  • 1. Data: 2008-11-25 19:29:17
    Temat: jak mamy odzyskać należną część spadku..
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    1.
    Moja mama i jej siostra zotały spadkobierczyniami mieszkania po zmarłym
    rodzicu. Mieszkanie zostało sprzedane - nieststy ponieważ było to prawie 20
    lat temu moja mama nie pamięta żadnych szczegółów tego zbycia (między innymi
    jakoby podpisywała akt zbycia u notariusza..) Finał jest taki, że owa
    siostra mamy łaskawie przyjęła na siebie kasę za mieszkanie (miała spłacić
    moją mamę 'w przyszłości') - czy mogę (i w jakiś posósb / skąd) uzyskać
    informację o sprzedaży lokalu - kto komu (mowa) - (i czy o te informacje
    może wystąpić tylko moja mama, czy mogę ja lub prawnik (bez
    pełnomocnictwa)).
    I czy wystarczy adres (+ nazwisko zmarłego właściciela) - czy trzeba
    dowiedzieć się numer KW?

    Czy sprzedaż mieszkania pochądzego ze spadku wymaga (wymagała w roku 1991)
    zawsze obecności każdego spadkobiercy u notariusza, czy też mogła zostać
    dokonana np. z pełnomoctnictwa?

    2.
    Czy w przypadku jakiegośkolwiek zbycia praw do mieszkania przez mojają mamę
    na rzecz siostry - istnieje możliwość prawnego dochodzenia zwrotu należnej
    części spadku (np. w ramach ustnej umowy między siostrami) na drodze np.
    postepowania cywilnego (czy jakkolwiek inaczej)?

    co robić - pomóżcie

  • 2. Data: 2008-11-25 20:01:13
    Temat: Re: jak mamy odzyskać należną część spadku..
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    Wszystko się przedawniło dawno temu.

  • 3. Data: 2008-11-25 22:12:58
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Użytkownik " jb" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Wszystko się przedawniło dawno temu.
    ale co konkretnie się przedawniło
    bo tego mi prawnik nie powiedział, że może tu być przedawnienie

  • 4. Data: 2008-11-27 17:42:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Nov 2008, yapann wrote:

    > Użytkownik " jb" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > ale co konkretnie się przedawniło

    A skąd my mamy wiedzieć, skoro nawet nie wiadomo co za transakcja
    miała miejsce?

    > bo tego mi prawnik nie powiedział, że może tu być przedawnienie

    Popatrz na to tak - wynika na prawdopodobne wg opisu:
    - spadek został "załatwiony"
    - nieruchomosć została sprzedana
    - przedmiotem podziału miały co najwyżej być więc pieniądze ze sprzedaży.
    Z samym spadkiem nie miałoby to nic wspólnego.

    pzdr, Gotfryd