  • Data: 2022-09-26 01:40:05
    Temat: Re: ryby
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-09-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Rozumiem - chcesz sprowadzić sprawę do wąskiego wycinka ignorując całość;)

    Nie, Ty sprowadzasz sprawę do wycinka (bo potrzebne jest do syntezy
    witaminy) a ignorujesz całość. Ja właśnie cierpliwie tłumacze, że
    dodatni efekt wypadkowy nie przesądza o szkodliwym działaniu składowych
    czynników. Dawałem zdaje sie przykład z rtecią w jedzeniu. Ponieważ
    potrzebujemy skłądników odzywczych, to Ty zdajesz się uważać, że dowolna
    ilość rtęci w jedzeniu jest ok, o ile tylko sa tez tam skłądniki
    odzywcze.

    > Nie - to ja nie przyjmuję LTN na wiarę;)

    No właśnie przyjmujesz. Wierzysz, że małe dawki nie szkodzą, a wręcz
    pomagają, mimo, że nie ma za specjalnie jak wykazać, że tak właśnie
    jest. Bo, dla przypomnienia, to, że gdzieś-tam ludzie mają niższą
    zapadalność na nowotwory, przy wyższych wartosciach promieniowania tła,
    to byłby argument, gdyby miec wszystkie dane środowiskowe i móc je
    porównac z sytuacją, gdzie te dane są przynajmneij zbliżone, minus
    promieniowanie.

    --
    Marcin