  • Data: 2009-06-22 18:31:31
    Temat: Re: system ratalny i podpis
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:h1ndql$7d9$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    > A dlaczego własnoręcznie i w jej obecności, z czego to wynika?

    Z treści tego podpisywanego dokumentu - przynajmniej w znanych mi
    wypadkach. No bo jakież inne znaczenie mógłby mieć podpis ekspedientki?
    Chyba nie sądzisz, że składa podpis w imieniu banku.

    > Nie wolno zawierać umów korespondencyjnie? Firma A wysyła podpisane
    > egzemplarze firmie B, która jej odsyła z powrotem jeden podpisany przez
    > siebie egzemplarz, to chyba bardzo powszechna praktyka i to między
    > poważnymi instytucjami...

    Ależ oczywiście, że wolno i jest to stosowane. Ale nie przy sprzedaży
    ratalnej w sklepach.

    > W takim razie umowy o pracę też powinien prezes zawierać osobiście, a
    > jednak zwykle bywa tak, że sekretarka mu przynosi, on podpisuję ją, a
    > pracownik sobie odbiera w kadrach i tam podpisuje...., prezes też
    > poświadcza nieprawdę w tym wypadku?

    Nie, bo on podpisuje umowę, a nie oświadczenie, że klient to podpisał
    własnoręcznie w jego obecności.