  • Data: 2006-04-29 20:34:21
    Temat: Re: do Lookasik'a
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam
    > O ile sie nie mylę sprzedaż nieruchomości spólki może być dokonana za
    > zgodą
    > walengo zgromadzenia jeśli postanowinia statutu nie stanowią inaczej
    > (chodzi o spółke akcyjną).

    tak jest

> [...]
    > większosci (a jeden ze znacznych akcjonariuszy głosował przeciw). W
    > związku
    > z powyższym przegłosowano uchwałę w której (niby) walne zgomadznie na
    > okres
    > dwóch lat upowaznia radę nadzorczą do wyrażania zgody co do sprzedazy
    > nieruchomości. Ponieważ potraktowano to jako zwykłą uchwałę została ona
    > przyjęta przez zgromadznie gdyż głos na "nie" tego samego akcjonariusza,
    > który głosował przeciw zminie statutu nie miał już takiego znaczenia
    > (takiej wagi przy kwalifikowanej większości wymaganej w sprawach zmian

    he he dobre..
    kompetencje rady nadzorczej moga zostac rozszerzone tylko w drodze zmiany
    statutu.. wiec jestesmy w punkcie wyjscia. W takiej sytuacjai moim zdaniem
    mozna wniesc o stwierdzenie niewaznosci uchwaly jako sprzecznej z prawem w
    trybie art. 425 ksh . Z tym ,ze zwroc uwage na to , kto moze zaskarzyc i w
    jakim terminie.

    > Prosze o opinie .
    > A jesli uchwała jest podjęta wbrew przepisom ksh to co wtedy. Czy zawarte
    > akty sprzedaży sa wazne (notariusze też dali moim zdanie w d*(pik).

    przyznam szczerze ,ze nie wiem czy uznac ,ze niewazne zgodnie z art. 17 ksh
    czy tez w razie uznania, ze uchwala wyrazajaca zgode jest niewazna
    zastosowac 427 ksh i uznac, ze nie ma to skutku wobec osob trzecich
    dzialajacych w dobrej wierze. nigdy sie z czyms takim nie spotkalem......
    jak bede mial dluzsza chwile to poczytam cos. wytnij ten fragment i rzuc to
    zagadnnienie na grupe... jestem ciekawy opinii. wydaje mi sie jednak,ze
    warto byloby sprobowac wystapic o stwierdzenie niewaznosci takiej umowy
    zgodnie z art. 17... ale to tylko przeczucia.... za maly w tym jestem
    jeszcze.

    pozdrawiam