  • 1. Data: 2008-11-25 16:59:09
    Temat: pracodawca zmusza do wyjazdu za granicę
    Od: Adrian <a...@i...pl>

    Witam,

    Pracodawca chce mnie wysłać w podroz
    sluzbowa za granicę, w celu szkolenia innych pracowników. Czy może mnie
    do tego zmusić ?

    Obecnie jestem na wypowiedzeniu z winy pracodawcy i mam dodatkowo
    zaległy urlop, praktycznie nie muszę chodzic już do pracy (wówczas
    wykorzystam cały dostępny urlop).

    Nie chce wyjeżdżać oczywiście. Czy muszę zatem lecieć za granicę jak
    chce mój pracodawca czy nie jest to zgodne z prawem ? Jest opcja nie
    wzięcia zaległego urlopu, wówczas dostanę pieniądze - to mi najbardziej
    odpowiada :)

    Pozdrawiam :)
    Adrian

  • 2. Data: 2008-11-25 17:30:52
    Temat: Re: pracodawca zmusza do wyjazdu za granicę
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Adrian wrote:
    > Witam,
    >
    > Pracodawca chce mnie wysłać w podroz
    > sluzbowa za granicę, w celu szkolenia innych pracowników. Czy może mnie
    > do tego zmusić ?

    Co masz w umowie o prace jako "miejsce pracy" ? Jesli masz okreslone ze
    "lub inne miejsce wskazane przez pracodawce" to raczje ciezko sie
    obronic - o ile pracodawca placi za wszystko (bierz diety z gory,
    lacznie ze wszystkimi kosztami - czasem to moze pomoc)

    > Obecnie jestem na wypowiedzeniu z winy pracodawcy i mam dodatkowo
    > zaległy urlop, praktycznie nie muszę chodzic już do pracy (wówczas
    > wykorzystam cały dostępny urlop).

    Ale pracodawca nie zwolnil Cie z tego obowiazku?

    > Nie chce wyjeżdżać oczywiście. Czy muszę zatem lecieć za granicę jak
    > chce mój pracodawca czy nie jest to zgodne z prawem ?

    IMHO - musisz - chyba ze sie wymigasz

    > Jest opcja nie
    > wzięcia zaległego urlopu, wówczas dostanę pieniądze - to mi najbardziej
    > odpowiada :)

    Normalka - albo wykorzystasz urlop albo dostaniesz ekwiwalent. Jesli
    wolisz kase - to znaczy ze musisz pracowac - czyli lecisz. Ew mozesz np
    zachorowac - zdarza sie ;) wtedy dostaniesz kase za urlop i nie polecisz.
    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2008-11-25 18:07:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1625696212249324590.433860adrian-isn.pl@news.ta
    sk.gda.pl
    Adrian <a...@i...pl> pisze:

    > Pracodawca chce mnie wysłać w podroz
    > sluzbowa za granicę, w celu szkolenia innych pracowników. Czy może mnie
    > do tego zmusić ?
    Pracodawca ma prawo wysłać pracownika w podróż służbową jeśli jest ona
    związana z obowiązkami służbowymi i charakterem wykonywanej pracy.

    > Obecnie jestem na wypowiedzeniu z winy pracodawcy i mam dodatkowo
    > zaległy urlop, praktycznie nie muszę chodzic już do pracy (wówczas
    > wykorzystam cały dostępny urlop).
    W okresie wypowiedzenia nie ty decydujesz o tym czy wykorzystasz urlop czy
    dostaniesz ekwiwalent. Decyduje o tym pracodawca.
    BTW - co to jest wypowiedzenie z winy pracodawcy?

    > Nie chce wyjeżdżać oczywiście. Czy muszę zatem lecieć za granicę jak
    > chce mój pracodawca
    Jeśli nie zapadniesz nagle na zdrowiu to raczej musisz, jest to polecenie
    służbowe - nie wykonanie grozi odpowiedzialnością dyscyplinarną a także
    finansową.
    Są pewne kruczki pozwalające czasem uniknąć wyjazdu, ale nie znając
    szczegółów nie wiem czy do zastosowania w twoim konkretnym przypadku.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-11-26 00:15:05
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jotte napisał(a) :
    > Są pewne kruczki pozwalające czasem uniknąć wyjazdu

    Czy urlop na żądanie nie jest tym kruczkiem? Rano, tuż po
    rozpoczęciu dnia pracy w którym ma odlot, dzwoni do pracodawcy i
    mówi, że bierze dziś urlop. I tyle.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 5. Data: 2008-11-26 08:09:16
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Adrian pisze:
> [...]
    > chce mój pracodawca czy nie jest to zgodne z prawem ? Jest opcja nie
    > wzięcia zaległego urlopu, wówczas dostanę pieniądze - to mi najbardziej

    Posiadanie paszportu nie jest obowiązkowe, powiedz że nie masz.
    Wyrabianie może trochę potrwać :)

    Adam Kłobukowski

  • 6. Data: 2008-11-26 10:07:34
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Posiadanie paszportu nie jest obowiązkowe, powiedz że nie masz.
    > Wyrabianie może trochę potrwać :)

    Na terenie Unii i gdzieniegdzie poza nią nie jest potrzebny.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 7. Data: 2008-11-26 11:37:35
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Na terenie Unii i gdzieniegdzie poza nią nie jest potrzebny.

    a dowod osobisty jest niezbedny, czy mozna podrozowac bez plastiku?

  • 8. Data: 2008-11-26 12:32:27
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    gardziej wrote:

    > a dowod osobisty jest niezbedny, czy mozna podrozowac bez plastiku?

    Potrzebny jest dokument tozsamosci - paszport lub DO

    --
    Regards,
    Maverick

  • 9. Data: 2008-11-26 12:33:47
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Zbynek Ltd. wrote:
    > Witam

    > Czy urlop na żądanie nie jest tym kruczkiem? Rano, tuż po rozpoczęciu
    > dnia pracy w którym ma odlot, dzwoni do pracodawcy i mówi, że bierze
    > dziś urlop. I tyle.

    Tylko zastanawiam sie czy nie podpadnie to pod jakis paragraf w stylu
    szkoda dla firmy z winy pracownika - a to moze nie byc ciekawe chocby ze
    wzgledu na kase (np zwrot kosztow biletow lotniczych)

    --
    Regards,
    Maverick

  • 10. Data: 2008-11-26 13:45:05
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Potrzebny jest dokument tozsamosci - paszport lub DO

    no ale dowod mozna zgubic, przypadki losowe sie zdarzaja ;)