  • Data: 2004-02-12 01:13:31
    Temat: Re: komorka i nauczyciel
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > raczej nie miał prawa. Natomiast powinien był Ciebie wyrzucić z zajęć za
    > takie a nie inne podejscie.

    Ale czy wtedy nie ograniczyłby prawa tegoż obywatela do nauki?
    Dz.U. 1997 nr 78 poz. 483 Art. 70. pkt. 1. Każdy ma prawo do nauki.
    Co prawda, wydaje mi się, że nauczyciel w tym wypadku nie byłby
    ścigany z urzędu za uniemożliwienie spełnienia obowiązku szkolnego (no
    bo osobnik jest pełnoletni).
    A tak w ogóle to chciałem zauważyć, że według prawa, regulaminów itp.
    to nauczyciel praktycznie niewiele może i nie ma co się dziwić widząc
    nagrania pokazujące bicie, czy też znieważanie nauczyciela.

    A jeszcze przy okazji zapytam się jak to jest z usprawiedliwieniami -
    czy taki pełnoletni osobnik może napisać usprawiedliwienie
    nieobecności na zajęciach? Czy nauczyciel musi je przyjąć i
    uwzględnić? Tak się kiedyś zastanawiałem nad tym problemem z powodów
    czysto badawczych ;-)

    pozdrawiam
    Bremse