  • Data: 2022-08-12 19:05:06
    Temat: Re: ryby
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 12 Aug 2022 18:14:26 +0200, Shrek wrote:

    > A we wrocku macie kanalizę ogólnospławną czy sanitarną oddzielnie i
    > deszczową oddzielnie?

    Az tak to po kanalach nie chodze :-)

    Jak oddzielnie to niemiecki pomysl - to pewnie taką mamy :-)

    > Jak oddzielnie to te z deszczowej też trafiają do oczyszczalni tylko do
    > podczyszczenia a nie pełnego procesu. Jak ogólnospławna to zwykle do
    > oczyszczalnie trafi wszystko, a jak jest deszcz nawalny to się po prostu
    > przelewa do rzeki - ścieki komunalne zmieszane z deszczowymi - tylko
    > komunalnych jest wtedy akurat stosunkowo mało, więc i problem mały. Jest
    > to określone ile razy na rok wolno tak ścieki zrzucać.

    U nas byly "pola irygacyjne". Taka tam dawna forma oczyszczalni.
    To moze nawet trudno bylo przepelnic.

    Ale teraz nieuzywane.

    > BTW - w warszawie robią właśnie dwa kolektory po lewej stronie o
    > zajebistych średnicach - nie ze względu na przepustowość, a żeby było
    > gdzie zbierać zanim zaczenie się przelewać podczas deszczu. Taka
    > podziemna retencja. Wina czaszkowskiego, ze się przelewać nie będzie:P

    A ja wlasnie nie rozumiem - te pod Wisłą czy Odrą to tez takie ledwo
    wypelnione zazwyczaj, czy wlasnie pelne, bo scieki splywaja w
    najnizszy punkt ?

    J.