  • 1. Data: 2008-11-25 19:32:19
    Temat: Reklamacja listu poleconego za potwierdzeniem
    Od: "VVV" <V...@s...pl>

    wysłałem list polecony za potwierdzeniem odbioru. Przez długi czas
    potwierdzenie nie docierało, więc złożyłem reklamację na poczcie, gdzie
    musiałem wypisać kolejną żółtą kartę tak samo jak poprzednią. Dziś przysza
    odpowiedź, że moja reklamacja jest nieuzasadniona bo list dotarł zaginęło
    tylko potwierdzenie którego duplikat teraz otrzymałem ( ta karta którą
    wypisywałem podczas reklamacji ) Czy poczta ma rację? Przecież, nie po to
    wysyłam list za potwierdzeniem, żeby ono ginęło, dla mnie wykonanie usługi
    to dostarczenie list i odesłanie mniew potwierdzenia, a nie tylko
    dostarczenie. Mogę się do 14dni odwołać od tej decyzji, czy jest sens, czy
    pocza ma rację?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-11-25 20:06:26
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    Problemem jest to, że potwierdzenie nie jest zwracane za pokwitowaniem, więc
    ciężko stwierdzić czy ono faktycznie wróciło czy nie. A co na to regulamin
    usług pocztowych?

  • 3. Data: 2008-11-25 20:35:36
    Od: "geres" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:gghls1$qu7$1@z-news.pwr.wroc.pl...
    > Problemem jest to, że potwierdzenie nie jest zwracane za pokwitowaniem,
    > więc ciężko stwierdzić czy ono faktycznie wróciło czy nie. A co na to
    > regulamin usług pocztowych?

    Albo postąpić inaczej. Dla Ciebie potwierdzeniem dostarczenia listu jest
    potwierdzenie odbioru, które miałeś dostać. A ze go nie dostałeś to
    uznajesz, że list nie dotarł do adresata :P

    geres

  • 4. Data: 2008-11-25 20:43:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    > Albo postąpić inaczej. Dla Ciebie potwierdzeniem dostarczenia listu jest
    > potwierdzenie odbioru, które miałeś dostać. A ze go nie dostałeś to
    > uznajesz, że list nie dotarł do adresata :P

    Nie przejdzie. Poczta z łatwością udowodni, że tamten list skutecznie
    doszedł.

  • 5. Data: 2008-11-26 07:28:32
    Od: "Jacek Swierczek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "VVV" <V...@s...pl> napisał w wiadomości
    > wysłałem list polecony za potwierdzeniem odbioru.
    [ciach]
    Zapomnij o reklamacji.
    ja miałem gorszy przypadek. Też wysłałem list za potwierdzeniem odbioru.
    Zwrotkę dostałem podpisana przez zupełnie kogoś innego, zupełnie
    niezwiązanego z adresatem, całkowicie inne adresy.

    Poczta odpisała, że reklamacja jest bezzasadna, po oni przesyłke tam gdzie
    trzeba doręczyli. Na zwrotce się tylko ktoś inny przez przypadek podpisal.

    Jakiś czas temu pisałem o tym na grupie.

    J.

  • 6. Data: 2008-11-26 17:02:40
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Jacek Swierczek" <j...@p...onet.pl> wrote
> [...]
    > trzeba doręczyli. Na zwrotce się tylko ktoś inny przez przypadek podpisal.

    Jak to doręczyli, a ktoś przez pomyłkę podpisała? Pamiętam. Jeśli ten co
    podpisał nie był uprawniony w myśl regulaminu poczty/rozporządzenia do
    otrzymania listu poleconego, to jest to błąd poczty, bo wydała nie temu co
    trzeba.

  • 7. Data: 2008-11-26 21:47:00
    Od: "geres" <g...@o...pl>

    > Nie przejdzie. Poczta z łatwością udowodni, że tamten list skutecznie
    > doszedł.

    Wysyłając list zapłacił również za otrzymanie powiedzenia. Nie dostał tego
    potwierdzenia więc opłacona usługa nie została w pełni zrealizowana.

    geres

  • 8. Data: 2008-11-26 21:54:41
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "geres" <g...@o...pl> wrote
    > Wysyłając list zapłacił również za otrzymanie powiedzenia. Nie dostał
    tego
    > potwierdzenia więc opłacona usługa nie została w pełni zrealizowana.

    Wysyłając list zwykły też się płaci za usługę, a czasem on nie dochodzi. I
    wtedy i tak reklamacji nie uwględnia się, bo to jest przesyłka
    nierejestrowana - brak dowodów czy doszło czy nie, brak dowodów
    uzasadniajacych roszczenie.

  • 9. Data: 2008-11-27 23:18:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    VVV pisze:
> [...]
    > to dostarczenie list i odesłanie mniew potwierdzenia, a nie tylko
    > dostarczenie. Mogę się do 14dni odwołać od tej decyzji, czy jest sens, czy

    Należy rozróżnić dwie rzeczy:

    1. reklamacja listu poleconego (nawet ZPO) - jeśli myślisz, że nie
    dotarł, składasz reklamację. W tym przypadku poczta odpisała zgodnie z
    prawdą (zapewne), że list został dostarczony.

    2. Jeśli nie dotarła do Ciebie zwrotka, możesz zażądać wystawienia
    duplikatu zwrotki, co będzie - w miarę możliwości - zrealizowane.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-11-28 22:16:33
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Fri, 28 Nov 2008 00:18:52 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >2. Jeśli nie dotarła do Ciebie zwrotka, możesz zażądać wystawienia
    >duplikatu zwrotki, co będzie - w miarę możliwości - zrealizowane.

    Kiedyś składałem taką reklamację. Po prawie 3 tygodniach otrzymałem
    zwrotkę listem poleconym :-)

    A swoją drogą to wcale się nie dziwię że czasem giną te zwrotki.
    Pracuję w biurze gdzie przychodzi taka korespodnencja - listonosz
    zostawia to wszystko u portiera i potem już tylko od uczciwości
    pracowników zależy czy odniosą podstemplowaną zwrotkę na portiernię,
    czy wrzucą do kosza. Żaden listonosz nie dba o to żeby od razu
    otrzymać podbitą zwrotkę, bo musiał by się pofatygować na pięterko, a
    tak rzuci portierowi stos listów i sprawę ma "z głowy"...