  • Data: 2004-09-16 07:19:55
    Temat: Re: gwarancja 2 lata
    Od: "fi5h" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski wrote:

    > "Powinna" to w sensie etycznym, prawnie wcale nie musi i na ogół nie
    > jest. Natomiast jeśli taka sytuacja będzie się powtarzać w przypadku
    > "niezgdności" to w którymś momencie można się będzie już powołać na
    > dużą uciążliwość dla konsumenta i odstapić od umowy.

    Tak w przypadku gwarancji mam na mysli etyke serwisu, prawnie to gwarant
    decyduje co i jak.

    > Tzn? Ten serwis to jakis organ prawodawczy którego słuchają się z
    > zapartym tchem sądy? :)

    Nie :) ale nikt nie podklada sobie nogi jak idzie :)
    Ponad to sad to juz ostatecznosc, a powolywanie bieglych to kosztowna i
    dluga droga, dlatego czasem sie nie oplaca, a czasem poprostu nie bardzo
    nawet Ci biegli beda wiedzieli jak to ugryzc.
    Dam Ci przyklad :
    Serwis np Canona, albo lepiej Olympusa.
    Olympus ma centralny serwis na polske, wszystko robione jest poza granicami.
    Ciezko jest powolac specjaliste, ktory oceni niezgodnosc przy takim
    sprzecie:

    Dam przyklad autentycznego zdazenia:

    Pani oddala aparat olympusa poniewaz byl on wg niej niezgodny z umowa.
    Aparat posiadla tzn "tryb zdjec nocnych"
    Pani oddaje aparat bo zdjecia robione na tym trybie w nocy sa rozmazane i
    poruszone.
    Po ogledzinach serwisu olympusa aparat wraca z opisme 100% sprawny.

    I teraz jak to wyglada : Pani "myslala" ze aparat jak ma tryb zdjec nocnych
    to robil bedzie zdjecia w nocy, tak ja kw dzien, a tu chodzi o wydluzenie
    dlugosci naswietlania, stad oczywiscie koniecznosc stosowania statywu itp.
    W instrukcji jest napisane wyraznie "Ten tryb jest pomocny w robieniu zdjec
    nocnych",

    i teraz pani oddaje ten aparat z NTZU,. Nikt o zdrowych zmyslach nie podwazy
    opini serwisu.
    Takich spraw jest bardzo duzo (moze nie akurat ciagle z tym samym trybem
    nocnym :) ale mam na mysli takie niedorzeczne sprawy jak "klient myslal" )

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"