  • Data: 2009-06-23 21:29:50
    Temat: Re: system ratalny i podpis
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h1regp$n0j$1@news.onet.pl...
    > W sklepie.
    > Na przykład umowa z GE MONEY BANK podpisana przez pracownicę sklepu
    > EURO RTV AGD jako "osobę reprezentującą bank"
    > Pierwszy punkt umowy: Umowa zawarta pomiędzy GE MONEY BANKIEM bla bla
    > bla reprezentowanym przez [imię i nazwisko panienki]. Zapewne odpowiednie
    > osoby mają upoważnienie banku do zawierania umów w jego imieniu, nie
    > widzę tu nic dziwnego.

    Ja tak, bo wiele lat się zagadnieniem zajmuje i nie spotkałem się z brakiem
    klauzuli o sprawdzeniu przez pracownika danych osobowych. Co więcej to
    upoważnienie pracownika jest oczywiście możliwe, tylko mocno ryzykowne.
    Ryzykowne, bo może on wywinąć taki numer bankowi, że ten się ze śmiechu
    długo nie będzie mógł pozbierać.

    To, co napisałeś o umowie z GE Mony Bank również mnie zadziwiło, bo wiele
    takich umów miałem w ręku i jakoś nie przypominam sobie, by gdziekolwiek w
    umowie reprezentantem tego banku była ekspedientka. Na szybkiego w sieci
    znalazłem wzór ich umów. Jest pod adresem:
    http://www.mpio.pl/raty/formularze/umowa_kredytu_str
    _1.jpg
    http://www.mpio.pl/raty/formularze/umowa_kredytu_str
    _2.jpg

    Na pierwszej stronie jak wół stoi, kto reprezentuje bank - i nie są to
    ekspedientki, a przeważnie kierownik bura regionalnego. Na drugiej u dołu
    masz poniżej podpisu takie miejsce: "kwituję odbiór (...)" egzemplarza
    umowy / niepodpisanego informacyjnego egzemplarza. Dotąd byłem przekonany,
    że jeśli umowa jest podpisana poza siedzibą ich przedstawiciela, to
    dostajesz ten niepodpisany egzemplarz, a podpisany przychodzi pocztą, ale
    może faktycznie zdarza się gdzieś inaczej. Tego wykluczyć nie mogę.

    Ale tak, czy siak zobacz jeszcze niżej, jest oświadczenie sprzedawcy, o
    którym pisałem: zawarto umowę w lokalu sprzedawcy, dane stwierdzono na
    podstawie dowodu osobistego. A zatem to tam podpisuje sprzedawca, a nie
    jako reprezentant banku. No i w przypadku będącym początkiem tej dyskusji
    koleżanka inicjatora wątku w tym miejscu poświadczyłaby nieprawdę.
    Oczywiście w innych bankach te oświadczenia nieco się różnią ale ich
    meritum jest jednakowe. Pracownik sklepu odpowiada za weryfikację
    podstawową kredytobiorcy.