    Date: Fri, 4 Feb 2022 16:28:08 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: malowanie trawy

    W dniu 04.02.2022 o 10:58, J.F pisze:
    > Policjanci z Jarosławia dostali 3 nowe radiowozy.
    > Jeden musieli oddelegowac na granice.
    > Ale chcieli sie pochwalic na uroczystosci.
    > Wiec pozyczyli jeden radiowoz z sasiedniej jednostki.
    > I podmienili tablice.
    > Wolno tak? A moze policjantom wolno?

    Nie mogę wejść na podany przez Ciebie link, bo tam są reklamy, a ja
    reklamy blokuję - i nie chce mi się też kombinować. Skoro pochyliłeś się
    nad tematem, to być może wiesz. Powiedz, czy jeździli tym samochodem,
    czy on sobie stał z tymi innymi tablicami przed Komendą?

    Dla mnie komiczna sytuacja. Pomijając już konieczność pokazania ich
    wszystkich trzech (wszak można było pokazać dwa i powiedzieć, że trzeci
    jest w "boju") to równie dobrze można było na tablicach wszystkich
    trzech na magnesie nałożyć napis POLICJA i powiedzieć, że numery są
    "tajne". Natomiast dla prawno-karnej oceny całego zdarzenia kluczowe
    znaczenie ma to, czy pojazd z tymi "innymi" tablicami rejestracyjnymi
    uczestniczył w ruchu drogowym. Bo jak tylko stał gdzieś na parkingu, to
    jest to po prostu komiczna sytuacja i tylko tyle.

    Uważam, że radiowóz jest do tego, by służył do "akcji" i słusznie
    podjęto decyzję, że należy go wysłać na granicę, a nie trzymać do
    jakiejś szwancparady. Pomimo tego, że dla wizerunku Policji jako
    formacji tego typu uroczystości też są potrzebne. Zwłaszcza, gdy
    radiowozy są sponsorowane i sponsorzy (władze samorządowe) chcą
    pochwalić się przed wyborcami szczodrością.

    --
    Robert Tomasik