  • Data: 2004-10-29 01:15:27
    Temat: Re: piractwo telewizyjne
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    pedro wrote:

    > Wobec p/w mam pytanie, jak to jest z TV satelitarną (cyfrową),
    > teoretycznie odbieram dane kompurerowe w postaci strumienia mpeg2, które
    > odbiornik satelitarny zamienia na sygnał audio/video i wysyła do
    > telewizora, analogicznie mogę oglądać program TV z internetu na
    > komputerze a nawet zamienić go na sygnał audio/video i wysłać do
    > telewizora.

    Przypuszczam, że w takiej sytuacji kuńtrolejowi ;) z poczty przepaliłyby
    się bezpieczniki ;->

    A teraz formalnie... Zacznijmy od definicji:

    odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym jest urządzenie techniczne
    dostosowane do odbioru _programu_ (Art. 4 ust 8 wiadomej ustawy)

    programem jest uporządkowany zestaw audycji radiowych lub telewizyjnych,
    reklam i innych przekazów, regularnie _rozpowszechniany_, pochodzący od
    jednego nadawcy (Art. 4 ust 4 wiadomej ustawy)

    rozpowszechnianiem jest:
    a) bezprzewodowa emisja programu do równoczesnego, powszechnego odbioru
    (system powszechnego odbioru)
    b) wprowadzanie programu do sieci kablowej (system zbiorowego odbioru)
    (Art. 4 ust 2 wiadomej ustawy)

    Wszelkie 'telewizje' oraz 'radia' internetowe (niezależnie od medium)
    wg. mnie nie podpadają pod 'rozpowszechnianie programów' ponieważ w
    ządnym wypadku nie będzie to transmisja równoczesna ani powszechna -
    połączenia klient-serwer są nawiązywane indywidualnie. Poza tym de facto
    nie stanowią telewizji ani radia - gdyby tak było kamery internetowe
    (np. korkonetu) podlegałyby pod koncesje KRRiTV :)

    Podobnie jak 'telefony' internetowe nie podlegają pod ustawę o
    telekomunikacji.

    A teraz komputery z kartą TV...

    Dodatkowo dochodzi jeszcze wymóg natychmiastowej zdolności od odbioru
    programów. Komputer jest wyłączony. Masz rozbudowany system operacyjny i
    wolny komputer. Jak długo będzie startować i czy nazwiesz to zdolnością
    do _natychmiastowego_ odbioru? :)