  • 1. Data: 2008-11-25 18:50:33
    Temat: rozwód a majątek
    Od: "Artur" <z...@p...fm>

    Cześć.
    Koleżanka postanowiła rozwieść się ze swoim mężem i mam następujące pytanka
    dotyczące majątku.
    W trakcie trwania związku małżeńskiego dostali od jej rodziców działkę
    budowlaną z niewykończonym domkiem. Działka i domek zapisane są na nią i na
    męża. W trakcie rozmów które z nim prowadziła on też chce rozwodu i
    powiedział że przed rozwodem zrzeknie się działki i domku na nią, tzn.
    przepiszą jego część na nią. Moje pytania są następujące:

    1. Czy jeżeli działka i domek będą na nią przepisane to czy on może w
    trakcie sprawy rozwodowej zarządać połowy tej nieruchomości pomimo tego że
    się jej zrzekł i przepisał na nią, czy może będzie to dalej traktowane jako
    majątek wspólny?

    2. Ile musi być rozpraw jeżeli obie strony chcą rozwodu bez orzekania o
    winie?

    3. Czy jeżeli mąż zmieni zdanie i będzie chciał orzekania winy to jeżeli ona
    przyjmie na siebie winę czy będzie mógł na tej podstawie domagać się by
    dzieci zostały przy nim i czy będzie mógł domagać sie połowy ww.
    nieruchomości, pomimo tego że będzie ona zapisana na nią?

    P.S.
    Koleżanka ma trójkę dzieci i nie pracowała zbyt dużo ponieważ się nimi
    zajmowała.
    Mieszkają przez cały okres małżeństwa w mieszkaniu jej mamy w którym on nie
    został nigdy zameldowany.

    Z góry dziękuje za odpowiedzi

  • 2. Data: 2008-11-26 13:42:12
    Temat: Re: rozwód a maj?tek
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 25 Nov 2008 19:50:33 +0100, "Artur" <z...@p...fm> wrote:

    >Mieszkają przez cały okres małżeństwa w mieszkaniu jej mamy w którym on nie
    >został nigdy zameldowany.
    Dlaczego nie zostal zameldowany?

    Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20061390993&type=3&name=D20060993Lj.pdf
    Art. 5.
    1. Osoba posiadająca obywatelstwo polskie i przebywająca stale na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w
    miejscu pobytu stałego.

    Kodeks Wykroczen
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20071090756&type=3&name=D20070756Lj.pdf
    Art. 147.
    § 1. Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku meldunkowego,
    podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.
    § 2. Kto, będąc do tego obowiązany, nie zawiadamia właściwego organu o
    niedopełnieniu przez inną osobę ciążącego na niej obowiązku
    meldunkowego, podlega karze grzywny albo karze nagany.

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2008!
    http://www.nadmorze.pl - Może nad morze?

  • 3. Data: 2008-11-26 21:21:37
    Temat: Re: rozwód a majątek
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Artur" <z...@p...fm> wrote
    > W trakcie trwania związku małżeńskiego dostali od jej rodziców działkę
    > budowlaną z niewykończonym domkiem. Działka i domek zapisane są na nią i
    > na męża.

    Jak to zapisane? W jaki sposób dostali, obu zapisali? Czyż to nie jest
    zasadniczo jej majątek odrębny?
    Art. 33. KRioO Do majątku osobistego każdego z małżonków należą:..

    2) przedmioty majątkowe nabyte przez dziedziczenie, zapis lub darowiznę,
    chyba że spadkodawca lub darczyńca inaczej postanowił,

    > 2. Ile musi być rozpraw jeżeli obie strony chcą rozwodu bez orzekania o
    > winie?

    Zwykle 2.

    > 3. Czy jeżeli mąż zmieni zdanie i będzie chciał orzekania winy to jeżeli
    > ona przyjmie na siebie winę czy będzie mógł na tej podstawie domagać się
    > by dzieci zostały przy nim

    IMHO to zupełnie odrębna kwestia od winy

  • 4. Data: 2008-11-27 18:33:00
    Od: "Artur" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:ggkel0$pg0$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > "Artur" <z...@p...fm> wrote
    >
    > Jak to zapisane? W jaki sposób dostali, obu zapisali? Czyż to nie jest
    > zasadniczo jej majątek odrębny?
    > Art. 33. KRioO Do majątku osobistego każdego z małżonków należą:..

    Był sporządzony akt darowizny i na tej podstawie został zrobiony wpis do
    księgi wieczystej i tam oboje małżonkowie są właścicielami.

  • 5. Data: 2008-11-29 19:15:44
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    > Był sporządzony akt darowizny i na tej podstawie został zrobiony wpis do
    > księgi wieczystej i tam oboje małżonkowie są właścicielami.

    A komu było darowane w tym akcie|?

  • 6. Data: 2008-11-30 20:39:31
    Od: "Artur" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl> napisał w