  • 1. Data: 2020-07-28 10:21:04
    Temat: siostra Bernadetta
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    czyli
    jak wygrać wybory.

    "W jednej z komisji pod Wrocławiem PiS co wybory zbiera niemal wszystkie
    głosy, teraz dostał 100 proc. - Karty do głosowania wypełniały nam
    zakonnnice - mówią głosujące tam kobiety z Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego
    prowadzonego przez Zgromadzenie Sióstr Pasterek.

    W prowadzonym przez Siostry Pasterki Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym w
    Świętej Katarzynie mieszka na stałe kilkadziesiąt kobiet o różnym stopniu
    niepełnosprawności intelektualnej. Są panie bardziej i mniej świadome,
    niektóre pomimo dojrzałego wieku - niepiśmienne.

    Dla mieszkanek i personelu ośrodka złożonego z sióstr chcących uczestniczyć
    w wyborach tworzony jest zwykle specjalny obwód na terenie zakładu. Od 2010
    roku wygrywają tam wyłącznie kandydaci Prawa i Sprawiedliwości. W wyborach
    prezydenckich w 2010 roku Jarosław Kaczyński dostał tam 98 proc. głosów.
    Pięć lat później Andrzej Duda w pierwszej turze zgarnął 98 proc. W drugiej
    już komplet.
    Rozmówca - To jak, byłaś na tych wyborach?

    Pacjentka 1 - Głosowałam w pokoju, w świetlicy nie byliśmy. Przyszła do
    mnie siostra Bernadetta.

    - A kto skreślił krzyżyk?

    - Siostra Bernadetta.

    - A ty tylko się podpisałaś?

    - Tak.

    - I na kogo zagłosowałaś?

    - Na Andrzeja Dudę.

    - A ten drugi, jak się nazywał?

    - Nie pamiętam.

    - Siostra pytała ciebie, kogo ma skreślić, czy nie pytała?

    - Nie pytała.

    - Nie pytała, tylko skreśliła?

    - Andrzej Duda jest prezydentem.

    - A kto jeszcze u was głosował na piętrze?

    - Nie pamiętam.

    - A pani [tu imię kolejnej osoby] głosowała?

    - Ja nie wiem.

    A pani [tu inne imię], pani [nazwisko] i pani [imię] - były u was siostry z
    kartą?

    - Tak.

    - I też to siostra skreślała?

    - Też."

    https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,26163356
    ,jak-siostry-zakonne-glosowaly-za-swych-podopiecznyc
    h.html?_ga=2.6830514.1412334908.1595832226-160925126
    6.1595588080#S.DT-K.C-B.1-L.1.duzy

    omówienie:
    https://www.onet.pl/informacje/onetwroclaw/wybory-pr
    ezydenckie-2020-wyniki-glosowania-w-dps-ach-siostry-
    zakonne-glosowaly-za/g5vy202,79cfc278

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2020-07-28 11:21:58
    Temat: Re: siostra Bernadetta
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 28.07.2020 o 10:21, trOlin pisze:
    > czyli
    > jak wygrać wybory.

    czyli znowu nie na temat grupy dyskusyjnej p.s.prawo:)))))))))))))

  • 3. Data: 2020-07-28 12:17:05
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-07-28 o 10:21, Olin pisze:
> [...]
    >
    > omówienie:
    > https://www.onet.pl/informacje/onetwroclaw/wybory-pr
    ezydenckie-2020-wyniki-glosowania-w-dps-ach-siostry-

    To jest jawne kurestwo w kościele.

    --
    animka

  • 4. Data: 2020-07-28 12:43:09
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-28 o 11:21, u2 pisze:

    > czyli znowu nie na temat grupy dyskusyjnej p.s.prawo:)))))))))))))

    Czyli znowu ty ubeku?
    Nieustające pozdrowienia dla twojego papcia mośka i mamy rebeki.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2020-07-28 17:37:11
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 28.07.2020 o 12:17, srAnimka pisze:
    > To jest jawne k*restwo w kościele.

    skąd ta sranimka o tym tak dobrze wie ?

  • 6. Data: 2020-07-28 19:59:00
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-28 o 17:37, u2 pisze:

    > skąd ta sranimka o tym tak dobrze wie ?

    A skąd ubek wie co wie animka?

  • 7. Data: 2020-08-02 22:47:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Jul 2020 10:21:04 +0200, Olin napisał(a):
> [...]
    > Pięć lat później Andrzej Duda w pierwszej turze zgarnął 98 proc. W drugiej

    Ale ... 98% swiadczy, ze nie wszyscy glosuja tak, jak opisano.
    A z drugej strony - wsrod koscielnych i emerytow pis i tak wygrywal.

> [...]
    > mnie siostra Bernadetta.
    > - A kto skreślił krzyżyk?
    > - Siostra Bernadetta.
    > - A ty tylko się podpisałaś?
    > - Tak.
    > - I na kogo zagłosowałaś?
    > - Na Andrzeja Dudę.
    > - A ten drugi, jak się nazywał?
    > - Nie pamiętam.
    >
    > - Siostra pytała ciebie, kogo ma skreślić, czy nie pytała?
    > - Nie pytała.
    > - Nie pytała, tylko skreśliła?
    > - Andrzej Duda jest prezydentem.
    > - A kto jeszcze u was głosował na piętrze?

    Ale ale:
    -kto wyznaczyl komisje ?
    -wie na kogo glosowala ... czyli karte widziala ...

    J.

  • 8. Data: 2020-08-03 00:34:35
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-08-02 o 22:47, J.F. pisze:

> [...]
    h.html?_ga=2.6830514.1412334908.1595832226-160925126
    6.1595588080#S.DT-K.C-B.1-L.1.duzy

    ezydenckie-2020-wyniki-glosowania-w-dps-ach-siostry-

    Po prostu: kurestwo wśród zakonnic.

    --
    animka

  • 9. Data: 2020-08-03 00:46:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Esbeckie qrwy nie są w stanie przyswoić zdania "ja oszukiwałem, Ty oszukiwałeś,
    wygrał lepszy".

    -----

  • 10. Data: 2020-08-03 12:14:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.08.2020 o 00:34, Animka pisze:

    > Po prostu: kurestwo wśród zakonnic.

    Raczej głupota i brak wyobraźni. Po pierwsze, trzeba być mocno
    niedomyślnym, by się nie spodziewać, ze w wyborach, w których wiadomo
    było, że różnica pomiędzy kandydatami będzie niewielka, ktoś będzie
    analizował dokładnie, gdzie i co się nie powiodło. Po drugie brak
    świadomości, że z jednej strony niewiele to da (ileż oni mieli tam
    pensjonariuszy) w skali Polski. Po trzecie nieświadomość, że potencjalny
    zysk nie jest wart szkodom wizerunkowym. No i akcja unaoczniła, że
    niestety nasze prawo wyborcze nie jest doskonałe.

    --
    Robert Tomasik