  • Data: 2004-09-15 03:59:59
    Temat: Re: gwarancja 2 lata
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <p...@m...com.pl>, maHo wrote:
    > ok. to inaczej: oddaję drukarkę do serwisu (innego niż sklep
    > gdzie kupiłem). Tam mi odkrywają że przyczyną awarii było coś co
    > było od samego początku. To czy na podstawie opinii z serwisu mogę
    > domagać się od sprzedawcy zwrotu kosztu naprawy?.

    Domagać się możesz, ale nie musi to być skuteczne. Sprzedawca może się z
    opinią serwisu nie zgodzić i wtedy pozostaje ci tylko sąd polubowny lub
    powszechny. W gestii tych sądów będzie ocena dowodowa i jeśli uznają że
    ok, to wtedy ma to już moc prawną. Najprawdoponie jednak zostanie powołany
    odpowiedni biegły/rzeczoznawca sądowy.

    > teoretycznie chyba tak, ale jak jest z praktyką? czy jest coś takiego

    Raczej odwrotnie

    > realne (jeżeli oczywiście zajdzie taki przypadek) czy nie warto sobie
    > głowy zaśmiecać takimi ewentualnościami?

    Jeśli serwis producenta uzna że wada tkwiła w produkcie to jest to dość
    mocna przesłanka aby powalczyć dalej :)

    --
    Marcin