieniając kod powodujesz, ze kasa widzi czekoladę "y" - przeważnie
    > tańszą.

    Kasa rozpoznaje co nalezy. To, że nie ma prawidłowego przyporządkowania
    towaru do kodu wynika z czynności poza systemem informatycznym.

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2022-08-18 02:10:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-16, m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

    > strat owszem, ale ukradziony towar jest kosztem więc nie do końca - właściciel nie
    zarobił
    > marży, ale w zależności od okoliczności może na tym nie stracić - koszty rozłożą
    się na
    > całe społeczeństwo ;)

    Nie do końca rozumiem, ale wychodzi mi, że jeszcze może wchodzić w grę
    jakies oszustwo skarbowe :)

    --
    Marcin

  • 66. Data: 2022-08-18 06:12:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale dlaczego akurat sędziemu?

    Dlatego, że ciekawy jestem czy wtedy też tak pokrętnie by rozumowali,
    czy byłaby to "wyjątkowa sytuacja";)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2022-08-18 10:16:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Kasa rozpoznaje co nalezy. To, że nie ma prawidłowego przyporządkowania
    > towaru do kodu wynika z czynności poza systemem informatycznym.

    A co to Twoim zdaniem jest ów enigmatyczny "system informatyczny"? Tylko
    procesor? Skaner również?

    --
    Robert Tomasik

  • 68. Data: 2022-08-19 01:32:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-18, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > A co to Twoim zdaniem jest ów enigmatyczny "system informatyczny"? Tylko
    > procesor? Skaner również?

    Całość urządzenia w tym wypadku, więc i skaner. Musi być MZ jakaś
    ingerencja w proces przetwarzania, gromadzenia etc. a nie użycie innych
    danych wejściowych, w dodatku nie będących integralną częścią tego
    systemu, a które są prawidłowe (nie powodują np. wyzyskania błędu samego
    systemu informatycznego). Taka ingerencja to MZ coś co modyfikuje ten
    proces.

    --
    Marcin

  • 69. Data: 2022-08-19 11:09:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > systemu, a które są prawidłowe (nie powodują np. wyzyskania błędu samego
    > systemu informatycznego). Taka ingerencja to MZ coś co modyfikuje ten

    No więc jest nieuprawniona ingerencja w proces przetwarzania danych.
    Kasa towar rozpoznaje po kodach, zaś sprawca te kody zmienia.

    --
    Robert Tomasik

  • 70. Data: 2022-08-19 11:29:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No więc jest nieuprawniona ingerencja w proces przetwarzania danych.
    > Kasa towar rozpoznaje po kodach, zaś sprawca te kody zmienia.

    Sprawca nie zmienia kodu. Sprawdza zamienia towar. Kod sam w sobie jest
    prawidłowy.

    --
    Marcin