  • 1. Data: 2022-02-04 10:58:22
    Temat: malowanie trawy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://autokult.pl/43769,policja-chciala-sie-pochwa
    lic-nowymi-wozami-jeden-pozyczyli-i-zmienili-w-nim-b
    lachy

    Policjanci z Jarosławia dostali 3 nowe radiowozy.
    Jeden musieli oddelegowac na granice.

    Ale chcieli sie pochwalic na uroczystosci.
    Wiec pozyczyli jeden radiowoz z sasiedniej jednostki.

    I podmienili tablice.

    Wolno tak? A moze policjantom wolno?

    Bo normalnie to policjanci to reaguja na takie numery.
    Chociaz
    https://www.olsztyn.com.pl/artykul,54-latek-spod-ols
    ztyna-zamienil-tablice-rejestracyjne-w-autach-bo-nie
    -chcialo-mu-sie-zalatwiac-formalnosci,32834.html

    radiowoz do ruchu byl chyba dopuszczony, i OC mial ... to moze
    wystarczy pouczenie :-)

    J.

  • 2. Data: 2022-02-04 16:28:08
    Temat: Re: malowanie trawy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.02.2022 o 10:58, J.F pisze:
> [...]
    > Jeden musieli oddelegowac na granice.
    > Ale chcieli sie pochwalic na uroczystosci.
    > Wiec pozyczyli jeden radiowoz z sasiedniej jednostki.

    Nie mogę wejść na podany przez Ciebie link, bo tam są reklamy, a ja
    reklamy blokuję - i nie chce mi się też kombinować. Skoro pochyliłeś się
    nad tematem, to być może wiesz. Powiedz, czy jeździli tym samochodem,
    czy on sobie stał z tymi innymi tablicami przed Komendą?

    Dla mnie komiczna sytuacja. Pomijając już konieczność pokazania ich
    wszystkich trzech (wszak można było pokazać dwa i powiedzieć, że trzeci
    jest w "boju") to równie dobrze można było na tablicach wszystkich
    trzech na magnesie nałożyć napis POLICJA i powiedzieć, że numery są
    "tajne". Natomiast dla prawno-karnej oceny całego zdarzenia kluczowe
    znaczenie ma to, czy pojazd z tymi "innymi" tablicami rejestracyjnymi
    uczestniczył w ruchu drogowym. Bo jak tylko stał gdzieś na parkingu, to
    jest to po prostu komiczna sytuacja i tylko tyle.

    Uważam, że radiowóz jest do tego, by służył do "akcji" i słusznie
    podjęto decyzję, że należy go wysłać na granicę, a nie trzymać do
    jakiejś szwancparady. Pomimo tego, że dla wizerunku Policji jako
    formacji tego typu uroczystości też są potrzebne. Zwłaszcza, gdy
    radiowozy są sponsorowane i sponsorzy (władze samorządowe) chcą
    pochwalić się przed wyborcami szczodrością.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-02-04 18:30:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > uczestniczył w ruchu drogowym. Bo jak tylko stał gdzieś na parkingu, to
    > jest to po prostu komiczna sytuacja i tylko tyle.

    Na pewno? Bo własnie przyszedł mi pomysł na darmowe parkowanie;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 4. Data: 2022-02-04 18:35:52
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Shrek napisał(a) :

    > Na pewno? Bo własnie przyszedł mi pomysł na darmowe parkowanie;)

    Nie przejdzie. Na szybie masz naklejkę z nr rej.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 5. Data: 2022-02-04 19:33:24
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Zbynek Ltd. w

    > Nie przejdzie. Na szybie masz naklejkę z nr rej.

    Już niedługo...

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2022-02-04 19:37:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.02.2022 o 18:35, Zbynek Ltd. pisze:

    > Nie przejdzie. Na szybie masz naklejkę z nr rej.

    A wiesz, że każdy może kupić mieszankę studencką wawela? Nie trzeba mieć
    legitymacji - on tego nawet nie sprawdzają!

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 7. Data: 2022-02-04 22:32:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    > to równie dobrze można było na tablicach wszystkich
    > trzech na magnesie nałożyć napis POLICJA i powiedzieć, że numery są
    > "tajne".

    Tajne na radiowozie? W cywilnym samochodzie, to bym jeszcze zrozumiał,
    tajne tablice. Ale takimi samochodami, to się nie bardzo jest sens
    afiszować. Inna sprawa, że po jakimś czasie i te cywilne samochody i ich
    numery przestają być tajemnicą.

