  • Data: 2006-04-29 19:49:57
    Temat: Re: do Lookasik'a
    Od: xxxx <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Był 29 kwiecień 2006 roku (sobota) gdy o godz. 21:50, wszystkim znany
    *Lookasik* napisał(a):

    > dawaj
    Witaj
    Wymienialismy zdanie (tzn ja ciebie słuchałem :-) na grupie prawo w
    sprawie materiałow na WZ Akcjonariuszy.

    Podejrzewam iż nie obce ci sa zagadnienia ksh
    Swego czasu pisałem na grupie posta na którego nikt mi nic nie
    odpowiedział.
    Brzmiał on następująco
    -----------------------------
    Witam
    O ile sie nie mylę sprzedaż nieruchomości spólki może być dokonana za zgodą
    walengo zgromadzenia jeśli postanowinia statutu nie stanowią inaczej
    (chodzi o spółke akcyjną).
    Na jednym ze zgromadzeń probowano więc zmienić postanowienia statutu w tej
    materii. Przedmiotowa uchwała nie przeszła jako że wymaga określownej
    większosci (a jeden ze znacznych akcjonariuszy głosował przeciw). W związku
    z powyższym przegłosowano uchwałę w której (niby) walne zgomadznie na okres
    dwóch lat upowaznia radę nadzorczą do wyrażania zgody co do sprzedazy
    nieruchomości. Ponieważ potraktowano to jako zwykłą uchwałę została ona
    przyjęta przez zgromadznie gdyż głos na "nie" tego samego akcjonariusza,
    który głosował przeciw zminie statutu nie miał już takiego znaczenia
    (takiej wagi przy kwalifikowanej większości wymaganej w sprawach zmian
    statutu).

    Moim zdaniem walne nie miało prawa dać upoważnienia Radzie w tym zakresie a
    całość wyglada na stworzenie sytuacji co najmniej niejasnej jesli nie ..
    stawrzającej pole do przekrętów.Przecież w taki sposób można byłoby
    robić wszystko. Np dac czasowe upoważnienie w innych sprawach
    zastrzżonych przepisami ksh dla innych oragnów (walnego, zarządu) co
    jest moim zdaniem niedpouszczalne.

    Prosze o opinie .
    A jesli uchwała jest podjęta wbrew przepisom ksh to co wtedy. Czy zawarte
    akty sprzedaży sa wazne (notariusze też dali moim zdanie w d*(pik).

    Czy działanie takie nie jest działaniem na szkodę spółki. W chwili obecnej
    wyprzedaje sie (w oparciu o ta uchwałe) wszystko co mozna wysprzedac.
    Mam ochote troche zająć sie tą sprawą (jako akcjonariusz)

    CO ty na to.
    Nie wrzucałem ponownie na grupę aby jej nie zasmiecać.
    PS.
    Nie jestem prawnikiem a ksh poznałem w zakresie ... jakimś tam dla
    swoich potzreb.