  • 1. Data: 2022-08-12 12:02:35
    Temat: Dwie działki i rów.
    Od: anna <a...@g...com>

    Istnieją sobie dwie działki X,Z, a w zasiedzi trzy, bo rozgraniczone rowem
    melioracyjnym Y, trochę zarośniętym i wypełnionym ziemią, ale doskonale
    widać jego usytuowanie w terenie i nie można go "przeoczyć".:
    ---------,---,----------
    | | | |
    | | | |
    | X | Y | Z |
    | | | |
    | | | |
    ---------'---'----------
    Wg. KW działka Y, czyli ów rów, należy do właściciela działki Z
    I tak było od dziesięcioleci. Ostatnimi czasy jakaś firma geodezyjna,
    działająca na zlecenia lokalnego Wydziału Geodezji, dokonywała
    wyznaczenia granic coby wprowadzić ich przebieg go systemu
    elektronicznego.
    Geodeci dokonali "nowego podział w następujący sposób:

    -------------,---'-------
    | | | |
    | | | |
    | X' | Y'| Z' |
    | | | |
    | | | |
    -------------'---'-------

    W związku z powyższym ów rów tj. działka Y "znalazła się" u sąsiada, tj.
    właściciela działki X, i stanowi obecnie X', a działka Y' została
    wyznaczona palikami na działce Z, w taki sposób, że Y' + Z'= Z.

    Po zakończeniu prac geodetów, jedna ze stron nie podpisała protokołu
    na miejscu.

    I teraz dwa pytania.

    1. Znamiona jakiego czynu wypełniły działania geodetów?

    2. Za ich "pracę" odpowiada Wydział Geodezji, który ich wynajął
    czy też oni sami?

  • 2. Data: 2022-08-12 12:24:50
    Temat: Re: Dwie działki i rów.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    No to w końcu istnieje działka Y - czyli ta z rowem - jako osobna działka
    czy też nie istnieje, a rów znajduje się na działce Z (oczywiście wg stanu w KW)?
    A jeśli istnieje działka Y, to dlaczego należy do właściciela działki Z,
    a nie do jakiegoś "właściciela rowów melioracyjnych"?
    No i jak się mają powierzchnie działek X', Y' i Z' do zapisów w KW?

  • 3. Data: 2022-08-12 12:43:19
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Fri, 12 Aug 2022 03:24:50 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    > a nie do jakiegoś "właściciela rowów melioracyjnych"?
    > No i jak się mają powierzchnie działek X', Y' i Z' do zapisów w KW?

    Działka Y istniej, o czym jest napisane w 4 linijce.
    Rów nie znajduje się "na działce Z" bo skoro Y to oddzielna działka,
    właściciela działki Z, to działka Y przylega do Z. Co widać na "rysunkach".
    Działka Y należy do właściciela działki Z z "dziada pradziada".
    Kto to "właściciel rowów melioracyjnych"?
    Powierzchnie są nieistotne. Rów, tj. działka Y należał Z i tak ma zostać.

  • 4. Data: 2022-08-12 13:24:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 12 sierpnia 2022 o 12:42:54 UTC+2 anna napisał(a):

> [...]
    > Kto to "właściciel rowów melioracyjnych"?
    > Powierzchnie są nieistotne. Rów, tj. działka Y należał Z i tak ma zostać.

    Jak "powierzchnie są nieistotne" to czego się czepiasz?
    Działka Y dalej należy do właściciela działki Z.
    A to, że jest wyznaczona w innym miejscu i że zmniejsza to powierzchnię działki Z, a
    zwiększa X - to "nieistotne".

    Póki oczywiście nie pojawi się jakiś "właściciel rowów melioracyjnych" - a pisiory
    mogą
    się o to postarać - i się nie okaże, że właściciel działki Z będzie musiał rów
    wykopać na tej
    części wyznaczonej palikami (ciekawe, czy ma w KW wpisaną służebność).
    A właściciel działki X będzie mógł sobie rów zasypać.

    Więc jednak powierzchnie wyznaczone oraz te wpisane w KW są istotne - w ten sposób
    najłatwiej
    wykazać debilność "geodetów" - bo w systemie elektronicznym jest możliwość wyklikania
    sobie
    wielokąta i komputer oblicza powierzchnię - i można to porównać z wyświetlaną z bazy.

  • 5. Data: 2022-08-12 13:48:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 12:02, anna pisze:

    > 1. Znamiona jakiego czynu wypełniły działania geodetów?

    A co złego zrobili? Rolą geodetów jest ustalenie położenia obiektów w
    terenie, nie zaś tego, kto jest ich właścicielem. Twierdzi, ze źle
    wyznaczyli faktyczne położenie rowu? Byłoby to poświadczenie nieprawdy w
    dokumencie.

    > 2. Za ich "pracę" odpowiada Wydział Geodezji, który ich wynajął
    > czy też oni sami?

    W jakim zakresie? Karnym na pewno ni sami. Cywilnym również Gmina.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2022-08-12 15:18:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 12:43:19 +0200, anna wrote:

> [...]
    > Działka Y należy do właściciela działki Z z "dziada pradziada".
    > Kto to "właściciel rowów melioracyjnych"?

    a kto wie czy sie nie znajdzie jakis "Zarząd Wód i Mielioracji".
    Tzn byly "zarzady melioracji i urzadzen wodnych", a teraz to Wody
    Polskie?
    https://www.kzgw.gov.pl/index.php/pl/aktualnosci/470
    -prezes-wod-polskich-spotkal-sie-z-likwidatorami-woj
    ewodzkich-zarzadow-melioracji-i-urzadzen-wodnych

    I nawet jak row z dziada pradziada byl prywatny, to w kazdej chwili
    moze ustawa zrobic go panstwowym :-)

    > Powierzchnie są nieistotne. Rów, tj. działka Y należał Z i tak ma zostać.

