  • Data: 2006-04-06 10:33:58
    Temat: Re: przepisy drogowe- wpychanie sie miedzy auta.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Pyra wrote:

    > Nie ma takiego założenia.
    > Jeżeli ktoś omija dziurę w drodze to założenie może być najwyżej takie
    > że omija dziurę w drodze i żadne inne.

    To Ty się tak będziesz tłumaczyć ;>

    > Jeżeli przekonasz sędziego że omijający dziurę, chciał zmienić pas ruchu
    > to po prostu oszukasz sędziego.
    > Nie mówimy tu o oszukiwaniu sędziego, a o przepisach PoRD.

    Ja? Oszukać? Ja tam nie widziałem żadnej dziury - chciałeś zmienić pas
    ruchu i tyle. Manewr rozpocząłeś nieprawidłowo. A teraz się głupio
    tłumaczysz, że jakaś dziura, którą _koniecznie_ trzeba było ominąć tam
    była ;->

    [ciach]

    > Nie nie próbuje - jeżeli ktoś się chce zbliżyć do lewej strony swojego
    > pasa to znaczy że próbuje się zbliżyć do lewej krawędzi swojego pasa.

    A po co? Jak ktoś jedzie (nawet po "swoim" pasie) "wężykiem" to musi
    jakiś pijany...

    > Nie mówię o zygzaku a o zwykłej jeździe kiedy to z rozmaitych względów
    > jedzie się raz bliżej prawej, a raz bliżej lewej strony.

    To pijany kierowca ma tedencje do wężykowania. Trzeźwi z zasady jadą prosto.

    > Raz się wyprzedza rowerzystę i jedzie bliżej prawej strony, a raz się
    > wymija z ciężarówką i jedzie bliżej prawej.

    "Wymija"?

    Primo: masz psi obowiązek jechać "możliwie blisko prawej krawędzi
    jezdni". Jeśli na widok jadącej z przeciwka ciężarówki musisz odbijać w
    prawo pada pytanie: czego szukałeś przy osi jezdni?

    Secundo: jeśli wyprzedzasz rowerzystę, musisz zachować odległość minimum
    1m. Od najbardziej wystającej części rowerzysty (z rowerem włącznie). A
    to oznacza konieczność wjechania na następny pas ruchu - ze wszystkimi
    wymogami. No i pamiętaj, że przed wyprzedzaniem musisz się upewnić, czy
    masz dostateczną widoczność i czy nikomu nie utrudnisz ruchu oraz (last
    but not least) upewnić się, czy ktoś już nie zaczął wyprzedzać ciebie.

    > Żaden przepis nie nakłada obowiązku jazdy samym środkiem pasa, ani
    > utrzymywania tej pozycji w pasie.

    A jak myślisz, jak zareaguje sędzia na zeznanie "To był mój pas, więc
    chciałem wykorzystać jego całą szerokość"?