  • 1. Data: 2022-01-06 14:51:00
    Temat: Ważny precedens dla "nie wykluczających" odwołania się do ETPC/Strasburga
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    W streszczeniu: o łamaniu konwencji trzeba drzeć mordę już przed sądami
    w Polsce.

    A suer-cyniczne streszczenie polityczne to: Zmienił się polityczny
    klimat, teraz pasowało uwalić to powód się znalazł.

    https://www.bbc.co.uk/news/uk-northern-ireland-59882
    444

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2022-01-07 00:42:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-06, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > A suer-cyniczne streszczenie polityczne to: Zmienił się polityczny
    > klimat, teraz pasowało uwalić to powód się znalazł.

    No ale to tak zwykle jest, że musi zostać wyczerpana droga krajowa, no
    chyba, że chodzi o samą przewlekłość drogi krajowej?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2022-01-07 02:33:24
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    444

    > No ale to tak zwykle jest, że musi zostać wyczerpana droga krajowa, no
    > chyba, że chodzi o samą przewlekłość drogi krajowej?

    Droga krajowa (w UK) została wyczerpana. Wyczerpana *bez* podniesienia
    kwestii łamania konwencji praw euro-człowieka. To według ETPC
    przekreśliło prawo do osadu ETPC.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2022-01-08 00:42:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-07, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Droga krajowa (w UK) została wyczerpana. Wyczerpana *bez* podniesienia
    > kwestii łamania konwencji praw euro-człowieka. To według ETPC
    > przekreśliło prawo do osadu ETPC.

    Skoro podnoszą przed ETPC coś czego nie podnieśli na drodze krajowej to jak?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2022-01-08 11:19:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2022-01-07, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]

    Ale ale - czy krajowe sądy nie powinny stosowac samodzielnie krajowego
    prawa , czyli np w naszym przypadku uwzgledniajacego podpisane umowy
    miedzynarodowe?

    J.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2022-01-10 11:07:28
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

    > Droga krajowa (w UK) została wyczerpana. Wyczerpana *bez* podniesienia
    > kwestii łamania konwencji praw euro-człowieka. To według ETPC
    > przekreśliło prawo do osadu ETPC.

    To raczej oczywiste, że wszystkie argumenty (tak jak dowody) trzeba od razu
    przytoczyć -- a nie wymyślać przed sądami następnych instancji.

    Obudziłeś się wczoraj czy dużo gadasz a mało wiesz?

  • 7. Data: 2022-01-10 11:13:43
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:

    > To raczej oczywiste, że wszystkie argumenty (tak jak dowody) trzeba od razu
    > przytoczyć -- a nie wymyślać przed sądami następnych instancji.
    >
    > Obudziłeś się wczoraj czy dużo gadasz a mało wiesz?

    A od konwencji praw euro-człowieka są sądy krajowe czy ETPC?
    Te pierwsze "niekoniecznie" a ten drugi jest tylko od tego.

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2022-01-10 20:48:10
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

    > A od konwencji praw euro-człowieka są sądy krajowe czy ETPC?
    > Te pierwsze "niekoniecznie" a ten drugi jest tylko od tego.

    Tak, gałganie, te pierwsze też.
    Jak podnosisz, że coś jest niezgodne z kontytucją, to przed sądem rejonowym czy
    dopiero przed TK?

  • 9. Data: 2022-01-10 21:02:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.01.2022 o 11:19, J.F. pisze:

    > Ale ale - czy krajowe sądy nie powinny stosowac samodzielnie krajowego
    > prawa , czyli np w naszym przypadku uwzgledniajacego podpisane umowy
    > miedzynarodowe?

    Generalnie powinny. No ale ja na przykład dostałem w uzasadnieniu (co
    prawda w rejonie, więc gówno warte) że traktaty nie leżą w kompetencji
    sądu...

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.