  • 71. Data: 2022-08-19 11:54:46
    Temat: Re: oszustwo na kasie samoobsługowej
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Sprawca nie zmienia kodu. Sprawdza zamienia towar. Kod sam w sobie jest
    > prawidłowy.

    Marcin! Zlituj się :-) Kod jest prawidłowy, ale nei dla tego zdarzenia.
    Co kupuje sprawca? Kod, czy towar? A że kasa w ramach automatycznego
    przetwarzania rozpoznaje towar po kodzie, a nie kolorze i kształcie, to
    właśnie na tym polega to oszustwo.

    --
    Robert Tomasik

  • 72. Data: 2022-08-19 12:06:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Aug 2022 11:54:46 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > Co kupuje sprawca? Kod, czy towar? A że kasa w ramach automatycznego
    > przetwarzania rozpoznaje towar po kodzie, a nie kolorze i kształcie, to

    Jest to jakas argumentacja, ale czy sąd nie bedzie innego zdania?

    Ja tez uwazam, ze na przetwarzanie danych przez kase delikwent nie
    wplywal. A ze kasa złe dane przetwarzała ...

    Ale ale ... czyz nie bylo przypadkow, ze sedzia etykiety podmienial?
    Czy tylko ordynanie kradl ... i nie wiadomo - z włamaniem czy bez,
    bo tylko zabezpiecznie demontował siłą :-)
    No i co z tym sędzią - skazali?
    Widac mu interpretacje nie pomogly :-)

    J.

  • 73. Data: 2022-08-19 12:29:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.08.2022 o 12:06, J.F pisze:
    > Jest to jakas argumentacja, ale czy sąd nie bedzie innego zdania?

    Jak widać może być. W Polsce nie ma prawa precedensu. Od tego
    konkretnego wyroku powinna zostać wniesiona kasacja i tyle - żeby uciąć
    wadliwą linię orzecznictwa.

    > Ja tez uwazam, ze na przetwarzanie danych przez kase delikwent nie
    > wplywal. A ze kasa złe dane przetwarzała ...
    >
    > Ale ale ... czyz nie bylo przypadkow, ze sedzia etykiety podmienial?

    Jakby dobrze poszukać, to by pewnie i kominiarz się jakiś znalazł. I co
    z tego?

  • 74. Data: 2022-08-19 13:58:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Aug 2022 12:29:25 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > wadliwą linię orzecznictwa.

    > Jakby dobrze poszukać, to by pewnie i kominiarz się jakiś znalazł. I co

    Precedensow u nas nie ma, ale przynajmniej moglibysmy mowic,
    ze traktuja wszyskich rowno i sprawiedliwie :-)

    No wlasnie - towar na pólce lezy, ale ma przypiete zabezpieczenie
    piszczace na bramkach.
    Odciecie zabepieczenia to kradziez z włamaniem, czy zwykla kradziez?

    J.

  • 75. Data: 2022-08-19 14:51:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 19 sierpnia 2022 o 11:55:03 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > Co kupuje sprawca? Kod, czy towar? A że kasa w ramach automatycznego
    > przetwarzania rozpoznaje towar po kodzie, a nie kolorze i kształcie, to

    W Decathlonie by to nie przeszło, tam rozpoznaje po kolorze i kształcie.
    Dawno nic nie zrobiło na mnie takiego wrażenia.

  • 76. Data: 2022-08-19 15:06:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > W Decathlonie by to nie przeszło, tam rozpoznaje po kolorze i kształcie.
    > Dawno nic nie cze jako ziemniaki.zrobiło na mnie takiego wrażenia.

    Są różne zabezpieczenia. Czasem po wadze. Ale i to daje się obchodzić,
    bo możesz zważyć pomarańcze jako ziemniaki. W AUCHAN czasem cytrusy są
    tak podobne, ze musisz wskazać pracownikowi półkę, by Ci powiedział,
    jakim kodem ważyć - przykładowo rożne Greifruty. Tu nie chodzi o to, jak
    trudno ich oszukać.

    --
    Robert Tomasik

  • 77. Data: 2022-08-19 16:16:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 19 sierpnia 2022 o 15:07:00 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > tak podobne, ze musisz wskazać pracownikowi półkę, by Ci powiedział,
    > jakim kodem ważyć - przykładowo rożne Greifruty. Tu nie chodzi o to, jak

    Po wadze to jest zawsze, bo niby po co masz "włóż towar do pojemnika"?
    To jest waga. Często zbyt czuła.
    Oczywiście można oszukiwać wybierając tańsze warzywa/owoce.
    Albo np. tańsze pomidory zamiast droższych.
    No może w ikei nie ma zabezpieczenia po wadze ;>
    Ale w sumie w ikei nie byłem tak dawno, że nie wiem, jak tam wyglądają te
    samoobsługowe,
    ponoć są i też było o jakimś gostku, co kody przeklejał.

    A to w auchan nie ma numerów przy owocach/warzywach?
    W sumie co kraj to obyczaj.
    W kerfurze w galmoku jest (tzn. był, kasy przenieśli w inne miejsce i już nie jest
    tak fajnie)
    fajny side-effect wprowadzenia jednej kolejki do wszystkich kas "obsługowych" - nikt
    nie stoi
    za plecami i nie drze ryja/wzdycha, jeśli zapomnisz samemu zważyć owoce - bo w ich
    kasach nie było
    wbudowanej wagi - i miły kasjer sam idzie przez pół sklepu (bo oczywiście
    warzywa/owoce
    w najdalszym rogu) żeby ci to zważyć ;>

  • 78. Data: 2022-08-19 16:44:09
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Nie do końca rozumiem, ale wychodzi mi, że jeszcze może wchodzić w grę
    > jakies oszustwo skarbowe :)

    Kupiłeś 100 zgrzewek wody, sprzedałeś 99, jedną ci ukradli. Jeżeli nie popełniłeś
    rażącego
    niedbalstwa zostawiając towar na palecie przed sklepem w nocy kiedy nikt go nie
    pilnował
    to po sporządzeniu protokołu strat płacisz podatek od zysku ze sprzedaży 99 zgrzewek
    odliczając koszta w postaci 100 zgrzewek (i oczywiście wszystkich innych kosztów jak
    personel, prąd itp. itd.).

    Czyli de facto nie zarobiłeś na jednej zgrzewce ale jeżeli o pieniądze chodzi to nie
    okradziono ciebie tylko społeczeństwo.
    Dlatego piszę że właściciel może nie ponieść uszczerbku na majątku w postaci straty
    (rozumianej dosłownie, a nie łącznie z brakiem potencjalnego zysku).

  • 79. Data: 2022-08-19 16:54:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Aug 2022 16:44:09 +0200, m4rkiz wrote:

> [...]

    > (rozumianej dosłownie, a nie łącznie z brakiem potencjalnego zysku).

    Spoleczenstwo traci na podatku VAT i dochodowym, ale poniewaz one nie
    sa 100%, to reszte traci przedsiębiorca.

    J.

  • 80. Data: 2022-08-19 17:10:17
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 19.08.2022 o 16:54, J.F pisze:
    > Spoleczenstwo traci na podatku VAT i dochodowym, ale poniewaz one nie
    > sa 100%, to reszte traci przedsiębiorca.

    zaćmienie od temperatury, najwyraźniej nie wiem o co mi chodziło 5 dni temu :)