  • Data: 2020-08-04 11:24:13
    Temat: Re: siostra Bernadetta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5f2927a1$0$537$6...@n...neostrada.
    pl...

    >Jest takie coś w prawie jak "zakaz bycia dziennikarzem" i może to sąd
    >zastosować? W ogóle dziennikarze mają jakieś ograniczenia w sensie
    >jak inżynierowie, lekarze czy prawnicy?

    Przepis KK jest dosc ogolny
    Art. 41.
    § 1. Sąd może orzec zakaz zajmowania określonego stanowiska albo
    wykonywania określonego zawodu, jeżeli sprawca nadużył przy
    popełnieniu przestępstwa stanowiska lub wykonywanego zawodu albo
    okazał, że dalsze zajmowanie stanowiska lub wykonywanie zawodu zagraża
    istotnym dobrom chronionym prawem.

    A dziennikarze ... maja swoje Prawo Prasowe, i ciekaw jestem co musze
    zrobic, zeby sobie wystawic stosowna legitymacje ...

    J.