  • Data: 2022-06-01 09:44:45
    Temat: Re: kod źródłowy
    Od: dantes <d...@q...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 1 Jun 2022 09:02:57 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    sowania-sedziow-ma-zostac-ujawiony

    > No jest, możesz się odwołać, ale termin ustalają tak, by kara się
    > zakończyła, a na rozprawie jedyny dowód przyjęty przez sędziego to zapis
    > z protokołu, a nie nagranie. Nagrania nawet nie chciał odsłuchać.
    > Pomijam, że uniemożliwiono skazanemu uczestniczyć w rozprawie. Ręka rękę
    > myje...
    I ludzie w PL z tym nic nie robią?
    Jakiś projekt ustawy by to zmienić? Były chociaż próby?

    > Ale ja powtarzam, że moim zdaniem masz w prawie zagwarantowaną możliwość
    > nagrania.
    Ale to wiem i tego nie kwestionuję.
    Chodzi o taki przypadek kiedy sędzia pyta:
    - Czy strona nagrywa?
    Odpowiedź strony:
    - Nie nagrywam. Sporządzam notatki.
    Sędzia oczywiście może nie dać wiary i zlecić przeszukanie.
    Generalnie chodzi o to by strona udzielając odpowiedzi nie skłamała.
    Czy zatem używanie urządzenia z funkcją speech2text to "nagrywanie"
    czy sporządzanie notatek? Chodzi o ewentualną "słownikową" interpretację.

    > Możesz mieć zakaz transmisji (jeśli świadkowie zeznają), czy
    > upubliczniania (jeśli proces/postępowanie jest niejawne), w określonych
    > przypadkach, ale nagrać powinieneś móc zawsze - takie jest moje zdanie.

    Pełna zgoda.

    > Tyle, że konstytucja jedno, sędzia drugie. Powołuje się, że w jednym z
    > kodeksów jest zapisane, że sędzia może zezwolić na nagrywanie dźwięku,
    > ale przecież nigdzie nie jest napisane, że taka czynność jest zakazana -
    > moim zdaniem zezwolić może urzędnikowi bądź funkcjonariuszowi, bo on
    > jest zobligowany do postępowania w granicach prawa, natomiast obywatel
    > ma działać tylko zgodnie z prawem.

    Ten zakaz nagrywania wynikał stąd, że w "dawnych czasach" urządzenia
    rejestrujące dosyć głośno hałasowały (szum kamer, błysk fleszy, przydźwięki
    i sprzężenia na linii mikrofon głośnik) a jeśli coś przeszkadzało
    w rozprawie no to wówczas sędzia mógł zakazać.