  • 51. Data: 2022-08-17 02:16:34
    Temat: Re: oszustwo na kasie samoobsługowej
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Kod paskowy jest formą wprowadzenia danych. Ja pamiętam, jak dane
    > wprowadzało się do komputera taśmą papierową, czy kartami kartonowymi.
    > Kod paskowy, to właśnie są wprowadzane dane.

    No ale nic nie jest podmieniane vide przykład z oszystwami bankowymi
    przez www. który podawałem. Także sam proces nie ulega modyfikacji.
    Podmiana to by była, gdybyś wprowadzał kod A, a docierał kod B.

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2022-08-17 06:13:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale to nie byłaby kradzież. Kradziez to jest w celu przywłaszczenia.

    W takim razie "okraść".

    > Mówisz o jakimś konkretnym przypadku, bo nie kojarzę?

    Mówię o oeoretycznym przypadku gdyby sędziemu zniknęły pieniądze z konta;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 53. Data: 2022-08-17 06:20:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    > No ale nic nie jest podmieniane vide przykład z oszystwami bankowymi
    > przez www. który podawałem. Także sam proces nie ulega modyfikacji.
    > Podmiana to by była, gdybyś wprowadzał kod A, a docierał kod B.

    I tak właśnie jest. Obsługa sklepu wprowadziła na ten towar kod A a na
    kasę dotarł kod B.

  • 54. Data: 2022-08-17 14:22:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No ale nic nie jest podmieniane vide przykład z oszystwami bankowymi
    > przez www. który podawałem. Także sam proces nie ulega modyfikacji.
    > Podmiana to by była, gdybyś wprowadzał kod A, a docierał kod B.

    Spójrz na ten proces jak na całość. Teoretycznie chodzi o to, by kasa
    rozpoznała, że to jest czekolada "X" i naliczyła cenę tej czekolady.
    Podmieniając kod powodujesz, ze kasa widzi czekoladę "y" - przeważnie
    tańszą.

    --
    Robert Tomasik

  • 55. Data: 2022-08-17 14:34:35
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 17.08.2022 o 06:20, cef pisze:

    > I tak właśnie jest. Obsługa sklepu wprowadziła na ten towar kod A a na
    > kasę dotarł kod B.

    Nie został zmieniony kod na towarze, lecz towar na kodzie ;)
    Do kasy wprowadzał kod A i do systemu dotarł kod A, więc na tym etapie
    nie było ingerencji w proces, czy podmiany danych - ale ze sklepu
    wyszedł inny towar :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 56. Data: 2022-08-17 14:51:57
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Kviat w

    > ale ze sklepu wyszedł inny towar :)

    Nie wyszedł, tylko został wyniesiony aka zajumany aka ukradziony (bo nie
    została za niego poniesiona opłata).

    Sklep też zyskał (heheh), ten niezajumany i opłacony towar został, a może za
    rok albo za dwa wartość się podniesie o 300% (inflacja) i będzie droższy, od
    tego wyniesionego/zajumanego obecnie...

    MSPANC

    --
    Tomasz

  • 57. Data: 2022-08-17 15:15:07
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 17.08.2022 o 14:51, Tomasz pisze:
    > Kviat w

    > Nie wyszedł,

    No przecież, że nie na własnych nogach...

    > tylko został wyniesiony aka zajumany aka ukradziony (bo nie
    > została za niego poniesiona opłata).

    Oczywiście.
    Ale (pod)wątek jakby nie o tym, tylko o tym, czy nastąpiła ingerencja w
    system (kasowy, informatyczny...)

> [...]
    > rok albo za dwa wartość się podniesie o 300% (inflacja) i będzie droższy, od

    Nie jestem przekonany... :) Tego zajumanego, droższego, gdyby nie został
    zajumany, też by inflacja objęła.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 58. Data: 2022-08-17 15:33:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 16 sierpnia 2022 o 23:48:43 UTC+2 Animka napisał(a):
    > Maszyny nie da się oszukać, ale taka k-wa jedna z drugą steruje tą kasą
    > te co "pilnuja" tych kas). Mnie ta k-wa okradła na 100 zł, a wcześniej
    > na jakieś mniejsze pieniądze. Nie wiem czy wyleciała z pracy czy po
    > prostu podcięła i przefarbowała włosy i pracuje dalej. Ja w tym markecie
    > jestem często, ale te kasy i panie złodziejki samoobsługowe omijam z daleka.

    Napisz więcej o tym zdarzeniu.
    W jaki sposób te k5 "sterowały kasą"?
    I to jeszcze tak, by okraść na 100zł?

    Kolega opowiadał, jak to kiedyś przed świętami "zwolnił z roboty" (potem żałował)
    jedną taką
    na stacji, co to mu do rachunku dopikała jakiś "zestaw zimowy" za ponad stówę
    (a wtedy stówa to była stówa, nie jak teraz), którego kod miała
    naklejony na biurku, i wydawało jej się, że klient tej stówy nie zauważy, bo płaci
    kartą.
    Kolega ogólnie mocno się zastanawiał nad mechanizmem tego oszustwa - "jak to ona
    miała zamiar wyciągnąć te pieniądze z tego POSa" - ale da się.

  • 59. Data: 2022-08-17 16:10:20
    Od: rAzor <j...@o...es>

    Dawid Rutkowski pisze:

> [...]
    > na stacji, co to mu do rachunku dopikała jakiś "zestaw zimowy" za ponad stówę
    > (a wtedy stówa to była stówa, nie jak teraz)

    Miał okazję za 100 poruchać przez całe święta, ale dał dupy i jego ruchali?
    To byłem ja!

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwu pluje się w kaprawy ryj. Prawdą!

  • 60. Data: 2022-08-17 20:03:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-17 o 14:34, Kviat pisze:

> [...]
    > Do kasy wprowadzał kod A i do systemu dotarł kod A, więc na tym etapie
    > nie było ingerencji w proces, czy podmiany danych - ale ze sklepu

    Jest to dość pokrętne tłumaczenie i definiowanie procesu
    przetwarzania danych. Gdyby powołać eksperta specjalizującego się
    dziedzinie ujmowania nalepek z cenami w procesie przetwarzania
    danych skutkujących wydrukiem paragonu...