eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo konsumenta › Re: prawo konsumenta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!weretis.net!feeder8.news.weretis.ne
    t!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!
    news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!
    fx33.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: prawo konsumenta
    References: <s0te6f$350$1@news.icm.edu.pl> <s117lq$l6f$1@news.icm.edu.pl>
    <zd6e4bcrs36n$.1j6utqn739fn6$.dlg@40tude.net>
    <6034f790$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    <g4hZH.313927$gCM7.280797@fx02.ams1>
    <1...@4...net>
    <a0mZH.70587$0C_8.56095@fx11.ams1>
    <603628a8$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <fBAZH.20692$wzda.9989@fx44.ams1>
    <6037a68b$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <i5YZH.32963$wzda.10646@fx44.ams1>
    <6038af3a$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <pX5_H.34790$Ezx9.13467@fx26.ams1>
    <1h6w9xiieone$.17jmt899j28kl$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 27
    Message-ID: <8ti_H.227903$sdG9.154574@fx33.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 27 Feb 2021 02:51:48 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Sat, 27 Feb 2021 02:51:48 GMT
    X-Received-Bytes: 2620
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:807686
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2021-02-26, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:
    > Dnia Fri, 26 Feb 2021 12:36:37 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    >
    >> Nie wiem jaka jest praktyka sądowa, ale trochę siedzę w takich sprawach,
    >> tzn. ustalam na potrzeby producenta co poszło nie tak, i generalnie nie
    >> widzę jak rzeczoznawca miałby wcisnąć kit bez narażania się, że inny
    >> rzeczoznawca go rozniesie.
    >
    > Swego czasu, przy okazji reklamacji butów, "rzeczoznawca" sprzedawcy
    > napisał, że niewłaściwie stawiałem stopy. Może nie dosłownie, ale taki był
    > sens. Nie wiem, co na to inny rzeczoznawca, bo kiedy skierowałem sprawę do
    > sądu polubownego, nagle zmienili zdanie, zrobili się słodcy i reklamację
    > uznali.
    > Duże sieciówki zazwyczaj nie robią problemów, natomiast lokalni janusze
    > kombinują jak mogą. Zapewne większość klientów macha ręką i nie drąży
    > sprawy, więc na krótką metę sklep jest górą.

    Taki blef mało kosztuje, ale jak ktoś powie "sprawdzam" to w końcu na
    nich spoczywa ciężar dostarczenia dowodu. A co tu by mogli zrobic?
    Poprosić Cię o kilka par butów (możesz nie mieć :) lub się nie zgodzić),
    czy też do udziału w modelowym badaniu, które nie musi czegokolwiek
    bezspornie dowieść, a będzie kosztowało kupę kasy. A jeszcze na koniec,
    nawet jakby się jakieś odstępstwa znalazły, to inny biegły może
    powedzieć, że to ciągle w jakiejś populacyjnej normie.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1