  • Data: 2023-04-04 06:54:05
    Temat: Re: oszustwo i portal "osłaniający" oszusta
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 3 Apr 2023 23:10:05 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > W logach, śmieciach - a czasem znajduje się "wirusa", który za to
    > odpowiada.

    Te bankowe maja logi?
    A wirusy je atakują?

    y/zagadnienia-procesu-kar/formularze-procesowe/12506
    1,Protokol-przesluchania-podejrzanego.html

    > A co stoi na pierwszej stronie? A na drugiej? A na czwartej?
    >
    > Bo na trzeciej jest napisane, co robi ów podejrzany po przedstawieniu
    > zarzutu. Cała czynność, to przesłuchanie, ale podejrzany składa
    > wyjaśnienia, a nie zeznania.

    a ja pisałem o "zeznaniu" czy "przesluchaniu" ?
    a Ty prostowales "zeznania" czy "przesluchac" ?

    > Przepraszam, ze się tak upieram, ale w
    > normalnej potocznej rozmowie nikt z profesjonalistów nie powie o
    > przesłuchaniu podejrzanego, tylko o przedstawieniu zarzutów i złożeniu
    > wyjaśnień.

    Jak widac niesłusznie, bo to ciagle przesłuchanie.
    Co macie chocby 4 razy w protokole, a sie upieracie.
    Podobnie z "to nie wypadek tylko kolizja".

    Ja moge kiedys popelnic bład i napisac potocznie napisac
    "podejrzany zezna".

    > Co więcej, nie chce mi się szukać, ale w kpk stoi, że
    > zeznania złożone przez podejrzanego nie podlegają w ogóle odczytaniu.

    Z ciekawosci - a znajdziesz?

    Bo widze

    Art. 392.
    § 1.
    Wolno odczytywać na rozprawie głównej protokoły przesłuchania świadków
    i oskarżonych, sporządzone w postępowaniu przygotowawczym lub przed
    sądem albo w innym postępowaniu przewidzianym przez ustawę, gdy
    bezpośrednie przeprowadzenie dowodu nie jest niezbędne, a żadna z
    obecnych stron temu się nie sprzeciwia.

    Art. 389.
    § 1.
    Jeżeli oskarżony nie stawił się na rozprawę, odmawia wyjaśnień lub
    wyjaśnia odmiennie niż poprzednio albo oświadcza, że pewnych
    okoliczności nie pamięta, wolno na rozprawie odczytywać tylko w
    odpowiednim zakresie protokoły jego wyjaśnień złożonych poprzednio w
    charakterze oskarżonego w tej lub innej sprawie w postępowaniu
    przygotowawczym lub przed sądem albo w innym postępowaniu
    przewidzianym przez ustawę.

    niby podobne, ale nie calkiem.

    J.