  • Data: 2004-10-28 08:42:56
    Temat: Re: piractwo telewizyjne
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:odbolc.t9c.ln@ziutka.router...

    > Art. 118(1).
    > 1. Kto wytwarza urzdzenia lub ich komponenty przeznaczone do
    > niedozwolonego usuwania lub obchodzenia skutecznych technicznych
    > zabezpiecze przed odtwarzaniem, przegrywaniem lub zwielokrotnianiem
    > utworów lub przedmiotów praw pokrewnych albo dokonuje obrotu takimi
    > urzdzeniami lub ich komponentami albo reklamuje je w celu sprzeday lub
    > najmu, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolnoci albo pozbawienia
    > wolnoci do lat 3.
    > 2. Kto posiada, przechowuje lub wykorzystuje urzdzenia lub ich komponenty,
> [...]

    ROTFL - już dawno nie widziałem podobnie "gumowego", niechlujnie
    sformułowanego i do tego wewnętrznie sprzecznego przepisu ...

    W świetle powyższego, każdy posiadacz komputera z nagrywarką CD lub DVD
    posiada inkryminowane narzędzia lub ich komponenty ;)

    Jak wszyscy wiemy nie ma "skutecznych zabezpieczeń", więc przepis jest
    teoretycznie martwy ;) usuwanie "nieskutecznych zabezpieczeń" nie jest
    penalizowane :), no a gdyby jednak były "skuteczne", to by się ich z
    definicji nie dało usunąć :)))

    A świat chyba poszedł inną drogą ... CD i DVD z "utworami" nie są
    zabezpieczane przed kopiowaniem :)

    Ale wracając do tematu piractwa TV - czy do odbioru programu TV ma
    zastosowanie słowo "odtwarzanie", bo ani słownikowa definicja, ani potoczne
    rozumienie jakoś mi tu nie pasują?
    nn