  • Data: 2022-08-16 20:56:16
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022.08.16 o 16:45, J.F pisze:

    > https://portal-mundurowy.pl/index.php/component/k2/i
    tem/15885-pierwszy-polak-wygral-w-strasburgu-z-dezub
    ekizacja-spodziewam-sie-fali-skarg

    > "Europejski Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu uznał, że Polska
    > narusza prawa obywateli do sądu i efektywnego odwołania od wyroku. Pan
    > Ireneusz wywalczył odszkodowanie oraz w końcu odzyskał swoją pierwotną
    > emeryturę."
    >
    > I tak prawde mowiac ... o ile przeciw ukaraniu prawdziwych ubekow nic
    > nie mam, to jak ktos przepracowal rok dla SB, i 30 lat w nowej Polsce,
    > to trzeba jakies proporcje znac.
    >
    > Szczegolnie, ze nie zawsze ta praca byla wyrazna.
    > Pracowal ktos np w dziale paszportowym, a caly dzial/pion przerzucano.

> [...]

    W latach 1950-1985 było przeświadczenie, że w Polsce bedzie zawsze
    komuna, było nie było, ale jakos tam było, kto siedział cicho, nie
    udzielał się - jakoś tam żył, jakąs prace miał, miał szanse na samochód,
    mieszkanie i było mu nienajgorzej.

    Kto znał troche innego świata, wiedział, jak jest na Zachodzie,
    krzyczał, robił zamieszki i tego pałowali, bo ówczesnej władzy zachód
    się nie podobał i był uważany za wroga.

    Potem była Solidarność, SLD, PO i teraz jest PiS.
    Za każdej władzy jednemu było lepiej, a drugiemu gorzej.
    Przeciwnicy ideologii aktualnie rządzących zawsze byli.
    Każda władza kradła, tylko jedni robili to w białych rękawiczkach, a
    drudzy na chama.

    Tylko jakoś nie przypominam sobie, albo media nie były wolne, aby było
    tak jak teraz.

    dePlatformiacja - była
    Teraz aktualnie rządzący dużo robią tak, aby spowodować dePiSizacje.

    PiS zarzuca PO/PSL że powsadzali swoich na stołki dlatego zrobili
    dePlatformizację, PiS powsadzał swoich na stołki, więc kolejna władza,
    jesli będzie inna - zrobi dePiSizacje - może nie zwolnia, ale obetną im
    emerytury tak jak ci obcieli... hehehe

    Cały cyrk.
    Jakich ja czasów dożyłem.

    U Niemców, jest jak jest, może nie najlepiej, ale jakaś tam ciągłośc
    rządów istnieje, a u nas co władza, to własne porządki, ale to na
    dyskusję na pl.soc.polityka