  • 91. Data: 2023-04-03 18:41:44
    Temat: Re: oszustwo i portal "osłaniający" oszusta
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Apr 2023 17:08:54 +0200, Shrek wrote:

    > Ale jakby dotyczyło 10 osób to jest?

    To nadal mało - moze np dostał zawału serca i ma przerwę w pracy.

    Tylko ... to juz z ustalen śledztwa powinno wynikać.

    J.

  • 92. Data: 2023-04-03 18:46:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 18:41, J.F pisze:

    > To nadal mało - moze np dostał zawału serca i ma przerwę w pracy.

    Może. Ale po to jest postępowanie, żeby to wyjaśnić. Robertowi się już
    całkiem w głowie poprzewracało i argumentuje, że jak nie ma 100%
    pewności, to nawet postępowanie się nie wszczyna;)
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 93. Data: 2023-04-03 20:08:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 17:03, J.F pisze:

    > NIE dostal, czy dostał SMS z kodem?

    No nie dostał, więc nie mógł wykonać przelewu.

    > co znaczy "odłożył" ?

    W bilingu masz SMS z banku, ale bez treści.

    > A moze ma zwyczaj kasować stare i niepotrzebne?

    OK! Ale po co twierdził, że nie on przelew robił. Bo nie chodzi o to, że
    usuną SMS, tylko, że go negował.

    > Zaraz - zeznal, ze dostał SMS? Zeznal, i dostał.
    > Czy zeznal, ze nie dostał wiec nic nie potwierdzał?
    > A dostał i potwierdził bankowi przelew kodem ?

    Tak.

    > A nie?

    Po co? Jeśli nawet by to było potrzebne, to jak masz hasło, to podpinasz
    do xRey i robisz kopię binarną. Godzina roboty góra.

    > Tak czy inaczej - trzeba go przesluchac.
    > A wczesniej zarzut postawic :-P

    Już tyle razy zwracałem uwagę, ze po zarzucie nie da się tej osoby
    przesłuchać.

    --
    Robert Tomasik

  • 94. Data: 2023-04-03 20:41:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Apr 2023 20:08:25 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > No nie dostał, więc nie mógł wykonać przelewu.

    [...]

    > Po co? Jeśli nawet by to było potrzebne, to jak masz hasło, to podpinasz
    > do xRey i robisz kopię binarną. Godzina roboty góra.

    A technik zawsze na dyżurze, czy godzina sie zmieni w dwa tygodnie ...
    jak dobrze pójdzie ...

    A teraz idzie nowe - potwierdza sie apce, nie ma niezależnych sladów.

    > Już tyle razy zwracałem uwagę, ze po zarzucie nie da się tej osoby
    > przesłuchać.

    A ja Ci juz ze dwa razy cytowałem, że jak najbardziej.
    To kto ma racje - Ty, czy ustawa?

    A protokół jak sie nazywa - "przesłuchania podejrzanego", czy
    "złożenia wyjaśnien" ?

    J.

  • 95. Data: 2023-04-03 22:04:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 17:14, Shrek pisze:

    > Z ciekawości - jak to zrobiliście, skoro nie było podataw do wszczęcia
    > postępowania, a w ramach czynności sprawdzających nic nie możecie?

    Z czego wywnioskowałeś, że to było w ramach czynności sprawdzających?
    --
    Robert Tomasik

  • 96. Data: 2023-04-03 22:08:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Z czego wywnioskowałeś, że to było w ramach czynności sprawdzających?

    No pisałeś, że jak nie ma podstaw to nie można. To jak wszczeliście,
    skoro nir było wiadomo czy było oszustwo czy nie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 97. Data: 2023-04-03 22:10:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To nadal mało - moze np dostał zawału serca i ma przerwę w pracy.
    > Tylko ... to juz z ustalen śledztwa powinno wynikać.

    Jeśli z zawiadomienia wynika, ze jest 10 pokrzywdzonych, to pewnie i
    "śledztwo" będzie. Ale jak 10 zawiadomień bedzie, to nikt tego nie połączy.

    --
    Robert Tomasik

  • 98. Data: 2023-04-03 22:17:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 20:41, J.F pisze:

    > A technik zawsze na dyżurze, czy godzina sie zmieni w dwa tygodnie ...
    > jak dobrze pójdzie ...

    Technicy się zmieniają i zawsze są, ale może być inne zdarzenie.
    Natomiast w wypadku pokrzywdzonego po co mu telefon zabezpieczać.
    Zadzwoni się po niego, jak bedzie technik dostępny.

    > A teraz idzie nowe - potwierdza sie apce, nie ma niezależnych sladów.

    Są :-)

    > A ja Ci juz ze dwa razy cytowałem, że jak najbardziej.
    > To kto ma racje - Ty, czy ustawa?
    >
    > A protokół jak sie nazywa - "przesłuchania podejrzanego", czy
    > "złożenia wyjaśnien" ?

    Nazwa protokołu nazwą. Skoro go znalazłeś, to zajrzyj. Jeśli masz wersje
    oryginalną, to zajrzyj na połowę strony trzeciej - co robi podejrzany :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 99. Data: 2023-04-03 22:20:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 22:08, Shrek pisze:
    > No pisałeś, że jak nie ma podstaw to nie można. To jak wszczeliście,
    > skoro nir było wiadomo czy było oszustwo czy nie?

    Normalnie, bo przestępstwo wynikało z treści zawiadomienia.

    --
    Robert Tomasik

  • 100. Data: 2023-04-03 22:50:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Apr 2023 22:17:30 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Technicy się zmieniają i zawsze są, ale może być inne zdarzenie.
    > Natomiast w wypadku pokrzywdzonego po co mu telefon zabezpieczać.
    > Zadzwoni się po niego, jak bedzie technik dostępny.

    > Są :-)

    ciekawe gdzie ...

    > Nazwa protokołu nazwą. Skoro go znalazłeś, to zajrzyj. Jeśli masz wersje
    > oryginalną, to zajrzyj na połowę strony trzeciej - co robi podejrzany :-)

    https://policja.pl/pol/kgp/biuro-kryminalne/dokument
    y/zagadnienia-procesu-kar/formularze-procesowe/12506
    1,Protokol-przesluchania-podejrzanego.html

    A co stoi na pierwszej stronie? A na drugiej? A na czwartej?
    A w podstawie prawnej?

    Co wy macie za dziwny zwyczaj wybiórczego czytania przepisow.
    jedna strona z czterech...

    J.