  • Data: 2009-05-04 22:12:38
    Temat: Re: zwolnienie L4 ZUS
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli albo tak naprawdę da się to poprawnie tam wpisać, albo informatyk
    > łże.
    No nie łże bo program nie pozwoli wpisać pokrywających się zwolnień.
    A że od jakiegoś czasu stosują zasadę "poprawimy ale o podstawę
    porposimy.." - a system nie zawsze można zmienić tylko dla kadrowej.

    > Zmienić przełożonego.
    Podaj sposób :)

    > Nie może po jego wystawieniu, bo zdaje się jedną kopię do ZUS-u wysyła.
    > Tej kopii już nie ma.
    Nie dalej jak dziś przerabiałem poprawienie zwolnienia.
    Żona była z dzieckiem w szpitalu.Dziecko chore. ZLA wypisane do 28 a żona
    była 29 jeszcze w szpitalu - ewidentny błąd pielęgniarki.
    oryginał zwolnienia miał być odwieziony dopiero jutro czyli 5 do zus.
    ZLA zostało poprawione i opatrzone podpisem lekarki.
    Więc czasem zwolnienia się poprawia - i im szybciej tym robi się to łatwiej.

    > Ależ jaki konflikt. Kadrowa dostaje zwolnienie i to już jej problem. Nie
    > ma
    No właśnie nie. Kadrowa NIE PRZYJMIE zwolnienia tak wypisanego bo potem jej
    PIP zarzuci że ma nierzetlną ewidencję czasu pracy. A kadrowa to taka kobita
    co jej pare miesięcy zostało do emerytury i wpoli nie wchodzić w konflikt z
    kontrolerami.
    > problemu, bo z nią na ten temat nie podejmują żadnej dyskusji. Jakakolwiek
    > dyskusja tu nie ma żadnego sensu, bo to są fakty, które juz zaistniały.
    Zdziwiłbyś się jak wiele w niketórych instytucjach zależy od kadrowej..

    > W opisanym w tym wątku na początku przypadku pewnie chodziło o to, że ktoś
    > potrzebował ciągłość zwolnienia, a lekarz w dniu jego zakończenia nie
    > przyjmował. I tego zmienić się nie da. Bo jeśli lekarz wypisze zwolnienie
    > w dniu, w którym pacjenta nie przyjął, to sam popełnia przestępstwo
    > sfałszowania dokumentu. poza tym będzie rozbieżność między kartoteką, a
    > zwolnieniem. Chyba, ze sfałszuje kartotekę, ale to też źle.
    No właśnie - sfałszowanie kartoteki jest złe - ale również przez kadrową
    która powiela absencję.

    Za to lekarz może wypisać zwolnienienie z datą dziesiejszą, za to początek
    absencji jutro.

    > Jakakolwiek dyskusja ma tu sens, jakby coś można było zmienić i zrobić
    > mniej problemowo. Czyli lekaż powinien zwolnienie wystawić do dnia, w
    > którym będzie mógł przyjąć pacjenta. Ale jak już się stało i wypisał
    > zwolnienie tak, jak wypisał, to nie ma nad czym dyskutować,
    do moemtnu dokąd nie przyjdzie mądry pan z pip i sie nie przypiep...

    > bo się tego zrobić dobrze nie da.
    Da się - tylko to mało wygodne dla pacjenta.

    Ale jeszcze raz to napiszę - mi też nie podoba się sposób ewidencjonowania
    zwolnień o którym piszę.
    Niestey jest praktykowany.
    I najbardziej uciążliwy dla pacjenta/pracownika.

    --
    PawełJ