  • Data: 2006-04-05 14:25:11
    Temat: Re: przepisy drogowe- wpychanie sie miedzy auta.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Vasco wrote:

    > Ciezarowka mija rowerzyste na styk. Ja jade blisko prawej krawedzi, zgodnie
    > z przepisami. W takiej sytuacji odbijam przynajmniej do linii srodkowej, a
    > jak jest miejsce, to zmieniam pas ruchu. KPW? Policz sobie ile czasu jest na
    > reakcje, jak jedziesz w bezp. odleglosci od ciezarowki przy 90 km/h.
    > Zahamowac sie nie da.

    Wiesz, zasadniczo "zachowanie bezpiecznego odstępu" oznacza, że
    powinieneś móc wyhamować gdyby nagle ciężarówce zablokowały się hamulce.

    W takiej sytuacji zanim Ty dogonisz rowerzystę (od momentu jego
    wyłonienia się zza ciężarówki), motocyklista już Cię wyprzedzi i będzie
    kombinował, jak wyprzedzić ciężarówkę.

    ATSD dlatego sam nie lubię jeździć samochodem - wystaje zaraza na
    wszystkie strony i siedząc po prawej stronie niewiele widać z tego, co
    się dzieje po lewej ;)

    > Nie, ale ja nie chce go ocierac lakierem. I nie zarzucaj mi krecenia, ok?

    Szlachetny zamiar, niemniej jednak powinieneś był pomyśleś o tym kapkę
    wcześniej i nie jechać "na zająca".

    [ciach]

    > Oswiec mnie: jak sie zmieszcze, majac motocykl 20 cm po lewej i chce ominac
    > rower po prawej przynajmniej w metrowym odstepie?

    W takiej sytuacji musisz maksymalnie zwolnić, żeby motocyklista zniknął
    z "pola rażenia" i dopiero wtedy odbić w lewo.

    Swoją drogą zauważyłem, że dla wielu to "nie honor" używać hamulców w
    przypadku pojawienia się z przodu jakiegoś zawalidrogi. Np. taka
    sytuacja: jedzie autobus i staje na przystanu (bez zatoczki) jadące za
    nim samochody z reguły dość bezczelnie a czasem wręcz na slepo wpychają
    się na następny pas. Ja natomiast wolę się zatrzymać i nawet poczekać,
    aż autobus ruszy. Ale NIGDY nie zmieniam toru jazdy bez upewnienia się,
    że komuś przed nos nie wjadę. To już nawet nie kwestia przepisów, ale
    zwykłego zdrowego rozsądku - w końcu nawet jeśli uznać wyprzedzanie na
    tym samym pasie za wyprzedzanie w "niebezpiecznej odległości" (tylko
    jeśli miałbyś być konsekwentny wyprzedzając rowerzystę powinieneś zawsze
    zmieniać pas ruchu - nawet jeśli na jednym starczy miejsca na przepisowy
    metr), kierujący pojazdem wyprzedzającym może być "w stanie wyższej
    konieczności".

    [ciach]

    > Dostosowalem. Jade na tyle wolno, ze wyprzedzajac rower mieszczac sie na
    > swoim pasie.

    To nie jest Twój prywany, zarezerwowany pas.

    > Takie odpowiedzi powoduja, ze nie chce mi sie juz odpisywac. Jezeli chciales
    > po prostu miec ostatnie zdanie, to odpisz na to i wygrales.

    Marudzisz ;)

    [ciach]

    > No jak "korzysta" bezczelnie, to jego problem. I nie laskawie, to po prostu
    > moja zyczliwosc. Jezeli moge zatrzymac tak, zeby bylo miejsce, to je robie.
    > Jezeli nie moge, to nie robie.

    Ale nie miej też pretensji do kogoś, kto jednak znajdzie miejsce i je
    wykorzysta.

    > Zauwaz, ze sam piszesz, ze stajesz na swiatlach _przed_ linia zatrzymania.
    > Jezeli wyprzedzasz auto, ktore podjechalo do skrzyzowania i zatrzymalo sie
    > jako pierwsze, to najprawdopodobniej wyprzedziles to auto przejezdzajac
    > linie ciagla. Ja przynajmniej nie znam skrzyzowania, na ktorym przed linia
    > zatrzymania bylaby linia przerywana. O pasach dla pieszych tez mozna

    I co z tego? Koła mam tylko dwa i mieszczę się tuż obok tej ciągłej.
    Udowodnisz mi, że się nie mieszczę? ;->

    [ciach]

    > "7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni
    > 3) na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym lub na którym
    > ruch jest kierowany. "

    No beton... Skoro pojazdy STOJĄ przed czerwonym światłem, to co się
    ciągle upierasz przy wyprzedzaniu??? To jest OMIJANIE. Pomijam już taki
    detal, że skrzyżowanie to jest dopiero ZA linią zatrzymania.

    Aha - no i skoro są światła - to ruch jest kierowany!!!

    > W sprawie jazdy na pasie obok mnie to dla mnie jest to po prostu
    > wyprzedzanie:

    Jasne. Stoisz w korku i jesteś permanentnie wyprzedzany przez stojące
    obok samochody... Weź sobie poczytaj ustawę.

    > "Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić
    > się w szczególności, czy:
    > 1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    > utrudnienia komukolwiek ruchu; "

    Well? Metr wolnego - mam miejsce.

    > Jezeli jedziesz na moim pasie, to zdecydowanie utrudniasz mi ruch.

    To ty tak twiedzisz. Równie dobrze możesz twierdzić, że ruch utrudniają
    ci czerwone samochody, bo ten kolor cię denerwuje.

    I ponownie: to nie jest twój prywatny, zarezerwowany pas. Taki in twój
    jak i mój.

    Poza tym proszę bardzo: kupuję sobie 3-kołowy skuterek Honda Gyro Up - i
    jest już pojazd wielośladowy, a ma jakieś 70cm szerokości. Więc ten
    "twój" jeden pas to tak na prawdę 3 pasy - bo 3 takie skuterki się
    spokojnie na nim zmieszczą. I co mi zrobisz?