  • Data: 2022-08-22 14:49:24
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 22 Aug 2022 14:23:54 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie chce mi się grzebać po ustawach. Zapamiętałem tamte czasy tak, że
    > Obiegowo była Miejska Komenda Milicji Obywatelskiej, ale na niej wisiała
    > tablica RUSW. Jak załatwiałem rejestrację broni pneumatycznej, to w
    > RUSW, ale wszyscy milicjanci odsyłali do Komendy Miejskiej - bo polazłem
    > do Wojewódzkiej.

    Ja za tym
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wojew%C3%B3dzki_urz%C4
    %85d_spraw_wewn%C4%99trznych

    skoro oprocz wojewodzkich byly jeszcze rejonowe, miejskie i
    dzielnicowe, to jakie komisariaty w miescie o 5 dzielnicach?

    Nawiasem mowiac - dzielnice we Wroclawiu oficjalnie zlikwidowano,
    ale zostaly w sądach, komisariatach, urzędach skarbowych ...

    > Na Komendzie Wojewódzkiej Milicji Obywatelskiej wisiała tablica WUSW. U
    > nas nie było w mieście komisariatu, ale były po wszystkich okolicznych
    > gminach i były tam tablice Komisariat Milicji Obywatelskiej. Niby idąc
    > tokiem WUSW i RUSW powinien być Gminny Urząd Spraw Wewnętrznych.

    A tu nie - komisariaty i posterunki MO byly, choc w sumie gmina to tez
    rejon.

    > Z opowiadań kolegów wiem, że był taki podział właśnie, że jeden
    > Komendant i zastępcy odpowiadający za odpowiednie piony. Na początku lat
    > 90-tych powołano do życia UOP. Przeniesiono tam część SB zajmującą się
    > wywiadem i kontrwywiadem.

    troche niebezpiecznie, bo wiadomo to kogo bedą chcieli wykrywac?

    A wywiad ... na poziomie wojewodzkim i rejonowym - co oni tam robili
    - werbunek wsród turystów?

    Tzn za komuny wiadomo gdzie ten wywiad, ale za UOP?
    W PZPR? :-)

    J.