    > Uważam, że radiowóz jest do tego, by służył do "akcji" i słusznie
    > podjęto decyzję, że należy go wysłać na granicę, a nie trzymać do
    > jakiejś szwancparady.

    No nie bardzo, bo jak na radiowóz zrzucały się, na przykład lokalne
    samorządy, to niech ten nowy zostanie na miejscu, a na granicę wysyłają
    jakieś stare. Co lokalnego burmistrza obchodzi pilnowanie dróg gdzieś
    pod białoruską granicą?

    > Pomimo tego, że dla wizerunku Policji jako
    > formacji tego typu uroczystości też są potrzebne. Zwłaszcza, gdy
    > radiowozy są sponsorowane i sponsorzy (władze samorządowe) chcą
    > pochwalić się przed wyborcami szczodrością.

    No to się pochwalili, a że sponsorzy tak samo kumaci jak ten komendant i
    samochodu po VIN-ie nie sprawdzają, to dali się nabrać. Tylko ten TVN
    wszystko popsuł.

  • 8. Data: 2022-02-04 23:37:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kiedyś pojechałem na komendę uprzejmie donieść. Oberwanie chmury było, więc wjechałem
    na parking przed budynkiem, od frontu,
    nieogrodzony (ogrodzony z garażami był od tyłu). Pod wieczór, ciemno już było, z
    kilkunastu miejsc zajęte jedno, cała reszta wolna.
    Ledwo się w gradobiciu przemknąłem z auta pod wiatę i do drzwi. Podchodzę do
    dyżurnego, a u niego na ladzie dzwoni telefon.
    "Komendant kazał Pana ukarać mandatem za parkowanie - nie widział Pan znaku zakazu
    postoju i tabliczki >>Nie dotyczy poj. sł.
    pol.<<?"

    -----

  • 9. Data: 2022-02-05 03:27:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A wiesz, że każdy może kupić mieszankę studencką wawela? Nie trzeba mieć
    > legitymacji - on tego nawet nie sprawdzają!

    To dlaczego przy konserwie turystycznej wymagana jest legitymacja pttk?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2022-02-05 11:41:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.02.2022 o 22:32, nadir pisze:
> [...]
    > tajne tablice. Ale takimi samochodami, to się nie bardzo jest sens
    > afiszować. Inna sprawa, że po jakimś czasie i te cywilne samochody i ich

    Ja nie twierdzę, że tajne, tylko że jakby tak wyjaśnili i zasłonili, to
    by nie było problemu. Pośmialiby się z tej "tajności" i tyle. O to mi
    chodzi. Oczywiście, ze sensu zasłaniania tablicy oznakowanego radiowozu
    nie ma żadnego.

> [...]
    > samorządy, to niech ten nowy zostanie na miejscu, a na granicę wysyłają
    > jakieś stare. Co lokalnego burmistrza obchodzi pilnowanie dróg gdzieś

    No więc się z Tobą nie zgodzę i tyle. Przede wszystkim podejrzewam, ze z
    tym radiowozem pojechali policjanci z tej jednostki. Po drugie policjant
    na granicy chroni nie tylko mieszkańców pogranicza, ale tych w głębi
    kraju też. Po trzecie, jak Ci daję rower, to nie mam prawa decydować, po
    których ulicach możesz nim jeździć.

    > No to się pochwalili, a że sponsorzy tak samo kumaci jak ten komendant i
    > samochodu po VIN-ie nie sprawdzają, to dali się nabrać. Tylko ten TVN
    > wszystko popsuł.

    TVN jest najmniejszym problemem. Naprawdę sądzisz, że któryś z
    dziennikarzy to zauważył? Stawiam na jakiegoś kretyna z lokalnej
    jednostki, który o tym wiedział po prostu, albo sam te tablice
    przekładał. Przy czym, o ile miedzy sobą się nie jeden raz z takich
    pomysłów śmiejemy (bo to nie jedyny kretynizm w tej formacji), to
    wywlekanie tego na zewnątrz w takim kontekście jest głupotą. Co za
    różnica - tak naprawdę - przy którym konkretnie radiowozie zdjęcie sobie
    "Starosta" zrobi?

    --
    Robert Tomasik