    A dzialka Y to tylko ten rów, czy jakas szersza?

    Bo moze geodeci wyznaczyli ponownie granice dzialek zgodnie z zapisami
    w ksiegach, tym razem lepiej, i granice obecne sa wyznaczone palikami,
    a row ... zmienil przynaleznosc.

    cos mi chodzi po glowie, ze mozna sprostowac zgodnie ze stanem
    faktycznycm.

    https://www.eporady24.pl/co_robic_gdy_granice_ewiden
    cyjne_dzialek_nie_pokrywaja_sie_z_granicami_na_grunc
    ie,pytania,8,113,16167.html

    J.

  • 7. Data: 2022-08-12 20:49:42
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Fri, 12 Aug 2022 04:24:28 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Jak "powierzchnie są nieistotne" to czego się czepiasz?
    Bo do rowu np. puszczano nadmiar deszczówki, a "obecny nowy właściciel"
    może np. kiedyś w przyszłości nie wyrazić zgody.

    > Działka Y dalej
    > należy do właściciela działki Z. A to, że jest wyznaczona w innym
    > miejscu i że zmniejsza to powierzchnię działki Z, a zwiększa X - to
    > "nieistotne".
    Nie mam zamiaru wchodzić w szczegóły ale jest takie podejrzenie, że się
    "skurczyła", ale to dopiero trzeba dokładnie pomierzyć.

> [...]
    > działki Z będzie musiał rów wykopać na tej części wyznaczonej palikami
    > (ciekawe, czy ma w KW wpisaną służebność). A właściciel działki X będzie
    Nie będzie żadnego zasypywania bo "u góry" nad widocznymi działkami
    jest identyczny rów (tj. jego kontynuacja).
    Ale nie mam czasu tego "rysować". Tak ze ten numer nie przejdzie.

    Nie pojawi się "właściciel rowów melioracyjnych".

    Właśnie chcę to wyjaśnić.

  • 8. Data: 2022-08-12 20:58:21
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Fri, 12 Aug 2022 15:18:36 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    ewodzkich-zarzadow-melioracji-i-urzadzen-wodnych

    > I nawet jak row z dziada pradziada byl prywatny, to w kazdej chwili moze

    No to niech próbują.

    > A dzialka Y to tylko ten rów, czy jakas szersza?

    Rów ma szerokość ok. 2m a szerokość działki to ok 4. Coś koło tego.

    > Bo moze geodeci wyznaczyli ponownie granice dzialek zgodnie z zapisami w
    > ksiegach, tym razem lepiej, i granice obecne sa wyznaczone palikami, a
    > row ... zmienil przynaleznosc.

    Rów to konkretny jeden nr działki wg KW (w zasadzie dwa bo ciągnie się do
    góry i jest tam kolejna działka ze swoim numerem - jak wspominałam)

    I to jest trop. Dziękuję.

  • 9. Data: 2022-08-12 21:08:53
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Fri, 12 Aug 2022 13:48:14 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > A co złego zrobili?
    A no to, że na płaskiej działce należącej do sąsiada po prawej
    wykroili pasek przez co "podarowali mu tę sama ziemię".
    Wystarczy?
    A rów przeszedł do sąsiada po lewej stronie.

    > Rolą geodetów jest ustalenie położenia obiektów w
    > terenie,
    Geodeci wskazali rów w miejscu gdzie jest płaski teren. Wystarczy.

    > nie zaś tego, kto jest ich właścicielem.
    Ale "podarowali rów sąsiadowi.

    > Twierdzi, ze źle
    > wyznaczyli faktyczne położenie rowu? Byłoby to poświadczenie nieprawdy w
    > dokumencie.
    No właśnie, czyli wypadałoby złożyć doniesienie do Prokuratury.

    > W jakim zakresie? Karnym na pewno ni sami. Cywilnym również Gmina.

    Z Wydziału Geodezji trzeba wyciągnąć info co to była za firma zewnętrzna.
    Ale może być z tym "problem". Zatem pozostaje złożyć doniesienie do
    prokuratury.

  • 10. Data: 2022-08-12 21:25:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 20:58:21 +0200, anna wrote:

    > No to niech próbują.

    nawet nie zauwazysz kiedy zabiora, jak im przyjdzie ochota :-)

    > Rów ma szerokość ok. 2m a szerokość działki to ok 4. Coś koło tego.

    Ale dlaczego piszesz "dzialka Y nalezy do dzialki Z" ?
    Osobna dzialka jak rozumiem ...

    > Rów to konkretny jeden nr działki wg KW (w zasadzie dwa bo ciągnie się do
    > góry i jest tam kolejna działka ze swoim numerem - jak wspominałam)

    Ty patrzysz po swojemu - rów to działka Y, taką masz wpojoną wiedze.

    A geodeta patrzy po wspolrzędnych, wyznacza granice działki, i g* go
    obchodzi jakis rów :-)

    J.