  • 11. Data: 2008-12-02 10:01:53
    Temat: Re: Reklamacja listu poleconego za potwierdzeniem
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 28 Nov 2008 23:16:33 +0100, agent73 napisał(a):

    > Kiedyś składałem taką reklamację. Po prawie 3 tygodniach otrzymałem
    > zwrotkę listem poleconym :-)

    Do kogo występowałeś o DUPLIKAT zwrotki?
    Do adresata czy do PPUP?
    Dosyć dziwne by było gdyby DUPLIKAT ZPO wystawiło PPUP - wszak na zwrotce
    jest PODPIS osoby odbierającej przesyłkę.
    DUPLIKAT mógłby wystawić li tylko adresat ....
    PPUP mogłoby jedynie wystawić jakies pisemko że przesyłka polecona nr
    XXXXXX została dostarczona dn. i odebrana przez uprawniona osobę.

    Przynajmniej tak mi się wydaje "logicznie" - ciekawe czy mam rację :)

    > A swoją drogą to wcale się nie dziwię że czasem giną te zwrotki.
    > Pracuję w biurze gdzie przychodzi taka korespodnencja - listonosz
    > zostawia to wszystko u portiera

    Dlatego taki listonosz powinien zmienić pracę - ponieważ swoich OBOWIĄZKÓW
    nie wykonuje do końca i niezgodnie "ze sztuką".

    > Żaden listonosz nie dba o to żeby od razu otrzymać podbitą zwrotkę,
    > bo musiał by się pofatygować na pięterko, a tak rzuci portierowi
    > stos listów i sprawę ma "z głowy"...

    Zwolnić z pracy takiego lebra.
    Inną powszechnie stosowanym "mykiem" przez briftrigerów jest wrzucanie
    awiza po kilku dniach (z datą "wsteczną") do skrzynki listowej!!!
    Normalnie, gdybym spotkał to bym wyrwał takiemu fi...owi nogi z tyłka :/

  • 12. Data: 2008-12-02 10:12:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > XXXXXX została dostarczona dn. i odebrana przez uprawniona osobę.
    >
    > Przynajmniej tak mi się wydaje "logicznie" - ciekawe czy mam rację :)

    O duplikat zwraca się do poczty, która go sporządza (adresat ponownie
    potwierdza otrzymanie listu).

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-12-02 13:14:03
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 02 Dec 2008 11:12:06 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > O duplikat zwraca się do poczty, która go sporządza (adresat ponownie
    > potwierdza otrzymanie listu).

    Dosyć frapujące ... jak mnie zmusi listonosz bym mu TERAZ podpisał duplikat
    ZPO, z przesyłki która otrzymałem rzekomo w marcu. Ja nie pamiętam bym
    otrzymał taka przesyłkę ... i co teraz?

  • 14. Data: 2008-12-02 13:44:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Dosyć frapujące ... jak mnie zmusi listonosz bym mu TERAZ podpisał duplikat
    > ZPO, z przesyłki która otrzymałem rzekomo w marcu. Ja nie pamiętam bym
    > otrzymał taka przesyłkę ... i co teraz?

    Oprócz zwrotki podpisujesz też kwitek dla poczty, więc w razie czego
    można Ci to przypomnieć. Aczkolwiek problem jest ciekawy, bo ktoś może
    odmówić potwierdzenia odbioru "nie, bo nie", albo może już nie żyć, albo
    być nieuchwytny. Wtedy zawsze pozostaje podpis pozostawiony w
    dokumentach pocztowych, który może być dostarczony w formie xera :)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2008-12-02 13:53:01
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 02 Dec 2008 14:44:57 +0100, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > być nieuchwytny. Wtedy zawsze pozostaje podpis pozostawiony w
    > dokumentach pocztowych, który może być dostarczony w formie xera :)

    No właśnie. Przy "złej woli" adresata procedura może zając sporo czasu.
    A rozwiązanie problemu skuteczności zwrócenia "ZPO" jest banalnie prosta -
    niechaj PPUP dolicza oprócz zwykłej taksy za ZPO dodatek za "polecony" i
    niechaj go także rejestruje. Zapewne osoby korzystające z ZPO "przeżyją"
    dopłatę 1,1zł do takiej przesyłki, ale będą mieli pewność ... no prawie
    pewność otrzymania ZPO w przypadku odebrania pierwotnej przesyłki przez
    adresata.

  • 16. Data: 2008-12-02 13:57:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > dopłatę 1,1zł do takiej przesyłki, ale będą mieli pewność ... no prawie
    > pewność otrzymania ZPO w przypadku odebrania pierwotnej przesyłki przez

    Być może masz rację, aby taka usługa była. Jednakże dopłata do listu
    poleconego to 2,20zł, a nie 1,10zł.

    Póki co jest jak jest i rozwiązuje się to tak, jak się rozwiązuje :)

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2008-12-03 09:35:31
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 02 Dec 2008 14:57:27 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Być może masz rację, aby taka usługa była. Jednakże dopłata do listu
    > poleconego to 2,20zł, a nie 1,10zł.

    Masz rację - 2,20zł.
    Za te 2,20 nie kupi się nawet 0,5l piwa /nie mówię o sikach ;)/ - dałoby
    się przeżyć, mając luksus w postaci "pewności" że PZO dotrze z powrotem po
    skutecznym doręczeniu przesyłki ;)